ב"ה
בפרשת השבוע-'כי תצא'
עניין "בן סורר ומורה"
"כי יהיה לאיש בן סורר ומורה, איננו שומע בקול אביו ובקול אמו, ויסרו אותו ולא ישמע אליהם"
(דברים כא:יח)
מיהו בן סורר ומורה?
"איננו שומע בקול אביו ובקול אמו"
אומר האור החיים הקדוש: "איננו שומע" אין שמיעה..
שמיעה איננה האזנה דרך האוזן
שמיעה היא הבנה,שהלב שומע ומבין. (שמע ישראל....הבן ישראל)
חז"ל אומרים (סנהדרין ע"א, א)
שאביו ואמו של הבן הסורר והמורה
צריכים להיות שווים זה לזה "בקול ובמראה ובקומה";
כלומר, עליהם לחיות ולפעול בהרמוניה
ה' ציווה אחדות מוחלטת בין איש ואשה,
ילד קולט דוגמא אישית
הוא קולט בחושיו את האחדות בין הוריו
כיוון שתכונות טובות לא לומדים, אלא קולטים.
בפרשת השבוע-'כי תצא'
עניין "בן סורר ומורה"
"כי יהיה לאיש בן סורר ומורה, איננו שומע בקול אביו ובקול אמו, ויסרו אותו ולא ישמע אליהם"
(דברים כא:יח)
מיהו בן סורר ומורה?
"איננו שומע בקול אביו ובקול אמו"
אומר האור החיים הקדוש: "איננו שומע" אין שמיעה..
שמיעה איננה האזנה דרך האוזן
שמיעה היא הבנה,שהלב שומע ומבין. (שמע ישראל....הבן ישראל)
חז"ל אומרים (סנהדרין ע"א, א)
שאביו ואמו של הבן הסורר והמורה
צריכים להיות שווים זה לזה "בקול ובמראה ובקומה";
כלומר, עליהם לחיות ולפעול בהרמוניה
ה' ציווה אחדות מוחלטת בין איש ואשה,
ילד קולט דוגמא אישית
הוא קולט בחושיו את האחדות בין הוריו
כיוון שתכונות טובות לא לומדים, אלא קולטים.