"...אמר הקב"ה: ראה לשונה של תורה -
מה חביבה, שמרפא את הלשון. מניין?
שכן כתיב
'מרפא לשון עץ חיים', ואין עץ חיים אלא תורה, שנאמר 'עץ חיים היא למחזיקים בה'.
ולשונה של תורה מתיר את הלשון? תדע לך,
לעתיד לבוא הקב"ה מעלה מגן עדן אילנות של תורה משובחים, ומה הוא שבחן?
שהן מרפאין את הלשון, שנאמר
'ועל הנחל יעלה על שפתו מזה ומזה' וגו'.
מנין שהיא רפואה של לשון? שנאמר:
'והיה פריו למאכל ועליהו לתרופה'.
רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי - חד אמר לתרפיון (אוכל), וחד אמר - כל שהוא אלם ולועט הימנו, לשונו מתרפא ומצחצחה מיד בדברי תורה, שכך כתיב 'מזה ומזה', ואין מזה ומזה אלא תורה, שנאמר
'מזה ומזה הם כתובים'.
ריש לקיש אמר: מה לנו ללמוד ממקום אחר? נלמוד ממקומו.
הרי משה עד שלא זכה לתורה כתיב בו 'לא איש דברים אנכי',
כיון שזכה לתורה - נתרפא לשונו והתחיל לדבר דברים.
מניין?
ממה שקרינו בענין
'אלה הדברים אשר דבר משה'".
מה חביבה, שמרפא את הלשון. מניין?
שכן כתיב
'מרפא לשון עץ חיים', ואין עץ חיים אלא תורה, שנאמר 'עץ חיים היא למחזיקים בה'.
ולשונה של תורה מתיר את הלשון? תדע לך,
לעתיד לבוא הקב"ה מעלה מגן עדן אילנות של תורה משובחים, ומה הוא שבחן?
שהן מרפאין את הלשון, שנאמר
'ועל הנחל יעלה על שפתו מזה ומזה' וגו'.
מנין שהיא רפואה של לשון? שנאמר:
'והיה פריו למאכל ועליהו לתרופה'.
רבי יוחנן ורבי יהושע בן לוי - חד אמר לתרפיון (אוכל), וחד אמר - כל שהוא אלם ולועט הימנו, לשונו מתרפא ומצחצחה מיד בדברי תורה, שכך כתיב 'מזה ומזה', ואין מזה ומזה אלא תורה, שנאמר
'מזה ומזה הם כתובים'.
ריש לקיש אמר: מה לנו ללמוד ממקום אחר? נלמוד ממקומו.
הרי משה עד שלא זכה לתורה כתיב בו 'לא איש דברים אנכי',
כיון שזכה לתורה - נתרפא לשונו והתחיל לדבר דברים.
מניין?
ממה שקרינו בענין
'אלה הדברים אשר דבר משה'".