כתוב בזוהר הקדוש, שעיקר הניסיון של האדם בעולם הזה, הוא בתאוות ניאוף. ומי שזוכה לעמוד בניסיון הזה, אין שיעור ואין גבול לטוב שיהיה לו בעולם הזה ובעולם הבא.
רבי שמעון בר יוחאי זי"ע מביא בזוהר הקדוש (ח"א קפח ריט) שעל פגם הברית והוצאת זרע לבטלה בכל דרך שהיא ובכל אופן שהוא אין מועילה תשובה, ועוונו קשה מנשוא. ואמר בזו הלשון: "מאן דאושיד זרעא ברוקניא ח"ו אין מועיל תשובה".
על כן, ירדה נשמתו הקדושה של רבי נחמן מברסלב זי"ע לעולם, על מנת לתת תיקון לחטא הזה ולחזק את הלבבות הנשברים מהחטאים, ואת אחינו היקרים שלא יפלו ברוחם, וייאשו עצמם, שמתוך העצבות והייאוש דרכם סלולה רק למטה. ואמר רבי נחמן: כי על הכל מועיל תשובה ובוודאי גם על חטא זה ואפילו אם הרבה לפשוע בזה.
אם אירע לאדם מקרה בלתי טהור או שנכשל בפגם זה, תיקונו הוא שיאמר באותו היום את אלו העשרה מזמורי תהילים ובוודאי יתקן בזה מאד מאד. וצריך לטבול באותו היום במקווה ולאחר מכן לומר את התיקון הכללי, ובחסדי השם יתברך תתקבל תשובתו, ויוכל לתקן את פגם הברית אשר פגם על ידי התיקון הכללי, כמבואר בליקוטי מוהר"ן חלק א' (סימן כ"ט אות ד' עיין שם). והוא תיקון למקרי לילה, ואלו הם העשרה מזמורי תהילים: טז', לב', מא', מב', נט', עז', צ', קה', קלז', קנ'. והם תיקון גדול מאד ומי שאומר אותם בכל יום ובפרט באותו היום שקרה לו המקרה אינו צריך לפחד עוד מהפגם הנורא כי בודאי נתתקן על ידי זה.
הבטחת רבנו זכרונו לברכה
***************************
רבנו ז"ל ייחד שני עדים נאמנים תלמידו רבי אהרון מברסלב ותלמידו רבי נפתלי מנעמרוב, והבטיח ואמר בפניהם, מי שיבוא על קברו ויאמר שם אלו העשרה מזמורי תהילים, ויתן פרוטה לצדקה עבורו אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאד מאד חס ושלום, אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו. ואמר: אשתטח לאורך ולרוחב להיטיב עמו. בפיאותיו אמשכהו ואוציאהו משאול תחתיות. ואני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה מזמורי תהילים מועילים מאד מאד, ואמר שהוא תיקון הכללי, כי כל עברה יש לה תיקון מיוחד, אבל תיקון הזה הוא תיקון הכללי.
אחינו היקרים, דעו לכם כי כל הצרות, קשיי הפרנסה, החולאים, המרירות והיסורים שיש לאדם הכל נובע מהחטא החמור והנורא של פגם הברית. מהו פגם הברית? - כל דבר שקשור לניאוף והוצאת זרע לבטלה נקרא פגם הברית.
עצות לשמירת הברית
********************
* יאמר תמיד אמת.*
v יעשה חסד עם מי שלא יצפה לתשלום גמולו.
v יהיה רודף שלום.
v ישתדל להחזיר בני אדם בתשובה.
v יהיה זהיר במצות ציצית.
v יתן צדקה.
v ילך לקברי צדיקים.
v יטבול במקוה.
v תאות ניאוף אינו נרחק מן האדם אלא על ידי הרחת ראות העין והמחשבה.
v עיקר פגם הברית הוא על ידי עצבות. וכן להיפך עיקר שמירת הברית על ידי שמחה.
v לפרש שיחתו לפני השם יתברך בלשון שלו, ויספר להשם יתברך את כל העברות שנכשל בהם, ויבקש מלפניו יתברך שיסלח לו על העבר ושיעזרהו שמעתה יתקדש באמת.ועיקר השמחה והתענוג שיש להשם יתברך בעולם הזה, הוא דוקא כשהרחוקים חוזרים בתשובה, וגם אם רבו חטאיו של האדם, עם כל זאת התשובה מועילה לכל, ואין שום יאוש בעולם כלל, רק להשתדל מהיום והלאה להישמר מהחטא, ולהתחיל מחדש ולא להתייאש, כי כל ההתחלות קשות וצריך להתחזק בכל פעם מחדש.
שכרו של שומר הברית
*****************
על ידי תיקון הברית יש לו פרנסה בלי טורח בבחינת "מן".
v נתרומם מזלו וזוכה לעושר ואושר.
v אינו זקוק לרופאים ותרופות, מכיון שנתרפא בכל מאכל ומשקה.
v זוכה לבנים חיים בני קיימא.
v זוכה שזרעו יחברו פירושים על התורה.
v נקרא צדיק וזוכה לבנים צדיקים.
v זוכה לשלום בית אמיתי.
v השם יתברך שומרו ומסתירו משונאיו, ואין שום דבר יכול להזיקו.
v זוכה לתפילה, לאמונה ולקרב את הגאולה.
v זוכה להבין בכל מקום שילמד.
v נתחזק יצרו הטוב.
v נתבטל ממנו העצבות והליצנות.
v ניצול מהגיהנום ומהעונשים שיש בקבר.
v זוכה להיות בשמחה תמיד.
v עיקר הגאולה תלוי בתיקון הברית.
עונשו של פוגם הברית
*********************
v גורם לו לקשיי פרנסה, ונעשה בעל חוב.
v באים עליו יסורים וחולאים רעים.
v קשה לו למצוא זיווגו.
v אינו זוכה לשלום בית אמיתי.
v בניו מצערים אותו, ואינם שומעים לו.
v סכנת דרכים בא על ידי פגם הברית.
v כל ימיו כעס ומכאובים.
v על ידי תאוות ניאוף יכול לבוא לשיגעון.
v על ידי זנות עם נכרית בא שמד, ונופל לשער החמישים של הטומאה שמשם כמעט ואי אפשר לצאת חס ושלום רק על ידי הצדיק יסוד עולם.
v מכעיס את השם יתברך יותר מכל העבירות שבתורה.
v אינו זוכה לקום בתחיית המתים.
v כאילו שופך דמים וחייב מיתה.
v המוציא זרע לבטלה כאילו הביא בניו קרבן לעבודה זרה, גם נידון בסקילה.
V מביא את האדם לעצבות.
רבי שמעון בר יוחאי זי"ע מביא בזוהר הקדוש (ח"א קפח ריט) שעל פגם הברית והוצאת זרע לבטלה בכל דרך שהיא ובכל אופן שהוא אין מועילה תשובה, ועוונו קשה מנשוא. ואמר בזו הלשון: "מאן דאושיד זרעא ברוקניא ח"ו אין מועיל תשובה".
על כן, ירדה נשמתו הקדושה של רבי נחמן מברסלב זי"ע לעולם, על מנת לתת תיקון לחטא הזה ולחזק את הלבבות הנשברים מהחטאים, ואת אחינו היקרים שלא יפלו ברוחם, וייאשו עצמם, שמתוך העצבות והייאוש דרכם סלולה רק למטה. ואמר רבי נחמן: כי על הכל מועיל תשובה ובוודאי גם על חטא זה ואפילו אם הרבה לפשוע בזה.
אם אירע לאדם מקרה בלתי טהור או שנכשל בפגם זה, תיקונו הוא שיאמר באותו היום את אלו העשרה מזמורי תהילים ובוודאי יתקן בזה מאד מאד. וצריך לטבול באותו היום במקווה ולאחר מכן לומר את התיקון הכללי, ובחסדי השם יתברך תתקבל תשובתו, ויוכל לתקן את פגם הברית אשר פגם על ידי התיקון הכללי, כמבואר בליקוטי מוהר"ן חלק א' (סימן כ"ט אות ד' עיין שם). והוא תיקון למקרי לילה, ואלו הם העשרה מזמורי תהילים: טז', לב', מא', מב', נט', עז', צ', קה', קלז', קנ'. והם תיקון גדול מאד ומי שאומר אותם בכל יום ובפרט באותו היום שקרה לו המקרה אינו צריך לפחד עוד מהפגם הנורא כי בודאי נתתקן על ידי זה.
הבטחת רבנו זכרונו לברכה
***************************
רבנו ז"ל ייחד שני עדים נאמנים תלמידו רבי אהרון מברסלב ותלמידו רבי נפתלי מנעמרוב, והבטיח ואמר בפניהם, מי שיבוא על קברו ויאמר שם אלו העשרה מזמורי תהילים, ויתן פרוטה לצדקה עבורו אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאד מאד חס ושלום, אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו. ואמר: אשתטח לאורך ולרוחב להיטיב עמו. בפיאותיו אמשכהו ואוציאהו משאול תחתיות. ואני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה מזמורי תהילים מועילים מאד מאד, ואמר שהוא תיקון הכללי, כי כל עברה יש לה תיקון מיוחד, אבל תיקון הזה הוא תיקון הכללי.
אחינו היקרים, דעו לכם כי כל הצרות, קשיי הפרנסה, החולאים, המרירות והיסורים שיש לאדם הכל נובע מהחטא החמור והנורא של פגם הברית. מהו פגם הברית? - כל דבר שקשור לניאוף והוצאת זרע לבטלה נקרא פגם הברית.
עצות לשמירת הברית
********************
* יאמר תמיד אמת.*
v יעשה חסד עם מי שלא יצפה לתשלום גמולו.
v יהיה רודף שלום.
v ישתדל להחזיר בני אדם בתשובה.
v יהיה זהיר במצות ציצית.
v יתן צדקה.
v ילך לקברי צדיקים.
v יטבול במקוה.
v תאות ניאוף אינו נרחק מן האדם אלא על ידי הרחת ראות העין והמחשבה.
v עיקר פגם הברית הוא על ידי עצבות. וכן להיפך עיקר שמירת הברית על ידי שמחה.
v לפרש שיחתו לפני השם יתברך בלשון שלו, ויספר להשם יתברך את כל העברות שנכשל בהם, ויבקש מלפניו יתברך שיסלח לו על העבר ושיעזרהו שמעתה יתקדש באמת.ועיקר השמחה והתענוג שיש להשם יתברך בעולם הזה, הוא דוקא כשהרחוקים חוזרים בתשובה, וגם אם רבו חטאיו של האדם, עם כל זאת התשובה מועילה לכל, ואין שום יאוש בעולם כלל, רק להשתדל מהיום והלאה להישמר מהחטא, ולהתחיל מחדש ולא להתייאש, כי כל ההתחלות קשות וצריך להתחזק בכל פעם מחדש.
שכרו של שומר הברית
*****************
על ידי תיקון הברית יש לו פרנסה בלי טורח בבחינת "מן".
v נתרומם מזלו וזוכה לעושר ואושר.
v אינו זקוק לרופאים ותרופות, מכיון שנתרפא בכל מאכל ומשקה.
v זוכה לבנים חיים בני קיימא.
v זוכה שזרעו יחברו פירושים על התורה.
v נקרא צדיק וזוכה לבנים צדיקים.
v זוכה לשלום בית אמיתי.
v השם יתברך שומרו ומסתירו משונאיו, ואין שום דבר יכול להזיקו.
v זוכה לתפילה, לאמונה ולקרב את הגאולה.
v זוכה להבין בכל מקום שילמד.
v נתחזק יצרו הטוב.
v נתבטל ממנו העצבות והליצנות.
v ניצול מהגיהנום ומהעונשים שיש בקבר.
v זוכה להיות בשמחה תמיד.
v עיקר הגאולה תלוי בתיקון הברית.
עונשו של פוגם הברית
*********************
v גורם לו לקשיי פרנסה, ונעשה בעל חוב.
v באים עליו יסורים וחולאים רעים.
v קשה לו למצוא זיווגו.
v אינו זוכה לשלום בית אמיתי.
v בניו מצערים אותו, ואינם שומעים לו.
v סכנת דרכים בא על ידי פגם הברית.
v כל ימיו כעס ומכאובים.
v על ידי תאוות ניאוף יכול לבוא לשיגעון.
v על ידי זנות עם נכרית בא שמד, ונופל לשער החמישים של הטומאה שמשם כמעט ואי אפשר לצאת חס ושלום רק על ידי הצדיק יסוד עולם.
v מכעיס את השם יתברך יותר מכל העבירות שבתורה.
v אינו זוכה לקום בתחיית המתים.
v כאילו שופך דמים וחייב מיתה.
v המוציא זרע לבטלה כאילו הביא בניו קרבן לעבודה זרה, גם נידון בסקילה.
V מביא את האדם לעצבות.