בס"ד,
לא משא ומתן אלא משא ללא מתן / הרב אליהו(תשס"ה)
משה רבנו רואה שפרעה מרמה אותו שוב ושוב, ולכן מסיק שפרעה אינו אמין, ומעתה יש לשנות את הגישה בדרך המשא ומתן, ולהקשות עליו במקום להתפשר עמו. ועכשיו משה רבנו אומר לפרעה, עליך לתת לנו מן הצאן והבקר שלך, וכמו שכותב רש"י "גם אתה תתן לא דייך שמקננו ילך עמנו, אלא גם משלך תתן". אומר לו פרעה, הלוא אני לא מסכים להוציאך אפילו בשלך, ואיך אתה מבקש ממני שאתן לך משלי!? אומר לו משה, מעתה אין יותר משא ומתן עמך, אלא משא ללא מתן.
ישמעו וילמדו האחראים על המשא ומתן עם הפלשתינאים, שאחרי ראותם והבינם שאין להם מנהיג אמיתי, ושום כוונה לשלום ולדו-קיום אלא למלחמה ולחבלה, אין לנהוג עמם שוב בדרך משא ומתן, אלא כמו שלימדנו משה רבנו ע"ה, ללכת עמם בדרך משא ללא שום מתן.
כי באמת כל ארץ-ישראל היא שלנו, והייתה טעות מבחינה הלכתית ומדינית למסור חלקים מארצנו לידיהם. ועתה רואים כמה שגו במעשיהם ובהסכמיהם, שסמכו עליהם ונתנו להם נשק ואחיזה בארץ ישראל.
סופו של המשא ומתן עם פרעה
כאשר פרעה מוציא את ישראל ממצרים, כתוב ו
לא משא ומתן אלא משא ללא מתן / הרב אליהו(תשס"ה)
משה רבנו רואה שפרעה מרמה אותו שוב ושוב, ולכן מסיק שפרעה אינו אמין, ומעתה יש לשנות את הגישה בדרך המשא ומתן, ולהקשות עליו במקום להתפשר עמו. ועכשיו משה רבנו אומר לפרעה, עליך לתת לנו מן הצאן והבקר שלך, וכמו שכותב רש"י "גם אתה תתן לא דייך שמקננו ילך עמנו, אלא גם משלך תתן". אומר לו פרעה, הלוא אני לא מסכים להוציאך אפילו בשלך, ואיך אתה מבקש ממני שאתן לך משלי!? אומר לו משה, מעתה אין יותר משא ומתן עמך, אלא משא ללא מתן.
ישמעו וילמדו האחראים על המשא ומתן עם הפלשתינאים, שאחרי ראותם והבינם שאין להם מנהיג אמיתי, ושום כוונה לשלום ולדו-קיום אלא למלחמה ולחבלה, אין לנהוג עמם שוב בדרך משא ומתן, אלא כמו שלימדנו משה רבנו ע"ה, ללכת עמם בדרך משא ללא שום מתן.
כי באמת כל ארץ-ישראל היא שלנו, והייתה טעות מבחינה הלכתית ומדינית למסור חלקים מארצנו לידיהם. ועתה רואים כמה שגו במעשיהם ובהסכמיהם, שסמכו עליהם ונתנו להם נשק ואחיזה בארץ ישראל.
סופו של המשא ומתן עם פרעה
כאשר פרעה מוציא את ישראל ממצרים, כתוב ו