פורום ברסלב - רק לשמוח יש

~~~~ מידת הרחמים ~~~~ --- ראובן

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד


ה'-מידת הרחמים. אלקים - מידת דין . (סנהדרין ל"ז) - "כל אדם צריך לומר-כל העולם לא נברא אלא בשבילי"
ואז צריך אני לעיין בכל עת בתיקון העולם. ולמלא חסרון העולם ולהתפלל בעבורם. עיקר השימחה
הוא בלב...והחיצוניות משפיעה על הפנימיות, ע"י ישרות לב זוכים לשימחה.

קול מעורר הכוונה - שאם מוציא קול בתפילתו ומתפלל בקול רם, ולפעמים גם צועק לה', זה מעורר לו
את הכוונה. (ברכות ו') - "מי שיש בו יראת שמיים דבריו נשמעים", בין לבני אדם בין לה' יתברך,
שגם דבריו מוצאים חן בעיני בני אדם ונכנסים בליבם ומקשיבים לו, וגם ה' יתברך, שתפילתו רצויה ומתקבלת.

צריך לפנות את המוח מחכמות חיצוניות וממחשבות זרות, ממחשבות של תאוות ומהרהורים - מהרהורי זנות
וניאוף ופריצות מהרהורי פגימה ועבירה, שהמוח לא יהיה אטום בטומאה, אלא המוח יהיה בקדושה ובטהרה
במחשבה זכה ונקיה, בלי שום מחשבת חוץ שום מחשבה ובלבול שנגד רצון ה' - . (אבות פרק ג')-"אם אין חכמה אין יראה"
"אם אין יראה אין חכמה" כי ע"י חכמה זוכים ליראה וע"י יראה זוכים לחכמה, ובדרך כלל מי שיש לו יראה זוכה
לחכמה ומי שיש לו חכמה זוכה ליראה, ומי שאין לו יראה הוא שוטה כי גם אין לו חכמה כי - "ראשית חכמה יראת ה' ",
ואסור לפחד משום דבר בעולם רק מה' יתברך ומיום הדין. ומי שיש לו בטחון בה' אין לו שום פחד. ופחד זה חסרון אמונה,
כי צריך להאמין שה' איתך תמיד ושומר עליך ומציל אותך מכל רע...שמור את חכמתך שלא יכנס בה חכמות חיצוניות-
(משלי ט"ו) "אוזן שומעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין" .
אדם שמקבל מוסר הוא חכם, ומי שאינו מקבל מוסר הוא שוטה,
ויש הרבה אנשים שהם נקראים שוטים ובאמת לא יודעים עליהם שהם שוטים והם לא נראים שוטים אבל באמת הם
שוטים, ואדם צריך להתרחק משוטים ולהתקרב רק לצדיקי אמת, ואדם צריך לשמור את עצמו מאוד שלא יקרא שוטה.

צריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד ה'. כי מי שרודף אחרי הכבוד אינו זוכה לכבוד, ומי שבורח מהכבוד
זוכה לכבוד "צריך לשנוא כבוד ולברוח ממנו".

עיקר התשובה - שישמע בזיונו וידום וישתוק, שאם משהו מבזה אותך - תשתוק ואל תחזיר לו ואל תכעס עליו,
כי הוא רק שליח של ה' יתברך. וזה אמונה שהכל זה רק ה', והכל לטובה. ואם אינו שותק-זה חסרון אמונה גדול,
ואם כועס - הוא שוטה.
כי מי שאין לו אמונה נקרא שוטה.</span>
 
חלק עליון