כתוב במסכת שבת:
אמר רבה בר הונא
כל אדם שיש בו תורה ואין בו יראת שמיים
דומה לגזבר שמסרו לו את מפתחות הפנימיות
אך את המפתחות החיצוניות לא מסרו לו במה יכנס.
אם כן היראה היא המפתח לכל שערי שמיים
לכל השפע ,לכל הרפואות,לכל הישועות ולכל ההצלחות.
ביראה ישנם ארבע מובנים.
יראת חטא.
יראת שמיים
יראת ה'
ויראת הרוממות.
ועבודת האדם להפוך את היראה-פחד
לפחד ה'.
בבחינת: "אשרי אדם מפחד תמיד"
ת-מ-י-ד, ראשי תיבות -תורתו , מעשיו , ידיעותיו , דבוריו.
מהם צריך האדם לפחד תמיד.
אמר רבה בר הונא
כל אדם שיש בו תורה ואין בו יראת שמיים
דומה לגזבר שמסרו לו את מפתחות הפנימיות
אך את המפתחות החיצוניות לא מסרו לו במה יכנס.
אם כן היראה היא המפתח לכל שערי שמיים
לכל השפע ,לכל הרפואות,לכל הישועות ולכל ההצלחות.
ביראה ישנם ארבע מובנים.
יראת חטא.
יראת שמיים
יראת ה'
ויראת הרוממות.
ועבודת האדם להפוך את היראה-פחד
לפחד ה'.
בבחינת: "אשרי אדם מפחד תמיד"
ת-מ-י-ד, ראשי תיבות -תורתו , מעשיו , ידיעותיו , דבוריו.
מהם צריך האדם לפחד תמיד.