פורום ברסלב - רק לשמוח יש

בל"ג בעומר ובכלל להתפלל על ישועת הכלל.

בס"ד

כולנו זוכרים את מאורעות הקיץ האחרון ועוד חרב הגירוש והחורבן שלופה .

מדוע נישן?! לא צריך לחכות לעצרות התפילה ההמוניות בכותל ולהפגנות.

אמר ר´ אלעזר:לעולם יקדים אדם תפילה לצרה

אז הינה כמה דברי התעוררות ותפילה,בבקשה ל´הקפיץ´ ולהפיץ בפורמים אחרים וכו´


ליקוטי הלכות חשן משפט הלכות חזקת קרקעות הלכה ה אות יא´ ויב´:

. כי עיקר קדושת איש הישראלי הוא בא"י שיש לכל אחד וא´ מישראל חלק שם וכפי מה שמקדש ומטהר עצמו כן ממשיך עליו קדושת א"י וכן זוכה להחזיק ולכבוש חלק מא"י וכן להיפך ח"ו כפי חטאיו ופגמיו כן פוגם בקדושת א"י וכן נתרחק משם כ"ש ופני חטאינו גלינו מארצינו וכו´. כי עיקר התגלות מלכותו ית´ שיתגלה ע"י מלכות משיח שיבא ב"ב הוא בא"י וירושלים ומשם התחיל בריאת העולם ומשם כל התגלות אלקותו בעולם כ"ש כי מציון מכלל יופי אלקים הופיע ועל זה מתפללין בר"ה שמחה לארצך וששון לעירך וצמיחת קרן לדוד וכו´. אבל לכבוש א"י א"א כ"א ע"י צדיקי אמת וע"כ נוסעין על ר"ה לצדיקים כי צדיקים ירשו ארץ והעיקר ע"י אמונת חכמים הנ"ל שמאמין שכל דבריהם וכו´ יש בהם רזין שעי"ז נתגלה שכל הבריאה מליאה רזין עמיקין וכנ"ל שזה נתגלה בא"י ששם כל הקדושות וכל ההתגלות אלקות בחי´ מציון מכלל יופי אלקים הופיע וכנ"ל:

אין שום תפילה וצעקה נאבדת אפי´ של הפחות שבפחותים כי בכל צעקה ותפילה כובשין איזה חלק או נקודה מא"י עד שבעתה יחישנה שיתקבצו כל הנקודות שכבשנו בתפילותינו ונשוב לא,י וכעין מ"ש אדמו"ר ז,ל על מאמר רבב"ח כד חם גביה אתהפיך וכו´ (סי´ ב´ ל"א). ואפי´ מי שהוא פגום מאד ואין לו כח בצעקתו ותפילתו לכבוש איזה נקודה וחלק מא"י אעפ"כ צעקתו פועל הרבה כי צעקתו שצועק ומתפלל לשוב לארצינו היא בבחי´ מחאה המבואר בדין חזקת קרקעות שכל זמן שהוא מוחה אין חזקת המחזיק מועלת כלום. ע"כ אע"פ שהם גזלו מאתנו א"י שהוא ארצינו ונחלתינו ואין בנו כח להוציאה מאתם מחמת פגם מעשינו הרעים אעפ"כ מתפללים וצועקים בכל פעם וביותר בר"ה שא"י הוא שלנו כי היא נחלתינו ובזה אנו עושים בחי´ מחאה להס"א שלא יטעו שא"י תשאר כבושה בידם ח"ו כי אין חזקתם חזקה כלל כי אנו מוחים בהם ע"י שאנו צועקים ומפרסמין בכל פעם ובפרט בר"ה לכל דרי מעלה ומטה שא"י הוא שלנו מאבותינו וסוף כל סוף נוציא אותה מידם:

"לא נוכל לחיות ולא לאכול, איך אנחנו יכולים לנוח ולישון בצער ובצרות כאלה של עם-ישראל?!"..
(מדברי ר´ ישראל דב אודסר זי"ע)

תפילה מלוקטת מליקוטי תפילות כ´ וכב´:

רבונו של עולם, רחם עלינו ברחמיך הרבים ותעורר את לבבנו ואת לבב זרענו ולבב כל עמך בית ישראל שיהיו לנו כסופין וגעגועים גדולים והשתוקקות נמרץ לארץ ישראל
כי אתה ידעת את כל תלאותינו וחלישותינו בעת הזאת, ואין אנו יכולים לשבר רבוי המניעות העצומות המונעים מארץ ישראל אלפי אלפים ורבבות מניעות ועכובים אשר קצרה ידינו לשברם, כי אם בכחך הגדול ובחסדיך העצומים, ואין לנו על מי להשען כי אם עליך אבינו שבשמים חמל על עמך ישראל, ותתן לנו כח ברחמיך הרבים לנצח את המלחמה לשבר ולגרש ולבטל את כל מוציאי דבת הארץ רעה, ותשמרנו ותצילנו מכל מיני מריבות ומחלוקת, ותבטל שנאת חנם מעלינו ומעל כל עמך בית ישראל ותן בלב כל החולקים עלינו שישובו משנאתם וממחלקותם והט לבבם אל האמת ולא יעוררו עוד מריבה עלינו בחנם ותשים שלום בין עמך ישראל לעולם:

רבונו של עולם, אתה ידעת את חלישות כחנו בעת הזאת, שאין לנו שום כח לשבר המונעים והמעכבים מארץ ישראל ומכל הדברים שבקדושה כי אם בשמך הגדול לבד בטחנו ועל חסדך אנו נשענים, שתושיענו בגודל רחמיך וחנינותיך ובעצם חמלתך, ובזכות וכח צדיקי אמת, שכבר זכו לשבר כל המניעות ועברו בשלום ובאו לארץ-ישראל בזכותם וכחם לבד נשענתי, ובחסדך הגדול תמכתי יתדותי, אף על פי שאיני כדאי והגון להזכיר בפי שם ארץ ישראל הקדושה, ואני רחוק מאד מאד מקדושת ארץ ישראל בתכלית הרחוק.
ותבטל ברחמיך הרבים כל מיני גרוש ומחלוקת מן העולם, שלא יגרשו עמך בית ישראל ממקומם לעולם וכל אותן שכבר נתגרשו ונדחו ממקומם מעמך בית ישראל בכלל ובפרט כולם תחזירם ותשיבם למקומם בשלום ותשים שלום בעולם, ותבטל כל מיני מחלוקת מן העולם אכי"ר.


מי שיכול שילמד ליקוטי מוהר"ן סימנים כב´ וסא´-שם מדובר מגירוש יהודים רח"ל.

חזק ונתחזק.
 
גירסה מעודכנת יותר להודעה הראשונה:
---------------------------------------------------------------------------------------------בס"ד

כולנו זוכרים את מאורעות הקיץ האחרון ועוד חרב הגירוש והחורבן שלופה .

מדוע נישן?! לא צריך לחכות לעצרות התפילה ההמוניות בכותל ולהפגנות.

אמר ר´ אלעזר:לעולם יקדים אדם תפילה לצרה

אוצר היראה ,ארץ ישראל,אות עא:
על-ידי השתטחות על קברי הצדיקים זוכין להכלל בכבוד ה´ בקדושה גדולה, בבחינת "כבוד ה´ יאספך" שנאמר על אסיפת הצדיקים, ועל-כן שורה שם כבוד ה´, ועל-ידי-זה זוכין להנצל מפגם הכבוד דקדושה, שהוא בחינת פגם קדושת ארץ-ישראל, ששם עיקר השראת שכינתו וכבודו יתברך. ועל- כן הלך כלב ונשתטח על קברי אבות כדי להנצל מעצת מרגלים שלא לפגום בקדושת ארץ-ישראל

שם אות סט :

אפילו כשישראל שרויים על אדמתם בארץ-ישראל, עדין צריכים בכל עת לבער ולבטל מוציאי דיבת הארץ רעה, שהם המונעים מקדשת ארץ-ישראל, שעל-ידם היה כל הקלקולים והפגמים כשהיו ישראל בארץ- ישראל, עד שנתגרשו על-ידי-זה מארץ- ישראל, כי הם אורבים תמיד על ישראל לגרשם מארץ-ישראל מהסתפח בנחלת ה´. ועל-כן אנו צריכין בארץ-ישראל לקדש את הלחם בכמה מצות התלויות בארץ-ישראל כדי לברר הלחם מזהמת הנחש, שמשם כל המונעים מארץ- ישראל, שזה בחינת מה שאדם הראשון כשפגם באכילת עץ- הדעת נתגרש מהגן-עדן שישב שם ומקדשת ארץ-ישראל שמשם נברא כמו שאמרו רבותינו ז"ל, ועל-כן אפילו כשבאים לארץ-ישראל צריכים ברורים ותקונים גדולים לברר המונעים מקדשת ארץ-ישראל שהוא כלל קדושת האיש הישראלי,

(אז הינה עוד כמה דברי התעוררות ותפילה,בבקשה ל´הקפיץ´ ולהפיץ בפורמים אחרים וכו´)


ליקוטי הלכות חשן משפט הלכות חזקת קרקעות הלכה ה אות יא´ ויב´

. כי עיקר קדושת איש הישראלי הוא בא"י שיש לכל אחד וא´ מישראל חלק שם וכפי מה שמקדש ומטהר עצמו כן ממשיך עליו קדושת א"י וכן זוכה להחזיק ולכבוש חלק מא"י וכן להיפך ח"ו כפי חטאיו ופגמיו כן פוגם בקדושת א"י וכן נתרחק משם כ"ש ומפני חטאינו גלינו מארצינו וכו´.


אין שום תפלה וצעקה נאבדת, אפלו של הפחות שבפחותים, כי בכל צעקה ותפלה כובשין איזה חלק ונקודה מארץ-ישראל, עד שיתקבצו כל הנקדות שכבשנו בתפלותינו, ואז נשוב לארצנו בקרוב. ואפילו מי שהוא פגום מאד ואין לו כח בצעקתו ותפלתו לכבוש איזה נקודה וחלק מארץ-ישראל, אף-על-פי-כן צעקתו פועלת הרבה, כי הוא בחינת מחאה המבאר בדין חזקת קרקעות, שכל זמן שהוא מוחה, אז אין חזקת המחזיק מועלת כלום, על-כן אף-על-פי שהם גזלו מאתנו ארץ-ישראל שהיא ארצנו ונחלתנו, ואין בנו כח להוציאה מאתם מחמת פגם מעשינו, אף-על-פי-כן אנו מתפללים וצועקים בכל פעם שארץ- ישראל הוא שלנו כי הוא נחלתנו, ובזה אנו עושין מחאה להסטרא-אחרא שידעו שאין חזקתם חזקה כלל, כי ארץ-ישראל היא שלנו מאבותינו וסוף כל סוף נוציא אותה מידם בעזרת השם


"לא נוכל לחיות ולא לאכול, איך אנחנו יכולים לנוח ולישון בצער ובצרות כאלה של עם-ישראל?!"..
(מדברי ר´ ישראל דב אודסר זי"ע)

תפילה מלוקטת מליקוטי תפילות כ´ וכב´:

רבונו של עולם, רחם עלינו ברחמיך הרבים ותעורר את לבבנו ואת לבב זרענו ולבב כל עמך בית ישראל שיהיו לנו כסופין וגעגועים גדולים והשתוקקות נמרץ לארץ ישראל
כי אתה ידעת את כל תלאותינו וחלישותינו בעת הזאת, ואין אנו יכולים לשבר רבוי המניעות העצומות המונעים מארץ ישראל אלפי אלפים ורבבות מניעות ועכובים אשר קצרה ידינו לשברם, כי אם בכחך הגדול ובחסדיך העצומים, ואין לנו על מי להשען כי אם עליך אבינו שבשמים חמל על עמך ישראל, ותתן לנו כח ברחמיך הרבים לנצח את המלחמה לשבר ולגרש ולבטל את כל מוציאי דבת הארץ רעה, ותשמרנו ותצילנו מכל מיני מריבות ומחלוקת, ותבטל שנאת חנם מעלינו ומעל כל עמך בית ישראל ותן בלב כל החולקים עלינו שישובו משנאתם וממחלקותם והט לבבם אל האמת ולא יעוררו עוד מריבה עלינו בחנם ותשים שלום בין עמך ישראל לעולם:

רבונו של עולם, אתה ידעת את חלישות כחנו בעת הזאת, שאין לנו שום כח לשבר המונעים והמעכבים מארץ ישראל ומכל הדברים שבקדושה כי אם בשמך הגדול לבד בטחנו ועל חסדך אנו נשענים, שתושיענו בגודל רחמיך וחנינותיך ובעצם חמלתך, ובזכות וכח צדיקי אמת, שכבר זכו לשבר כל המניעות ועברו בשלום ובאו לארץ-ישראל בזכותם וכחם לבד נשענתי, ובחסדך הגדול תמכתי יתדותי, אף על פי שאיני כדאי והגון להזכיר בפי שם ארץ ישראל הקדושה, ואני רחוק מאד מאד מקדושת ארץ ישראל בתכלית הרחוק.
ותבטל ברחמיך הרבים כל מיני גרוש ומחלוקת מן העולם, שלא יגרשו עמך בית ישראל ממקומם לעולם וכל אותן שכבר נתגרשו ונדחו ממקומם מעמך בית ישראל בכלל ובפרט כולם תחזירם ותשיבם למקומם בשלום ותשים שלום בעולם, ותבטל כל מיני מחלוקת מן העולם אכי"ר.


מי שיכול שילמד ליקוטי מוהר"ן סימנים כב´ וסא´-שם מדובר מגירוש יהודים רח"ל.

חזק ונתחזק.
---
 
חלק עליון