פורום ברסלב - רק לשמוח יש

האור של רבינו

בית דוד

New Member
<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>רבינו נחמן באמת כולו שמים הוא היוד עילאה בתמונת ה"אלף".
כל התורות שרבינו אמר בליקוטי מוהר"ן הם באמת רק האור של המוחין של רבינו.

פירוש:
רבינו נחמן השיג אור מוחין ד'פנימיות רצון הקב"ה.
הוא ידע כי באמת אחרי כל הגלות הארוכה והמצב של העם בקושי מישהו יבין את דבריו או ישיג המוחין או מקצתם אך ידע כי האור מרפא והוא מעיר את הנשמות הישראליות לבנות כלים למוחין הללו.
כן למי שעוד לא מבין המוחין של רבינו אלו המוחין של הגאולה, פשוט שבגלות אי אפשר להשיג מוחין אלו, אך
רבינו בשכלו הזך אמר להפוך התורות לתפילות, ומה הענין, פשוט על ידי התפילה מתעלים למקום אור המוחין הזך ויכולים להמשיך ממנו לעולם הזה.
וזה מה שעשה מורנו רבי נתן שהבין כוונת רבינו, וכתב את הליקוטי תפילות, ומה קרה נמשך האור של המוחין לכאן לעולם, ואז הבין מורנו רבי נתן שצריך לקשור האורות לכאן שלא יהיו רק בבחינת מטי ולא מטי כדי לבנות כלים לאורות אלו, ומה עשה רבינו נתן כתב את הליקוטי הלכות, ובא רבינו נחמן מטשעהרין וסידר את "אוצר היראה" והם כלים שלמים לעבודה מעשית ממש כאן בעולמנו זה.
ליקוטי מוהרן - זה אור המוחין (בחינת טלית, אורות מקיפים).
ליקוטי התפילות - זה ההמשכה לאור הפנימי (בחינת פתיל הציצית)
ליקוטי ההלכות - זה בניית הכלים.
אוצר היראה, (תשובת השנה, אמת וצדק, עצת הצדיק, כנסת קהל צבאות) - הכלים לעבודה בחיי היום יום שלנו כאן ועכשיו. לאזן גמילות חסדים באמונה. (פירוש לגמול חסד בפשיטות לחלש ולנזקק בכבוד ובאמונה).

כן זה בהחלט שייך לכאן לפסח ליום השלישי של הספירה.
כי כשיצאו ממצרים וחנו ליד ים סוף הוא ים החכמה וראו גודל האור ופחדו לעבור, ואמר הקב"ה נטה ידך על הים, ויד זו האמונה (ורואים כמה בכל דברי רבינו כיוון שנעבוד את השם באמונה ומתוך אמונה), ואמונה זו תפילה והתבודדות, ואז על ידי האמונה נקרע הים, כי וראו זה פלא אם זה ים של חוכמה אז למה לפחד ולעבור הרי הכל זה אלוקות ונעם השם יתברך, אך באמת את הים של החכמה סובבים החכמות חיצוניות, ומזה פחדו איך יעברו את הים, וזה גם מה שהשיגו אותם המצרים ועוד חשבו כי יוכלו להשיבם למצרים כי ידעו גודל המבוכות שיהיה להם בקרבם אל הים, רק שהשם ברחמיו הגדולים קרע את הים כלומר את כל החכמות החיצוניות והמבוכות וכך תיכף יכלו ישראל לעבור "ביבשה בתוך הים והמים להם חמה מימינם ומשמאלם" . כי בים החכמה ישראל עוברים ועוד זוכים לראות מכל טוב השם יתברך וים החכמה הוא כחומה המגינה על ישראל.

עכשיו אנו מבינים כי המוחין של רבינו זכים והם מים החכמה ממש (והם הגנה על ישראל, אך נדבר על כך במאמר הבא), גם כאן סובבים אותם החכמות החיצוניות (והאמת שגם החכמות האלו באים אצל רבינו כדי להתקן ורק הוא יכול לכך) ולכן יש להזהר כי אפשר להשיג היפך המוחין האלו מי שאינו יודע כיצד הדרך ללמוד אותם.
וזה הענין שכדי להשיג מהמוחין של ליקוטי מוהרן יש להבין כי באמת העיקר לחיות אותם ממש וזה אי אפשר אלא רק על ידי האוצר יראה שם מישמים וחיים את התורות הלכה למעשה והנה האוצר יראה מתחיל באמת מפסח.
רק כדי שהעבודה תהיה בכוונה הנכונה הוא מקדים השבת וראש החודש והרגלים.
זה פשוט, השבת זה הגאולה, וראש החודש זה המלכות והרגלים זאת השכינה. ואז כשזו הכוונה אפשר
להתחיל מפסח.
מועדים לשמחה. </span></span>
 
חלק עליון