פורום ברסלב - רק לשמוח יש

מספר מאמרים קצרים של רבנו הקדוש

אלזם

Administrator
בס"ד

גבוה קומה מאמר של רבי נחמן מברסלב
מצינו בכתובים ובדברי חז"ל הרבה שמזכירים את גבוהי הקומה לשבח :בשאול המלך נאמר "ויגבה מכל העם משכמו ומעלה "וכן שבחו חז"ל את אדם הראשון שיהה גבוה מאוד ואחרי שחטא נתמעטה קומתו , ואמרו "הקב"ה משתבח בבעלי קומה", עוד אמור :"עתיד כל אחד מישראל להיות גבוה מאה אמות "הרי לפניך שגובה קומה גבר טוב הוא
והנה ראיתי בספר ליקו"מ לואר העולם רבנו נחמן מברסלב :קנטי קומה שכולם יותר ממעשיהם הטובים ואין כוח בלבם להכיל את השכל ועל ידי זה הם מחטיאים , כי לבם חסר וחלש , וגבוהי הקומה אין להם שכל והם מאמינים באמונות כוזביות הרבה , כי העשנים העולים מהלב אל המוח , מחמת גבוה קומתם , העשנים האלו נחלשים ברוב הדרך ואין בילכתם להתהוות מחשבות שכליות" עד כאן לשונו,
ואני המעתיק שאלתי כמה וכמה רבנים והיו שני רבנים שאמור לי שמה שכתב רבנו ז"ל הכונה למי שהוא גבוה ביחס למבנה גופו , זהינו שוהא רזה אצל מי שגבוה וגופו רחב בהתאם , אזי גם לבו רחב ועליו לא נתכון רבנו,
 

אלזם

Administrator
רגלים
אמר רבי מאיר :טחון בשיניים ותמצא כוח ברגליים {הכונה כפי שתאכל כך תרגיש כח ברגליך}

*מי שהולך ונופל - ידע שמלאכיו השומרים אותו נסתלקו , או שבטל תלמידי חכמים מהלמוד - רבנו נחמן מברסלב
*על ידי נאוף - נופל לחולי הרגלים , רבנו נחמן מברסלב
*שלושה דברים מביאים את האדם לחולי רגלים - מנעל דחוק , מטה קצרה ותשמיש ביותר , חז"ל
*מי שרגל לבשר בשורות טובות - על ידי זה לא יכאבו לו הרגלים , רבנו נחמן מברסלב,
*הצדקה - תקון לחולי הרגלים , רבנו נחמן מברסלב
 

אלזם

Administrator
הידים
מכתבי רבנו נחמן מברלסב :הידיים סמל האמונה והן רמיזות של החכמה , {לכ המתפלל בכונת הלב מרים ידיו או שוטחן הרב שמתקשה להסביר חכמת עמוקה הריהו מרמז בתנעות ידיו לתלמידיו המעתיק

רוב דברי הפרק מאת רבי אליהו משה גאלינו או מבעל השושנת יעקב

מי שיש לו זרועות ארכות- חזק בלבו , נדיב וטוב לב
מי שיש לו זרועות קצרות- קמצן , רך לב ,אינו נאמן גאה
רבוי שער בגב היד - אדם חם מזג
שער בשעור בינוני - איש עם מזג טוב
שער רב מפזר ולא מסדר - אופי עם תנודות קיצוניות
שער מועט בגד היד - האופי שלו נוטה לאופי הנקבה
שער אין שער כלל - מדותיו רעים ומחשיב עצמו יותר ממה שהוא
אם יש לו שעות קצרות ומעטות - בעל שכל זך ועליון ומפלא

*המזלזל בנטילת ידים נעקר מן העולם *
חז"ל
*מי שמנקה ידיו בכל עת *
*על ידי זה מזכך את לבו*
{רבנו נחמן מברסלב}
 

אלזם

Administrator
פה ושפתיים
השפתיים הם מעור ובשר וגידים ועצבים ועצבים {כמו אברי ההולדה של הזכר והנקבה }וכלן נמצא בהם רוב ההרגש ומפני חוזק ההרגשה שבהם לכן החושקים והאוהבים זה את זה מנשקים זה לזה בשפתותיהם

מי שפיו גדול ושפתיו גדולים= מי שישתתף עמו יצליח בכל דבר הוא טוב לכל שתפות , זוהר
פה עקום - לא שורה בו הקב"ה הוא מום , זוהר
מי ששפתיו גדולות - זהו אדם שמדבר לשון הרע ואינו מתבייש ואינו מפחד , בעל מחלוקת ורכילות הוא אינו שומר סוד , אבל כשישתדל בתורה יהיה שומר סוד , אין יראה בלבבו , אלא אם צדיק גמור הוא ובזכיותיו ינצח יצרו וישמור עצמו , זוהר,

מדברי חז"ל
בשפתיו של האדם נכר אם הוא אוהב או שונא , ילקוט משלי
ברית הלשון כנגד ברית המעור , ספר יצירה {הכוונה שאדם שומר את בריתו כפי איך ששומר את בריתו כפי איך ששומר דיבוריו ,וכן להפך המעתיק}

*בעל ה"תולדות יעקב יוסף" כשהיה רואה בני אדם בבית הכנסת שמפריעים ומפטפטים היה גוער בהם ואמר :"ברית הלשון כנגד ברית המעור ".

חייב אדם כשמתעטש , להודות לקב"ה שנהפך ממות לחיים , ילקוט שמעוני
תקוןלפה שיתן צדקה , רבנו נחמן מברלסב
מי שמדבר נבול פה כידוע שלבו חושב מחשבות און {רעות }רבנו נחמן מברסלב
אמונה תולה בפה של אדם , רבנו נחמן ברסלב , {הכוונה שמי שמדבר דברי אמונה חזקה וכן להפך}
איש בטל שאין עוסק בשום עסק , על ידי זה
תאותו מרבה במשגל ומדבר דברי טנוף תמיד ,רבנו נחמן מברסלב
מי שמדבר רע על ישראל , לסוף שיחלה בפיו , רבנו נחמן מברסלב
הדבור בקול רם , מביא הרגש ותנועה בכל איברים ,רבנו נחמן מברלסב,
הלומד בקול רם , מאריך ימים , ותלמודו מתקים בידו ,חז"ל
כאבי השנים באים על האדך בגלל שהתאכזר על בעל חיים ובני האדם , רבנו נחמן ברסלב {ותקנתו ישרחם על כל היצורים}
 
חלק עליון