פורום ברסלב - רק לשמוח יש

הימורים

שריתוש

New Member
<span style='color:yellow'>הימורים- מתוך הספר בגן האמונה</span>
ההימורים הם רעה חולה, ומי שנמשך אחריהם,מתמכר להם, אפילו יותר מסמים קשים. ועל פי רוב הם ממוטטים את האדם, ומביאים אותו לשפל המדרגה, ולאדם המאמין לא שיך שיהיה לו שום קשר וחלק בהם.
ההימורים נובעים מאהבה לכסף, המעבירה את האדם על דעתו ועל דעת קונו, ועוקדת ממנו את כל האמת ואת האמונה בהשגחת ה'.
ההימורים נראים כדרך קלה להרויח סכומים גדולים אולם זו באמת דרך קשה מאוד, המביאה את האדם ואת כל קרוביו לחיים מרים וקשים מנשוא.
ההימורים מסחררים את ראשו של האדם, כי היצר הרע תמיד דואג, שיהיו כאלה שמרויחים סכומים גדולים, וכל מי שרואה אותם "אוכל את הלב", ומתחיל לבעור בו הדימיון, שבפעם הבאה הוא ירויח. וכך הוא נכנסלסחרור,ומבזבז בשעות מעטות סכומי עתק שיכול היה לעשות בהם הרבה דברים חיובים.
על פי ההלכה כסף שמרויחים מהימורים נקרא גזל. ולכן אין בו שום ברכה. כל אחד יראה בחוש, שהוא לא נהנה מהכסף הזה. כי ממון הבא דרך צינור מלוכלך, אין נהנים ממנו, רק סובלים ממנו.
המהמר תמיד מפסיד
צריך לדעת שבראש השנה קובעים לאדם כמה ירויח באותה השנה, וגם קובעים לו כמה יפסיד.
והנה בעינין מה שקבעו לאדם להרויח- אפילו יעשה כל ההשתדלויות בעולם ויהמר בהסתברויות גדולות ובחישובים מתוחכמים, לעולם לא יוכל להרויח יותר ממה שקצבו לו מן השמים.
אבל שימו לב- לגבי מה שקבעו לאדם להפסיד בזה הוא יכול לבחור להפסיד יותר ממה שקצוב לו, ויכול אף להפסיד את כל רכושו ואת כל ממונו, ועוד להישאר חייב סכומי עתק.
ועתה אם יפסיד בהימורים, הוא עלול להפסיד את כל רכושו ויותר, וגם אם ירויח לעולם לא יעבור את מה שקצוב לו להרויח. ומה עוד שכסף זה אין בו ברכה והוא לא יהנה ממנו. נמצא שבכל אופן הוא רק הפסיד.
ואם כן מה הועילו לו ההימורים, וכי הוא יכול לשנות את מה שנגזר מלמעלה? הלוא טוב יותר שימתין, ויקבל מה שנקצב לו בדרך ישרה ובכבוד.

המהמר נהנה על חשבון הסבל של הזולת
ישנו פגם מוסרי נורא מאוד בהימורים. ברוב סוגי ההימורים הרוח של האחד בא על חשבון ההפסד של השני. ואיך יתכן שאדם מאמין, יסכים להנות מכסף שבא על חשבון הצער של חברו? ולאמיתו של דבר, לא רק חברו מצטער, כי כאמור המהמר מפסיד את כספם של אנשי ביתו. ולעיתים מפסיד הוא גם את כספם של עוד אנשים שלוה מהם, או גזל מהם. ואיך אפשר לאדם מאמין להנות ממון זה המגואל בדם ממש?
כל שכן לאותם בעלי בתי הימורים למינהם, שהם רוצחי נפשות ממש. כל הרווחים העצומים שהם גורפים, הם כולם על חשבון צערם הנורא של אלו שהתפתו להמר אצלם. ובעיקר על חשבון צערם
הנורא של בני ביתם של אותם מהמרים כפיתים. המסקנה מכל הנ"ל מתבקשת מאליה- אדם מאמין, אין לו שום עסק בהימורים. אם יש לאדם תאוה חזקה להימורים, צריך שיבקש מבורא עולם, שיוציא ממנו את התאוה הקשה לממון שיש לו. כי הההימורים באים מאהבת ממון חולנית, שרוצה שיהיה לו הרבה כסף, אפילו שאין לו בעיות של פרנסה. וכן יתפלל הרבה מאוד על אמונה, כי תאותו לכסף ולהימורים נובעת מכפירה, שאינו מאמין שכל פרנסתו קצובה לו מן השמים. ויתרה מזאת מאמין הוא באמונה כוזבת וחושב שאפשר על ידי הימורים להרויח סכומים גדולים, שלא בהשגחת הבורא חס ושלום. מה תאמר? שהוא מהמר, מפני שחושב שהבורא רוצה לתת לו כסף דרך ההימורים שלו? צריך שידע, שלבורא יש דרכים רבות לתת לו כסף והוא לא צריך את עזרתו, וכל שכן, לא בדרכים מקלקלות כאלה.

מבחן קשה
אדם שזכה בפתאומיות בסכום גדול של כסף, הן מחמת שזכה בהגרלה או מכל סיבה אחרת, כגון שקיבל ירושה, הוא נמצא במבחן של אמונה- מבחן קשה ביותר. כי המציאות הוכיחה, שרובם של הזוכים בסכומים גדולים הרויחו אמנם כסף אבל הפסידו את החיים...

הסיבה היא שלרוב בני האדם אין כלים רוחניים ונפשיים להישאר כמו שהם, כאשר יש בידם שפע גדול, שהם אינם רגילים בו. לכן הם מקבלים גאוה, המחשבה שלהם מתבלבלת מהאפשרויות החדשותוהרבות שעומדות לפניהם. הם מסתבכים בהשקעות לא נכונות, נופלים ברשתם של נוכלים, ועוד כל מיני הסתבכויות וצרות צרורות. רק אם לאדם יש אמונה שלמה, רק אז יש לו כלים לקבל שפע גדול שכזה. הוא יודע שהכסף אינו שלו, ולכן אינו מתגאה. הוא יודע שהכסף הזה מפקד בידו מעם הבורא, על מנת שיעשה בו שימוש הגון כרצון הבורא. והוא יודע שה' מוריש ומעשיר. כשם שהעשיר אותו כהרף עין, כך יכול הוא לקחת לו את העושר, אם לא יתנהג כראוי.

לעומתו מי שאין לו אמונה, חושב שהכסף שלו, והוא יכול לעשות בו כרצונו, בלי שום חשבון. הוא מתחיל להתבלבל איך ואיפה ישקיע את הכסף, באופן שלא יפסיד אותו. הוא מתמלא בגאוה, הוא מאבד את חבריו ומתחיל לפחד מכל הסובבים אותו, ולחשוד בהם שהם רוצים לנצל אותו כדי להנות מהזכיה שלו, וכולו מלא בפחדים ועוד מיני יסורים ובילבולים. ובהרבה מאוד מקרים הוא מפסיד את כל הכסף שלו, ועוד נשאר בחובות גולים, שאילולא הזכיה שזכה לעולם לא היה מגיע לחובות כאלו.
אדם זה נכשל במבחן האמונה, וחייו נהרסים דווקא על ידי הרוח הגדול, שהוא קיוה שיפתור לו את כל הבעיות.
 
חלק עליון