פורום ברסלב - רק לשמוח יש

ישועה

א

אורחים

Guest
יש לי שאלה כיצד היום מקבלים סליחת חטאים??
כידוע אדם וחוה גורשו מגן עדן ואיבדו את כבוד אלוהים בגלל חטאם ולאחר מכן אלוהים נתן לנו אפשרות של קורבנות וכל זה... והיום איך מקבלים סליחה?
 

אשת נח

New Member
ערב טוב!
אומר רבי נחמן מברסלב:
שפרה אדומה הייתה מטהרת במקדש מטומאת מת,
ואין באפשרותנו להקריב פרים בימנו,
וכדי לצאת מטומאה לטהרה יש לצאת מהשכל לאמונה.
דרך התפילה לה' מתוך ליבנו
"ונשלמה פרים שפתינו"- זו תפילה, שיוצאת מהשפתיים...

ויום הכיפורים:
"אך בעשור לחדש השביעי הזה, יום הכיפורים הוא, מקרא קדש יהיה לכם,
ועניתם את נפשותיכם והקרבתם אישה לה'".
ביום הכיפורים יש 5 תפילות.
המדובר במבנה של תדרים המחבר אותנו למציאות של עץ החיים,עולם הרוח.
ומנתק אותנו מעץ הדעת,שהיא המציאות הגשמית.

V@
 
א

אורחים

Guest
זה בדיוק העניין שברסלב אמר את זה וזה לא רשום בכתבי הקודש עם כל הכבוד ליום כיפור אבל היום כיפור של ימינו הוא לא אותו יום הכיפור של פעם...
שנינו מסכימים שאלוהים אף פעם לא נטש את עמו נכון?? אני מקווה שכן...
אז צריכה להיות דרך כלשהי...
ועוד יש לי שאלה כמה אתם קוראים מהכתובים כאילו בבית הכנסת וזה לפי איך שאני יודע בבתי הכנסת לא קוראים ומעמיקים את כל כתבי הקודש אלה רק חלקים...
 
א

אורחים

Guest
זה בדיוק העניין שברסלב אמר את זה וזה לא רשום בכתבי הקודש עם כל הכבוד ליום כיפור אבל היום כיפור של ימינו הוא לא אותו יום הכיפור של פעם...
שנינו מסכימים שאלוהים אף פעם לא נטש את עמו נכון?? אני מקווה שכן...
אז צריכה להיות דרך כלשהי...
ועוד יש לי שאלה כמה אתם קוראים מהכתובים כאילו בבית הכנסת וזה לפי איך שאני יודע בבתי הכנסת לא קוראים ומעמיקים את כל כתבי הקודש אלה רק חלקים...
 

alia1

New Member
והדרך:

הלכות תשובה להרמב"ם,פרק ב':

"כל המתוודה בדברים ולא גמר בלבו לעזוב,הרי הוא
דומה לטובל ושרץ בידו,שאין הטבילה מועלת לו,עד
שישליך השרץ,וכן הוא אומר(משלי כח)"מודה ועוזב ירוחם".

וצריך לפרוט את החטא שנאמר:"אנא חטא העם הזה חטאה
גדולה ויעשו להם אלהי זהב"(שמות לב).

מדרכי התשובה להיות השב צועק תמיד לפני ה' בבכי ובתחנונים
ועושה צעקה כפי יכולתו,ומתרחק הרבה מן הדבר שחטא בו,
ומשנה שמו,כלומר-אני אחר,ואיני עוד אותו האיש אשר עשה
אותן המעשים.

ומשנה מעשיו כולן לטובה ולדרך ישרה,וגולה ממקומו,שגלות
מכפרת עוון,מפני שגורמת לו להיכנע ולהיות עניו ושפל רוח.

ושבח גדול להשם ית' שיתוודה ברבים,ויודיע פשעיו להם,ומגלה
עבירות שבינו לבין חברו לאחרים,ואומר להם'אמנם חטאתי לפלוני
ועשיתי כך וכך,והריני היום שב ומתנחם,וכל המתגאה ואינו מודיע,
אלא,מכסה פשעיו,אין תשובתו גמורה שנאמר(משלי כח)-
"מכסה פשעיו לא יצליח".
 

gospel

New Member
יש בזה משהו אבל לא ממש על זה התכוונתי אתם יותר הסברתם לי על חזרה בתשובה שבן אדם עוזב את דרכו הישנה ובא לדרך חדשה והכל אבל עדיין בכתובים רשום שצריך קורבן על חטאיך...
 

אשת נח

New Member
קורבנות,
לשון התקרבות
בהקרבת הקרבנות מתגלה אחדות ה' בבריאה
לא רק ברוחניות העולם אלא גם בגשמיותו

אבן עזרא כתב,
כי בעת שיעשה בקרבן מעשה השחיטה וזריקת הדם
ואחר כך יעלה אמוריו על גבי המזבח
יתבונן החוטא כי באמת היה צריך להעשות לו כך.
ומתוך כך יחזור בתשובה שלמה ויתודה והקדוש ברוך הוא יכפר בעדו.
וכתב עליו הרמב"ן שהם דברי אגדה מתקבלים ומושכים הלב,
אולם על דרך האמת יש בהם בקרבנות סוד נעלם
נכנס בו ממה שאמרו רבותינו בספרי, ובסוף מסכת מנחות:
"אמר שמעון בן עזאי, בא וראה שלא נאמר בקרבנות רק שם ה' המיוחד
שלא ליתן פתחון פה לבעל הדין לחלוק.
ושמא תאמר לאכילה הוא צריך?
תלמוד לומר, אם ארעב מה אומר לך. כי לי תבל ומלואה.
לא אמרתי זבחו אלא כדי שיאמר ויעשה רצוני".
 

alia1

New Member
יש לי שאלה כיצד היום מקבלים סליחת חטאים??
כידוע אדם וחוה גורשו מגן עדן ואיבדו את כבוד אלוהים בגלל חטאם ולאחר מכן אלוהים נתן לנו אפשרות של קורבנות וכל זה... והיום איך מקבלים סליחה?

אז כך היום...
קרבן עולה
<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>"ז
 

alia1

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ונפש כי תקריב </span>(ב,א)

כל הקרבנות של בהמות ועופות שיש בהם שחיטה,
זה בחינת זביחת היצר כמובא.
אבל מנחת עני אין בה שחיטה. ואין עני אלא מן הדעת.
היינו מי שהוא עני מן הדעת ואין בו דעת לזבוח את יצרו לגמרי,
ואף על פי כן הוא רוצה להקריב קרבן לה',
נתנה לו תורה עצה שיקריב מנחת סולת,
ונאמר בה דייקא ונפש כי תקריב...
ואמרו רבותינו ז"ל מעלה אני עליו כאילו הקריב את נפשו.
ונפש זה בחינת רצון, היינו שאע"פ שאין בה שום שחיטה,
אף על פי כן היא יקרה מאד בעיני השם יתברך.
מאחר שרצונו חזק כל כך להשם יתברך,
עד שגם הוא בעניותו הגדולה,
אינו מונע את עצמו מלהקריב קרבן לה',
דהינו בחינת קרבן מנחה,
שהיא בחינת נפש בחינת רצון.
(ליקוטי הלכות, ברכת הריח ה,ד)
 

alia1

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>והשיב את הגזילה אשר גזל</span> (ה,כ"ג)

התשובה על כל החטאים היא בבחינת והשיב את הגזלה וכו',
וכמובא בזוהר הקדוש שתשובה היא בחינת זרקא,
דאזדריקת לאתר דאתנטלת מתמן [שנזרקת למקום ממנו נלקחה],
היינו להחזיר את הדבר אל המקום אשר ניטל משם בגזלה,
כי כל חוטא נקרא גזלן בחינת גוזל אביו ואמו ,
דא קודשא בריך הוא וכנסת ישראל,
[="אביו ואמו" הכתובים בפסוק "גוזל אביו ואמו" הם הקדוש ברוך הוא וכנסת ישראל]
כי נוטל הכח והחיות והשפע שנתן לו השם יתברך ועושה בזה מה שעושה בחטאו,
וע"י זה עוקר וגוזל החיות הזו כביכול מהשם יתברך וכנסת ישראל,
נמצא שהוא גזלן גמור. והלא אמרו רבותינו ז"ל, שאפילו מי שנהנה
מן העולם הזה בהיתר רק בלי ברכה נקרא גזלן,
מכל שכן כשנהנה מן העולם הזה באיסור ח"ו,
שזהו בודאי גזלן גדול. ועל כן כשרוצה לעשות תשובה
היא בבחינת והשיב את הגזלה אשר גזל ,
ועיקר תיקון התשובה שהיא בחינת השבת הגזלה,
הוא רק על-ידי החסד חנם שהיה מקיים העולם קודם מתן תורה,
ע"י זה מועיל להחוטא תשובה, עד שיכול לזכות שעוונות יתהפכו לזכויות.
ועל-כן באמת אי אפשר לזכות לתשובה שלמה, כי אם על ידי צדיק הדור
האמיתי שזוכה להמשיך החסד חנם הנ"ל בעת פשיטותו, בעת שמוכרח
לבטל עצמו קצת מדברי תורה, ועל ידי החסד הזה יש תקווה ותקנה לכל הנופלים
בעונותיהם, שיכולים להתתקן גם כן על ידי תשובה.
(ליקוה"ל הלכות גזילה ג,ב-ג)

כל הנ"ל הם ברסלב(ליקוטי הלכות לר' נתן זצ"ל,וליקוטי מוהר"ן לרבנו זיע"א)
שבת שלום באהבה! :rolleyes:
 

alia1

New Member
נו,ועיקר שכחתי.כל הנ"ל הוא חומש "ויקרא"
אבל איך מתחיל חומש זה?
זה הולך להיות ארוך............ ;)
באל"ף זעירא

ויקרא ה' אל משה (ויקרא א,א)

סוד אל"ף זעירא, שב"ויקרא",
על פי מה שכתב ר' נחמן זי"ע
(ליקו"מ,א',רפ"ב)על תורת"אזמרה".
ע"י הצדיק שדן את הכל לכף זכות,
ומוצא נקודות טובות בכל אחד מישראל,
אפילו בגרועים מאד, ומכניס זו הדרך בישראל,
שכ"א ימצא בעצמו
ובחבריו נקודות טובות וכו' ,כדי שע"י זה יכנסו הכל בכף זכות,
ויחזרו לה' יתברך, שכל זה הוא מלאכת המשכן.
כי זה הצדיק בונה משכן שמשם מקבלים התינוקות הבל פיהם שאין בו חטא,
שזהו בחינת אלף זעירא שבויקרא, כמבאר בהתורה 'אזמרה' הנ"ל.
ולימוד זכות זו הוא בבחי' אם יש עליו מלאך מליץ אחד
מני אלף להגיד לאדם ישרו וכו', אפילו אם אין מוצאים בו, כי אם זכות אחת מני אלף,
ואפילו אם יש באותה המצוה והזכות עצמה רוב פסולת,
ואין בה כי אם איזו נקודה טובה אחת מאלף באותה זכות עצמה,
וכמו שדרשו חז"ל אפילו אם באותו המלאך עצמו תשע מאות תשעים
ותשעה חלקים לחובה ואחד לזכות , ניצול גם כן, היינו כנ"ל.
שגם המצוה והזכות שמוצאים בעצמו או בחברו,
אפילו אם הוא רק אחד מאלף וגם אותה הזכות בעצמה מלאה פסולת ופניות וכו',
ואין בו כי אם חלק אחד מאלף איזו נקודה טובה,
ע"י זה גם כן יוצאים מכף חובה ונכנסין לכף זכות,
וחוזרים אליו יתברך ואז נתהפך הכל לזכות וזוכים לא
 

אשת נח

New Member
הקרבן בא לשם תיקון

"אדם כי יקריב מכם לה'"
הקורבן איננו המטרה,הוא האמצעי
אם האדם רוצה להתקרב או לעבוד את ה'
הפסוק מלמד שיעשה זאת ע"י קורבן!
ואם כבר אדם רוצה להקריב קורבן,
בא הפסוק להזהירו שלא ישכח לכוון אותו אל ה'!

כתוב:"מכם"
כי פעמים אנשים הופכים את האמצעי למטרה
ישעיהו, פרק מ"ג,
הנביא מוכיח את ישראל
שאומנם מקריב קורבנות אך לא אל ה'.

וכך גם כתב הכלי יקר: "מכם" -
שאם אדם רוצה להביא קורבן,
בתחילה הוא צריך להביא עצמו לקורבן
שישחוט היצר הרע שלו. מכם-מעצמכם....
ואז ייקרא קורבן לה'.
אבל אם לא תקריבו עצמכם תחילה,
לא יקרא קורבן לה' אלא קורבנכם

:) שבת שלום ומבורך!
 
חלק עליון