רות וידאל
New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>דע כי עיקר ההתחברות והדבקות לשם יתברך הוא ע"י תפילה. התפילה זה השער להיכנס אל השם יתברך ואז כך מתחברים לחיי החיים.
ישנם כאלה שרחוקים בגלל חקירתם וחוכמתם שעוקרת אותם משורשם. אתה לא מבין כמה אתה לא מבין כלום..אי אשפר לחקור את השם. הוא לא יודע להסתדר עם עצמו והולך לחקור את השם.. ברוגז ומסוכסך עם עצמו ורוצה לחקור את השם..
תאמין בשם. תתחבר עם השם. אמונה פשוטה. כמה אמונה זה אמת! יש לאנישם חיים מתוקים כי מתחברים לחיי החיים.
העולם הזה מאל חסרונות, כעס ומכאובות ואין שום אדם שישלים תאוותו בזה העולם.
הרבה פעמים פוגשים תיאוריות, סטירות ודברים הפוכים וזה בעיקר בדוקטוריה, הינו רפואה. רבי נתן כותב, כמה אלפים ורבבות שקעו ומתו ע"י הדוקטורים דווקא. הדוקטורים הורגים נפשות לאין מספר והם בעצמם מודים על כך.. זה סותר את זה, אחד אומר לחולה X השני Y סתירה מוחלטת..
כתבו בפרשת השבוע, כמעשי מצרים לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו. אומר רבי נתן, חוקותיהם של הגויים הם האמונות הכוזביות שלהם. האמונות של הגויים אין בהם תועלת הם כוזבות. צריך להבין טוב שבשביל לזכת לאמונה צריכים להתנקות מהתאוות ובפרט תאוות הניאוף.
הזוהר בפרשת השבוע אומר, מצד אחד עבדו את השם ביראה ומצד שני עבדו את השם בשמחה. זה כמעין סתירה.
יראה=כל עבודה שצריך האדם לעבוד את השם יתברך מתחילתה צריכה להיות ביראה, שזה הפתח להיכנס לעבודת השם כי ע"י היראה יזהר לעבור על רצון הבורא ויכבד את השם. יראה זה לא פחד של פחד, אלא יראת כבוד. וזוהי היראה הגבוהה. במילים אחרות, אתה ירא לעבור על רצונו. וכדי לזכות ליראה צריך להתרחק מכל מה שקשור לניאוף. כאשר מוסיפים קדושה, מאריכים ומרחיבים את היום. כך, מי שרוצה להאריך ולהרחיב את ימיו, היראה מוסיפה קדושה. "יראת השם תוסיף ימים."
רבנו אומר, ע"י יראה זוכים לאריכות ימים וגם לעשירות. מדוע? כי היראה שומרת על ההפך מעניות, כלומר שאף פעם לא תהיה עני.
ואם כך, מה הדבר שגורם לאדם עניות? ע"י בחינת שקר החן והבל היופי. אתה חי בשקר אין לך פרנסה. מה הסיבה שיש לאנשים קשיים בפרנסה, חובות גדולים? שקר החן והבל היופי = בגלל העיניים.
אדם שיש לו יראת שמים לא יחטא. ע"י היראה יזהר מלעבור על רצון השם "לא תנאף, לא תחמוד אשת רעך..". הקדוש ברוך הוא מצווה עשר דברות. אז איך אתה עובר על רצונו?? סימן שאין לך יראת השם.
כ"א צריך לעשות יישוב הדעת וחשבון נפש בקשר ליראת השם.
יש ללכת עם עיניים עצומות. כך העין אינה רואה והלב אינו חומד. כאשר העיניים פקוחות הן אינן שמורות. עצומות הן שמורות. במילים אחרות, ** מה אתה מסתכל על משהו שלא שייך לך? למה אתה רוצה/מתאווה/חומד משהו שאינו שלך? למה?? היש לך יראת שמיים?? **ואת, למה אינך הולכת בצניעות?למה את רוצה שמי שאינו שייך לך יסתכל עלייך/יחמוד אותך/יתאווה אלייך/ירצה אותך, יש לך יראת שמיים? כ"א צריכה ללכת בשיא הצניעות, למה להכשיל את בנ"י בעוונות חמורים.
עשירות והבל היופי/ניאוף הם שני הפכים גמורים. לא יכולים להיות ביחד.
דבר ראשון להתפלל על שמירת העיניים. כל יום אדם צריך לעשות חשבון נפש. אם אדם לא שומר את עיניו הוא מפסיד. מכניס לכלוך למוח שלו. מתאווה וחומד ויחיה בתאוות ובדמיונות וזה עונש גדול לאדם. האדם מפסיד את השמחה שלו, האמונה, הקדושה, את יראת השם שלו, הקשר שלו עם השם, מפסיד תפילה-רחוק מתפילה, חוכמה, זיכרון, תורה, זיווג שלו ואם נשוי מתנגדת לו, מפסיד פרנסה, הילדים אף הם מתנגדים לו, מפסיד את שמחת החיים שלו. היצר עובד עליו, "תסתכל יהיה תענוג.." איזה מן תענוג הוא זה?? רק ייסורים וגיהינום. כל המשוגעים מגיעים מתמונות.
ומה מרוויח זה ששומר את עיניו? מרוויח עולם ומלואו, עולם הזה ועולם הבא. מרוויח זיכרון, חוכמה, תפילה, תורה, זיווג, שלום בית ובנים צדיקים, שמחה, קדושה, פרנסה ועשירות, שלום בית.
כל יום אדם צריך להזכיר לעצמו בעניין שמירת העיניים. ולהתפלל כל יום, שאצליח לעבור יום נקי ולא לראות דרך עיניו המצלמות את התמונות שנקלטות ונשמרות בזיכרון. עיקר הניאוף זה בעיניים. כ"א ייקח את עצמו בעיניים, ללכת בצניעות ובפשטות ולהתפלל כל יום. לעמוד בניסיון של העיניים. ולשמור רק ע"י תפילה. לבקש ולהתפלל שלא אשרוף את המוח והלב והנשמה שלי, שאהיה קדוש.
הרע העיקרי של כל העולם הזה , זה הניאוף.
≠
13. הטוב העיקרי של כל העולם הזה, זה האמונה.
** לפני מספר ימים הישיבה זכתה לשים אבן פינה בבניין החדש. בואו ותהיו גם אתם שותפים ותיקחו חלק פעיל, מי שאין לו עדיין הוראת קבע מוזמן לקנות מטר בשיבה **
** חדש!! חדש!! חדש!! יצא דיסק חדש סגולה לפרנסה **
</span>
ישנם כאלה שרחוקים בגלל חקירתם וחוכמתם שעוקרת אותם משורשם. אתה לא מבין כמה אתה לא מבין כלום..אי אשפר לחקור את השם. הוא לא יודע להסתדר עם עצמו והולך לחקור את השם.. ברוגז ומסוכסך עם עצמו ורוצה לחקור את השם..
תאמין בשם. תתחבר עם השם. אמונה פשוטה. כמה אמונה זה אמת! יש לאנישם חיים מתוקים כי מתחברים לחיי החיים.
העולם הזה מאל חסרונות, כעס ומכאובות ואין שום אדם שישלים תאוותו בזה העולם.
הרבה פעמים פוגשים תיאוריות, סטירות ודברים הפוכים וזה בעיקר בדוקטוריה, הינו רפואה. רבי נתן כותב, כמה אלפים ורבבות שקעו ומתו ע"י הדוקטורים דווקא. הדוקטורים הורגים נפשות לאין מספר והם בעצמם מודים על כך.. זה סותר את זה, אחד אומר לחולה X השני Y סתירה מוחלטת..
כתבו בפרשת השבוע, כמעשי מצרים לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו. אומר רבי נתן, חוקותיהם של הגויים הם האמונות הכוזביות שלהם. האמונות של הגויים אין בהם תועלת הם כוזבות. צריך להבין טוב שבשביל לזכת לאמונה צריכים להתנקות מהתאוות ובפרט תאוות הניאוף.
הזוהר בפרשת השבוע אומר, מצד אחד עבדו את השם ביראה ומצד שני עבדו את השם בשמחה. זה כמעין סתירה.
יראה=כל עבודה שצריך האדם לעבוד את השם יתברך מתחילתה צריכה להיות ביראה, שזה הפתח להיכנס לעבודת השם כי ע"י היראה יזהר לעבור על רצון הבורא ויכבד את השם. יראה זה לא פחד של פחד, אלא יראת כבוד. וזוהי היראה הגבוהה. במילים אחרות, אתה ירא לעבור על רצונו. וכדי לזכות ליראה צריך להתרחק מכל מה שקשור לניאוף. כאשר מוסיפים קדושה, מאריכים ומרחיבים את היום. כך, מי שרוצה להאריך ולהרחיב את ימיו, היראה מוסיפה קדושה. "יראת השם תוסיף ימים."
רבנו אומר, ע"י יראה זוכים לאריכות ימים וגם לעשירות. מדוע? כי היראה שומרת על ההפך מעניות, כלומר שאף פעם לא תהיה עני.
ואם כך, מה הדבר שגורם לאדם עניות? ע"י בחינת שקר החן והבל היופי. אתה חי בשקר אין לך פרנסה. מה הסיבה שיש לאנשים קשיים בפרנסה, חובות גדולים? שקר החן והבל היופי = בגלל העיניים.
אדם שיש לו יראת שמים לא יחטא. ע"י היראה יזהר מלעבור על רצון השם "לא תנאף, לא תחמוד אשת רעך..". הקדוש ברוך הוא מצווה עשר דברות. אז איך אתה עובר על רצונו?? סימן שאין לך יראת השם.
כ"א צריך לעשות יישוב הדעת וחשבון נפש בקשר ליראת השם.
יש ללכת עם עיניים עצומות. כך העין אינה רואה והלב אינו חומד. כאשר העיניים פקוחות הן אינן שמורות. עצומות הן שמורות. במילים אחרות, ** מה אתה מסתכל על משהו שלא שייך לך? למה אתה רוצה/מתאווה/חומד משהו שאינו שלך? למה?? היש לך יראת שמיים?? **ואת, למה אינך הולכת בצניעות?למה את רוצה שמי שאינו שייך לך יסתכל עלייך/יחמוד אותך/יתאווה אלייך/ירצה אותך, יש לך יראת שמיים? כ"א צריכה ללכת בשיא הצניעות, למה להכשיל את בנ"י בעוונות חמורים.
עשירות והבל היופי/ניאוף הם שני הפכים גמורים. לא יכולים להיות ביחד.
דבר ראשון להתפלל על שמירת העיניים. כל יום אדם צריך לעשות חשבון נפש. אם אדם לא שומר את עיניו הוא מפסיד. מכניס לכלוך למוח שלו. מתאווה וחומד ויחיה בתאוות ובדמיונות וזה עונש גדול לאדם. האדם מפסיד את השמחה שלו, האמונה, הקדושה, את יראת השם שלו, הקשר שלו עם השם, מפסיד תפילה-רחוק מתפילה, חוכמה, זיכרון, תורה, זיווג שלו ואם נשוי מתנגדת לו, מפסיד פרנסה, הילדים אף הם מתנגדים לו, מפסיד את שמחת החיים שלו. היצר עובד עליו, "תסתכל יהיה תענוג.." איזה מן תענוג הוא זה?? רק ייסורים וגיהינום. כל המשוגעים מגיעים מתמונות.
ומה מרוויח זה ששומר את עיניו? מרוויח עולם ומלואו, עולם הזה ועולם הבא. מרוויח זיכרון, חוכמה, תפילה, תורה, זיווג, שלום בית ובנים צדיקים, שמחה, קדושה, פרנסה ועשירות, שלום בית.
כל יום אדם צריך להזכיר לעצמו בעניין שמירת העיניים. ולהתפלל כל יום, שאצליח לעבור יום נקי ולא לראות דרך עיניו המצלמות את התמונות שנקלטות ונשמרות בזיכרון. עיקר הניאוף זה בעיניים. כ"א ייקח את עצמו בעיניים, ללכת בצניעות ובפשטות ולהתפלל כל יום. לעמוד בניסיון של העיניים. ולשמור רק ע"י תפילה. לבקש ולהתפלל שלא אשרוף את המוח והלב והנשמה שלי, שאהיה קדוש.
הרע העיקרי של כל העולם הזה , זה הניאוף.
≠
13. הטוב העיקרי של כל העולם הזה, זה האמונה.
** לפני מספר ימים הישיבה זכתה לשים אבן פינה בבניין החדש. בואו ותהיו גם אתם שותפים ותיקחו חלק פעיל, מי שאין לו עדיין הוראת קבע מוזמן לקנות מטר בשיבה **
** חדש!! חדש!! חדש!! יצא דיסק חדש סגולה לפרנסה **
</span>