<span style='color:green'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות." </span></span> ע"פ ליקוטי הלכות אורח חיים הלכות ברכת השחר הלכה ה' אות מד'
והלכות ערב ג'
כל מי שחותר ועוסק לנתק עצמו מהרע ולהתקרב אל הטוב, כמו כן מתגרים ומתגברים בו יותר ויותר. וכמו שאמרו רז"ל (סוכה נ"ב) כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו וכמו שכתוב (תהלים קמ"ה) באורח זו אהלך טמנו פח לי. ועל זה צעק דוד (שם ס"ט) טבעתי ביון מצולה ואין מעמד וכו'. וכתיב (שם פ"ח) שתני בבור תחתיות במחשכים במצולות וכו' וכן הרבה.
ועל כל זה עיקר העצה והתחבולה הוא התגברות הרצון דקדושה שכשהאדם מתחזק איך שהוא איך שהוא בכל מה שעובר עליו לבלי להניח את הרצון דקדושה ולהתחיל בכל יום מחדש ברצונות חזקים חדשים להשם יתברך וכו'. אזי הרצון דקדושה שהוא עיקר קדושת הנשמה מאיר לו כמו נר ממש שמאיר בכל מיני חשך שבעולם(כי תוקף הרצון הוא כמו נר דולק בבחינת (שיר השירים ח') כי עזה כמות אהבה וכו' שהוא תוקף הרצון והאהבה וההשתוקקות להשם יתברך ומבאר שם רשפיה רשפי אש שלהבת יה מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה וכו'. כי תוקף האהבה והרצון להשם יתברך בוער כמו רשפי אש שלהבת יה)
ועל כן הם בחינת שבעת הנרות...
כי מי שרוצה להתקרב אליו יתברך ובהכרח שיעבור עליו כמה וכמה מיני חשך כמעט בלי שיעור. וכל קיומו בכל מיני נפילות ח"ו הוא על ידי הרצון שנקרא נר ה' שכלול מבחינת שבעת הנרות שמאיר בכל המדות הכלולים בשבעה לעלות מכל הנפילות מחשך לאור גדול בבחינת "כי שבע יפול צדיק וקם"
כי הכלל הוא שאין שום ייאוש בעולם כלל. ואפיל אם האדם הוא כמו שהוא כל זמן שעדין הוא זוכר את הש"י ויש לו רצון לשוב אליו ית'. אע"פ שזה כמה אשר הוא כוסף לשוב אליו ית'. ועדיין לא זכה לתשובה. אדרבא פגם יותר והוסיף חטא על פשע ח"ו אעפ"כ יחזק עצמו בהרצון יותר ויותר. וירגיל עצמו בכל עת לכסוף ולהשתוקק להש"י תמיד בכל עת. ועי"ז בוודאי סוף כל סוף יזכה לצאת משטותיו. ויזכה בוודאי לתשובה בלי ספק ודרך זה הוא עצה טובה ונכונה לכל אדם שבעולם מגדול ועד קטן. הן צדיק גדול מאד או איש כשר באמת הצריך לצאת מדרגא לדרגא גבוה יותר. והן אנשים הקטנים במעלה מאד. ואפילו המונחים בשאול תחתיות המלוכלכים במעשים רעים מאד. אף על פי כן ע"י בחי' רצון הכל יכולים לעלות מתכלית דיוטא התחתונה עד רום המעלות.
וצריך כל אדם כפי מה שהוא להרגיל עצמו מאד בזה לכסוף ולהשתוקק תמיד להשם יתברך ברצון חזק ותקיף ודבר זה יכול בוודאי כל אדם לקיים אפילו הפחות שבפחותים ואי אפשר לקלקל ולסתור עצה הזאת בשום אופן מי שירצה לקיימה. כי בשלמא כל הדברים והעצות שבעולם יכול הבעל-דבר להתגבר לבלי להניח את האדם לעשותם. אבל רצון לבד זה אי-אפשר לסתור בשום אופן כי יהיה איך שיהיה. אעפ"כ אני רוצה לשוב להש"י ברצון חזק כי מי פתי ומשוגע שלא ירצה טוב האמתי והנצחי רק שקשה לו להתגבר על מה שצריך להתגבר. אבל עכ"פ הרצון של כל ישראל המאמינים בהש"י. בוודאי חזק מאד מאד לשוב אליו ית'. רק מחמת שאין יודעין מעלת הרצון שהרצון בעצמו טוב מאד. על-כן כשרואין שכמה פעמים רצו ברצון חזק להש"י ואפע"כ עדיין לא זכו לעבודת הש"י וגם קצת פגמו יותר עד שנתעלם הרצון אצלם. ובאמת זה הפגם קשה יותר מן הכל. כי איך שהוא עכ"פ אל ירפה את הרצון ולא יטוש ולא יעזוב את הרצון. אדרבא ירגיל עצמו לכסוף ולהשתוקק בכל פעם יותר ויותר ברצון חזק יותר ויותר להש"י וזה הרצון בעצמו טוב מאד ויכול לזכות על-ידי זה לתשובה שלימה באמת ולעלות לכל העולמות דקדושה.
אבל אי אפשר לזכות לזה כי אם על ידי שמקשרים עצמו לצדיקי אמת שהם כלולים בבחינת משה שנסתלק ברעוא דרעווין ברצון שברצונות שהוא עומד בין שמד לרצון ועושה גרים ובעלי תשובה בעולם. כי מעלה אותם משמד לרצון. כי רק הוא מאיר ומכניס תוקף הרצון דקדושה בכל אחד ואחד אפילו אם נפל ח"ו למקום שנפל הוא מכניס בו גם כן שיתגבר בתוקף הרצון הטוב ועל ידי זה הוא מעליהו משמד לרצון וכנ"ל. וזהו בהעלותך את הנרות כשתרצה להדליק ולהעלות את הנרות הקדושות שהם בחינת נפשות ישראל שיבערו להשם יתברך ונרם יהיה הולך ומאיר בכל מיני חשך כנ"ל. אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. פני המנורה זה בחינת הצדיק שהוא בחינת משה שהוא בחינת פני המנורה שכל המנורה הטהורה שהם כלל נשמות ישראל מאירים ממנו. כי הוא שורש כולם ועל כן נקרא פני המנורה. כי פנים לשון רצון. ועל כן הזהיר את הכהנים...שיכוונו תמיד להעלות ולקשר את שבעת הנרות שהם כלל הנשמות הכלולים בשבעה כתות וכל נשמה ונשמה כלולה מז' מדות וכנ"ל. שיעלה ויקשר כולם אל מול פני המנורה שהוא הצדיק בחינת משה שמכניס תוקף הרצון דקדושה בלב כל אחד לבל יניח את הרצון הטוב לעולם ועל ידי זה יעלו וידליקו ויאירו ושום חשך לא יוכל להחשיך להם. כי נרם לא תכבה כי מקושרים בהצדיק בחינת משה שהוא בחינת משיח שנאמר עליו כי בשם קדשך נשבעת לו שלא יכבה נרו לעולם
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>אשרנו</span> שזכינו להתקרב לרבנו שמאיר בנו רצון כזה שאין שום יאוש בעולם כלל, ושהאש שלו תוקד עד ביאת המשיח ויהי רצון שתיבער בליבנו
והלכות ערב ג'
כל מי שחותר ועוסק לנתק עצמו מהרע ולהתקרב אל הטוב, כמו כן מתגרים ומתגברים בו יותר ויותר. וכמו שאמרו רז"ל (סוכה נ"ב) כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו וכמו שכתוב (תהלים קמ"ה) באורח זו אהלך טמנו פח לי. ועל זה צעק דוד (שם ס"ט) טבעתי ביון מצולה ואין מעמד וכו'. וכתיב (שם פ"ח) שתני בבור תחתיות במחשכים במצולות וכו' וכן הרבה.
ועל כל זה עיקר העצה והתחבולה הוא התגברות הרצון דקדושה שכשהאדם מתחזק איך שהוא איך שהוא בכל מה שעובר עליו לבלי להניח את הרצון דקדושה ולהתחיל בכל יום מחדש ברצונות חזקים חדשים להשם יתברך וכו'. אזי הרצון דקדושה שהוא עיקר קדושת הנשמה מאיר לו כמו נר ממש שמאיר בכל מיני חשך שבעולם(כי תוקף הרצון הוא כמו נר דולק בבחינת (שיר השירים ח') כי עזה כמות אהבה וכו' שהוא תוקף הרצון והאהבה וההשתוקקות להשם יתברך ומבאר שם רשפיה רשפי אש שלהבת יה מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה וכו'. כי תוקף האהבה והרצון להשם יתברך בוער כמו רשפי אש שלהבת יה)
ועל כן הם בחינת שבעת הנרות...
כי מי שרוצה להתקרב אליו יתברך ובהכרח שיעבור עליו כמה וכמה מיני חשך כמעט בלי שיעור. וכל קיומו בכל מיני נפילות ח"ו הוא על ידי הרצון שנקרא נר ה' שכלול מבחינת שבעת הנרות שמאיר בכל המדות הכלולים בשבעה לעלות מכל הנפילות מחשך לאור גדול בבחינת "כי שבע יפול צדיק וקם"
כי הכלל הוא שאין שום ייאוש בעולם כלל. ואפיל אם האדם הוא כמו שהוא כל זמן שעדין הוא זוכר את הש"י ויש לו רצון לשוב אליו ית'. אע"פ שזה כמה אשר הוא כוסף לשוב אליו ית'. ועדיין לא זכה לתשובה. אדרבא פגם יותר והוסיף חטא על פשע ח"ו אעפ"כ יחזק עצמו בהרצון יותר ויותר. וירגיל עצמו בכל עת לכסוף ולהשתוקק להש"י תמיד בכל עת. ועי"ז בוודאי סוף כל סוף יזכה לצאת משטותיו. ויזכה בוודאי לתשובה בלי ספק ודרך זה הוא עצה טובה ונכונה לכל אדם שבעולם מגדול ועד קטן. הן צדיק גדול מאד או איש כשר באמת הצריך לצאת מדרגא לדרגא גבוה יותר. והן אנשים הקטנים במעלה מאד. ואפילו המונחים בשאול תחתיות המלוכלכים במעשים רעים מאד. אף על פי כן ע"י בחי' רצון הכל יכולים לעלות מתכלית דיוטא התחתונה עד רום המעלות.
וצריך כל אדם כפי מה שהוא להרגיל עצמו מאד בזה לכסוף ולהשתוקק תמיד להשם יתברך ברצון חזק ותקיף ודבר זה יכול בוודאי כל אדם לקיים אפילו הפחות שבפחותים ואי אפשר לקלקל ולסתור עצה הזאת בשום אופן מי שירצה לקיימה. כי בשלמא כל הדברים והעצות שבעולם יכול הבעל-דבר להתגבר לבלי להניח את האדם לעשותם. אבל רצון לבד זה אי-אפשר לסתור בשום אופן כי יהיה איך שיהיה. אעפ"כ אני רוצה לשוב להש"י ברצון חזק כי מי פתי ומשוגע שלא ירצה טוב האמתי והנצחי רק שקשה לו להתגבר על מה שצריך להתגבר. אבל עכ"פ הרצון של כל ישראל המאמינים בהש"י. בוודאי חזק מאד מאד לשוב אליו ית'. רק מחמת שאין יודעין מעלת הרצון שהרצון בעצמו טוב מאד. על-כן כשרואין שכמה פעמים רצו ברצון חזק להש"י ואפע"כ עדיין לא זכו לעבודת הש"י וגם קצת פגמו יותר עד שנתעלם הרצון אצלם. ובאמת זה הפגם קשה יותר מן הכל. כי איך שהוא עכ"פ אל ירפה את הרצון ולא יטוש ולא יעזוב את הרצון. אדרבא ירגיל עצמו לכסוף ולהשתוקק בכל פעם יותר ויותר ברצון חזק יותר ויותר להש"י וזה הרצון בעצמו טוב מאד ויכול לזכות על-ידי זה לתשובה שלימה באמת ולעלות לכל העולמות דקדושה.
אבל אי אפשר לזכות לזה כי אם על ידי שמקשרים עצמו לצדיקי אמת שהם כלולים בבחינת משה שנסתלק ברעוא דרעווין ברצון שברצונות שהוא עומד בין שמד לרצון ועושה גרים ובעלי תשובה בעולם. כי מעלה אותם משמד לרצון. כי רק הוא מאיר ומכניס תוקף הרצון דקדושה בכל אחד ואחד אפילו אם נפל ח"ו למקום שנפל הוא מכניס בו גם כן שיתגבר בתוקף הרצון הטוב ועל ידי זה הוא מעליהו משמד לרצון וכנ"ל. וזהו בהעלותך את הנרות כשתרצה להדליק ולהעלות את הנרות הקדושות שהם בחינת נפשות ישראל שיבערו להשם יתברך ונרם יהיה הולך ומאיר בכל מיני חשך כנ"ל. אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. פני המנורה זה בחינת הצדיק שהוא בחינת משה שהוא בחינת פני המנורה שכל המנורה הטהורה שהם כלל נשמות ישראל מאירים ממנו. כי הוא שורש כולם ועל כן נקרא פני המנורה. כי פנים לשון רצון. ועל כן הזהיר את הכהנים...שיכוונו תמיד להעלות ולקשר את שבעת הנרות שהם כלל הנשמות הכלולים בשבעה כתות וכל נשמה ונשמה כלולה מז' מדות וכנ"ל. שיעלה ויקשר כולם אל מול פני המנורה שהוא הצדיק בחינת משה שמכניס תוקף הרצון דקדושה בלב כל אחד לבל יניח את הרצון הטוב לעולם ועל ידי זה יעלו וידליקו ויאירו ושום חשך לא יוכל להחשיך להם. כי נרם לא תכבה כי מקושרים בהצדיק בחינת משה שהוא בחינת משיח שנאמר עליו כי בשם קדשך נשבעת לו שלא יכבה נרו לעולם
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>אשרנו</span> שזכינו להתקרב לרבנו שמאיר בנו רצון כזה שאין שום יאוש בעולם כלל, ושהאש שלו תוקד עד ביאת המשיח ויהי רצון שתיבער בליבנו