בס"ד
וזאת הברכה
נאמר ברכה-כי כל השבטים הם מכלול אחד שלם.
משה מאציל על כל שבט ושבט ברכה נבואית.
זאת הברכה-זאת הבריכה,בריכת המים. ואין מים אלא תורה.
בריכה אחת ממנה כל השפע
אומר המלבים,שעניין הברכה הוא שהמברך בכוונתו יעלה בדביקות נפשו
אל מקור העליון אשר שם ציווה ה' את הברכה
ויזיל מי הבריכה מדליו על המתברך.
וגם יכין את המתברך שיהיה מוכן אל השפע ההוא
ובזה צריך ג' ענינים:
א. שיכין את המתברך שיהיה מוכן לקבל שפע הברכה;
ב. את עצמו שיעלה בסולם הדבקות עד מקור הברכה;
ג. שיהיה התקרבות וחיבור בין מברך ובין המתברך,
וזה שנאמר 'וזאת הברכה'
שהברכה מצד עצמה תעורר זכות על ישראל.
'אשר ברך משה'
שהיה בו מידת הענווה, ומי שהוא עניו אין בו קנאה ושנאה
יהיה אוהב את הכול ונפשו קשורה בנפשות כל ישראל.
כשמבקשים ברכה מריבונו של עולם
יש את ההבנה שמעצם הפניה אליו
אנו מודים בגדלותו ואין סופיותו
מודים שאין עוד מלבדו
ברכה-לשון ברך
מכופפים ברך כדי לקבל ברכה
ב"וזאת הברכה" נפרד משה "איש האלוהים" מעמו
איש האלוהים כי מחציו ומעלה היה אלוהים
לא שמר טינה וברך.
משה איש האלהים ר"ת מאה, רמז למאה ברכות.
ברך כל שבט בברכה שמתאימה לו
ומתרה בהם
את הלב! <^^<> תשימו.
כשמסיימים בשמחת תורה את חמשה חומשי התורה עד
"לעיני כל ישראל",
מתחילים תיכף ומיד מ"בראשית ברא".
ראשי תיבות לב <^^<>
שזהו המסר שהתורה מסתיימת בה
כי מקום התורה האמיתית היא בלב ונפש של כאו"א מישראל!
מוקדש מכל ה <^^<> לעליה אחותי האהובה שנולדה ב"וזאת הברכה".
וזאת הברכה
נאמר ברכה-כי כל השבטים הם מכלול אחד שלם.
משה מאציל על כל שבט ושבט ברכה נבואית.
זאת הברכה-זאת הבריכה,בריכת המים. ואין מים אלא תורה.
בריכה אחת ממנה כל השפע
אומר המלבים,שעניין הברכה הוא שהמברך בכוונתו יעלה בדביקות נפשו
אל מקור העליון אשר שם ציווה ה' את הברכה
ויזיל מי הבריכה מדליו על המתברך.
וגם יכין את המתברך שיהיה מוכן אל השפע ההוא
ובזה צריך ג' ענינים:
א. שיכין את המתברך שיהיה מוכן לקבל שפע הברכה;
ב. את עצמו שיעלה בסולם הדבקות עד מקור הברכה;
ג. שיהיה התקרבות וחיבור בין מברך ובין המתברך,
וזה שנאמר 'וזאת הברכה'
שהברכה מצד עצמה תעורר זכות על ישראל.
'אשר ברך משה'
שהיה בו מידת הענווה, ומי שהוא עניו אין בו קנאה ושנאה
יהיה אוהב את הכול ונפשו קשורה בנפשות כל ישראל.
כשמבקשים ברכה מריבונו של עולם
יש את ההבנה שמעצם הפניה אליו
אנו מודים בגדלותו ואין סופיותו
מודים שאין עוד מלבדו
ברכה-לשון ברך
מכופפים ברך כדי לקבל ברכה
ב"וזאת הברכה" נפרד משה "איש האלוהים" מעמו
איש האלוהים כי מחציו ומעלה היה אלוהים
לא שמר טינה וברך.
משה איש האלהים ר"ת מאה, רמז למאה ברכות.
ברך כל שבט בברכה שמתאימה לו
ומתרה בהם
את הלב! <^^<> תשימו.
כשמסיימים בשמחת תורה את חמשה חומשי התורה עד
"לעיני כל ישראל",
מתחילים תיכף ומיד מ"בראשית ברא".
ראשי תיבות לב <^^<>
שזהו המסר שהתורה מסתיימת בה
כי מקום התורה האמיתית היא בלב ונפש של כאו"א מישראל!
מוקדש מכל ה <^^<> לעליה אחותי האהובה שנולדה ב"וזאת הברכה".