בס"ד,
שבוע טוב לכולם,
צום י' בטבת
לזכר שלש פורענויות שאירעו בטבת-קבעו חז"ל
את צום עשירי בטבת:
1.תורגמה התורה ליוונית עפ"י
גזירת תלמי מלך יוון.
2.נפטרו עזרא ונחמיה,מנהיגי
ישראל שהעלו את יהודי בבל לא"י.
3.התחיל המצור ששם נבוכאדנצר
מלך בבל על ירושלים.
מאחר ופורענויות אלו התרחשו בשמיני,תשיעי ובעשירי
בטבת,בחרו חז"ל את יום עשירי בטבת ליום צער לזכרון כולן.
עיקר כוונת התענית היא לעורר את הלבבות לתשובה
ותיקון המעשים,כדי שלא יבואו עלינו חלילה,צרות דומות.
ואומר ר' נתן מברסלב(ש-י' בטבת הוא יום ההילולה לזכרו)
זצ"ל,בליקוטי הלכות(או"ח,תענית א-ד')-כי כל הצרות והיסורין,
הריהם מחסרון הדעת,מחסרון האמונה ומהעדר השלום.
כמו תעניות שמתענין על עצירת גשמים-הרי עצירת גשמים
באה מהמחלוקת,מהעדר השלום...והתענית,על כל צרה,
היא כתשובה,וע"י זה עולה המלכות,וניתקן הדיבור-והשלום.
וזה שאומרים וידויים וסליחות בימי תענית,
שע"י זה זוכיםלשמחה:" ש
שבוע טוב לכולם,
צום י' בטבת
לזכר שלש פורענויות שאירעו בטבת-קבעו חז"ל
את צום עשירי בטבת:
1.תורגמה התורה ליוונית עפ"י
גזירת תלמי מלך יוון.
2.נפטרו עזרא ונחמיה,מנהיגי
ישראל שהעלו את יהודי בבל לא"י.
3.התחיל המצור ששם נבוכאדנצר
מלך בבל על ירושלים.
מאחר ופורענויות אלו התרחשו בשמיני,תשיעי ובעשירי
בטבת,בחרו חז"ל את יום עשירי בטבת ליום צער לזכרון כולן.
עיקר כוונת התענית היא לעורר את הלבבות לתשובה
ותיקון המעשים,כדי שלא יבואו עלינו חלילה,צרות דומות.
ואומר ר' נתן מברסלב(ש-י' בטבת הוא יום ההילולה לזכרו)
זצ"ל,בליקוטי הלכות(או"ח,תענית א-ד')-כי כל הצרות והיסורין,
הריהם מחסרון הדעת,מחסרון האמונה ומהעדר השלום.
כמו תעניות שמתענין על עצירת גשמים-הרי עצירת גשמים
באה מהמחלוקת,מהעדר השלום...והתענית,על כל צרה,
היא כתשובה,וע"י זה עולה המלכות,וניתקן הדיבור-והשלום.
וזה שאומרים וידויים וסליחות בימי תענית,
שע"י זה זוכיםלשמחה:" ש