פורום ברסלב - רק לשמוח יש

מפניני הרב "הכנות רוחניות לכבוד חג פורים"

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד בזרה"ק



מפניני הרב "הכנות רוחניות לכבוד חג פורים"



"משנכנס אדר מרבין בשמחה..". מרבים בשמחה, כמה שיותר ובפרט בפורים שזה יום גדול ונפלא.

הרבה אנשים לא יודעים מה זה פורים. מהי הגדולה והעוצמה של היום האדיר הזה. חשובים שזה יום נחמד ומתוק.



&uuml; יש להכין את עצמנו לפורים, פורים זה יום הכי גבוהה בשנה.

בתיקוני הזוהר, האר"י ז"ל שהיה גדול המקובלים בעולם אמר, כיפורים – כפורים. כלומר כיפורים מכפר על כל העוונות ובפורים זה יותר גדול, וגם אוכלים ושמחים. אם כן, צריך להבין למה.

עוד, חז"ל למדו אותנו שפורים יותר גדול מחג מתן תורה, למה? בחג מתן תורה, הקדוש ברוך הוא כפה את התורה כהר, כגיגית על עם ישראל, ובפורים מקבלים את התורה מאהבה, "קיימו וקיבלו", לא מתוך כפייה.

זאת ועוד, האר"י ז"ל אומר שפורים זה לא זכר למה שהיה פעם, היה נס וחוגגים חג פורים, ח"ו, אלא – כשמגיע י"ד וט"ו באדר, מאיר האור, כל האור שהיה בזמן מרדכי ואסתר. אדם יכול לזכות בפורים ולקבל את התורה מחדש באהבה וכל התיקונים ולכן אפשר לזכות. לכן זה לא זכר ח"ו אלא ממשקיים גם בדורנו אנו.

פורים גם יותר גדול מחג פסח. רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהר"ן אומר:

1. פעם כל ההתחלות היו מפסח. למה?

כי כל המצוות הן זכר ליציאת מצרים. אבל היום הם מפורים, מפה מתחיל.

תמיד צריך לזכור, איך שההתחלה כך ההמשך. אם מתחילים טוב ומתוק הכל טוב ומתוק. לכן צריכים פורים מצוין ושמח, כדי שתהיה התחלה והמשך טוב.

2. כ"א כפי מה שזוכה בפורים, כך השם מציל אותו ממה שהוא חמץ כל ימי הפסח.

האר"י ז"ל אומר, שמי שניצל מחמץ מובטח לו שלא יחטא כל השנה. לפי זה, אם אנו חוטאים סימן שאנו אוכלים הרבה חמץ בפסח..

אז איך ננצל? ע"י פורים.



חז"ל אמרו, כל המועדים נפטרים וימי הפורים לא נפטרים. כלומר כל המועדים יתבטלו לעתיד לבוא כשיבוא משיח, אבל פורים לא. והאור של פורים יהיה אותו הדבר.



בחג פורים יש בו הארה של אמונה והכי גדולה;

יוצא, שפורים זה ראש השנה, כי זה סוג של התחלות.

פורים יותר מכיפורים.

פורים יותר מפסח.

פורים יותר מחג השבועות.

ולכן, נלמד איך עושים פורים טוב כדי שתהיה התחלה טובה.





&uuml; יש דבר בפורים שאין כל השנה כולה, ישנה הבטחה שמה שמתפללים בפורים מתקיים. "כל הפושט יד נותנים לו."

כלומר, מה שהאדם יתפלל באריכות יתנו לא. ולכן, כ"א יתחזק בפורים לפעול ישועות.

כשאומרים בישיבה "לא כל יום פורים", לזה הכוונה.. אין הבטחה בשום יום בשנה שיתקבלו התפילות, אולי כן ואולי לא. אבל בפורים, זה היום היחידי שישנה הבטחה, אנשים פועלים מכל הבחינות.



&uuml; כעת נסביר את האור המיוחד בפורים שאין כל השנה.

המן מזרעו של עמלק (אותה קליפה).

&uuml; בפורים מאיר אור מיוחד, שמחה עצומה את קליפת המן עמלק.

&uuml; מה זה קליפת המן עמלק?

איפה רמוז המן בחומש, הגמרה אומרת, "המן העץ (יש לקרא עם חיריק) אמרתי לא לאכול, אכלתם – המן (בחיריק) זה אותו המן (בפתח).

אם כן, מה קשור המן (חיריק) למן (פתח)? מה הקשר בין עץ הדעת למן (פתח)? מה זה משחקי אותיות?

זה לא משחקי אותיות, אלא אותה הבחינה, וכעת נסביר.

המן היה מספר 1 בעולם. מאז הבריאה ועד היום, כל העולם קורעים ומשתחווים לו. אף אחד לא הגיע לדרגת כבוד כזו. כסף, היה עשיר גדול מאוד. בנים, בשפע היו לו 208 בנים (עם עין הרע!). מלכות, היה מושל על כל העולם, הייתה לו טבעת המלך ואחשוורוש היה סתם בובה. אם כך, היה לו עושר, כבוד בנים, מלכות ובשפע רב, באופן כזה – הכי גדול בעולם מאז הבריאה ועד היום, במימדים עצומים להפליא.

כל זה היה לו, ואמר שהוא בדיכאון, ייאוש, שבור ואין לו חיים. לכן עשה כנס שבראשם זרש אשתו, לבדוק מה קרה עם האיש הרם והנכבד שמדוכא ומיואש מהחיים. שאלו כולם מה קרה לו, ענה להם שכל זה לא שווה לו.. כל העושר, הבנים, המלכות, הכבוד שהיה איי פעם לאדם ,כל זה אינו שווה לו, כי אחד בעולם אינו משתחווה לו.



קליפת המן זה כפיות טובה בצורה איומה היה לו הכל, והכל לא שווה לו כי אחד לא משתחווה לו, הוא לא היה שמח בחלקו, לא מרוצה, לא טוב לו, מתבכיין – זה קליפת המן.



&uuml; והכיצד זה קשור לעץ הדעת?

האדם הראשון הכל היה שייך לו, כל העולם. והיה מפונק, מלאכים שירתו אותו. הקדוש ברוך נתן לו שפע רב והשפיע עליו גם שפע גשמי גדול ורב מאוד. הכל היה מותר לו, למעט לאכול מעץ אחד, עץ הדעת. כל העולם שלך, תשתה, תהנה, רק אל תיגע בעץ אחד, "המן העץ" (בחיריק).

ולמעשה, כל זה לא היה שווה לו כלום, אם אין לו את העץ הזה..



שוב, כשאדם לא שמח בחלקו, במה שהשם נותן לו, הוא לא מאושר, לא טוב לו – זה קליפת המן עמלק, וזו כפיות טובה. וכולנו נגועים בה.



&uuml; מה הסימן שהאדם יוצא מקליפת המן עמלק?

שעל כל דבר אומר תודה. על כל דבר.

לובש מעיל ומוריד, על המעיל ועל הפעולה עצמה. נוטל ידיים, תודה על הכיור, יושב על הספה/כיסא, אוכל, נכנס למכונית-תודה על המכונית, לובש מכנסיים, חולצה, על כתיבת המאמר, המחשב והטכנולוגיה, על הכל..



הכל שייך לבורא עולם ועל הכל צריך לומר תודה.

אתה משתמש במשהו שלא שלך, אתה אומר תודה.

גם כאן כפשוטו, אתה מרגיש שזה שלך לכן אינך אומר תודה.. פה הטעות, זה לא שלך, אלא של בורא עולם. הכל של בורא עולם.

כל פעם שאתה משתמש במשהו תאמר תודה.



&uuml; איך לומדים לומר תודה?

ישנם למעלה מ-20 דיסקים על תודה והודאה, ובפרט הדיסק "תפסיק להתבכיין" שחולל מהפך ושינוי גדול מאוד.



כשאדם אומר תודה, נהיה לו גן עדן. הוא לא רואה את החיסרון, להיפך הנשמה מגיעה לתכליתה דרך זה.

כשאדם עצוב יש עליו דינים, אבל אם מקבל באמונה שזה הכי טוב עבורו, הדין נמתק. מודה ושמח נמחק הדין בשלמות.



&uuml; נחזור לפורים, אם כן, קליפת המן-עמלק זה כפיות טובה. וההפך זה תודה.

וכשאדם אומר תודה זה אומר שאינו מנופח בגאווה, ומבין שלא מגיע לו כלום.. והכל מתנת חינם מאת הבורא יתברך. לעומת האחר, שאינו מודה, נכנס לכפיות טובה, מתנפח מגאווה וחושב שמגיע לו, ויש לו רק תלונות, והוא אינו מרוצה, מתלונן ומתבכיין, הוא נמצא בחושך, בעצבויות, דיכאון, רדיפה עצמית ועוד.



&uuml; איך עושים פורים עם התחלה טובה?

ביום חמישי הקרוב יש תענית אסתר. בישיבה נוהגים לעשות התבודדות 6 שעות. ממילא זה תענית.. קדימה דבר עם השם 6 שעות, עשה תשובה.

אח"כ במוצאי שבת, ערבית של מוצ"ש להתפלל טוב ובכוונה, לאחר מכן קוראים את המגילה (בירושלים ביום ראשון).

רבי נחמן אומר, ששמיעת המגילה מסגולת לעורר מהשינה בגשמיות וברוחניות בבחינת "סיפורי מעשיות משנים קדמוניות", כך גם המגילה.

להתעורר מהשינה פירושו, לקבל אמונה שלמה, ולדעת שהכל זה הקדוש ברוך הוא.

וגם לזכות לקבל 70 פנים לתורה.

לכן צריך לקרא את המגילה ברטט ובזיע כמו קבלת התורה, ביראה גדולה, בהתעוררות.

דעו לכם, שקריאת המגילה, זה אחד הספרים העצומים שהוריד בורא עולם שיש בהם אור נסתר.

גם להקשיב זה עצום מאוד ולא להפסיד מילה אחת.

רבנו עוד אומר, שבפורים יש " יראת דעילאה", יש אור של אמונת חכמים.

בליל פרים, אחרי קריאת המגילה, אוכלים משהו וקמים לחצות הלילה, אמרנו כל השפוט יד נותנים לו.. זו ההזדמנות.. ולכן חשוב להתבודד כמה שעות, זכרו, יש הבטחה. אח"כ טבילה במקווה, הנץ החמה, משלוח מנות, בצהרי היום לימוד גמרא וסעודת חג וריקודים.



&uuml; מצוות שתיית היין בפורים

הגברים מצווים לשתות יין.

זכה=נעה ראש, קיבל דעת # לא זכה=נעשה רש,עני מדעת. משתכר ומשתגע.

צריך לדעת איך לשתות את היין. אנשים לא יודעים מה זה פורים, משתכרים וסתם משתוללים וגרומים לעצמם ולסביבה מפחי נפש.



רבי נחמן אומר, ששתיית היין זה תיקון הברית.

ולפני כל כוס יש לברך "לשם ייחוד" (תפילה יפה מאוד שהרב חיבר, ניתן למצוא אותה באתר) ואז שמחים ולא משתכרים, ומקבלים את הדעת מהיין.

מה פירוש "עד לא ידע"? דעת כזו טובה ונפלה שהכל טוב, גם המן, לזה הכוונה. שכרות אחרת היא של רשעים.



לסיכום,



√ כל ההתחלות מפורים, וזכרו שלא כל יום פורים. תשתדלו להרבות בהתבודדות, כ"א צריך לפעול ישועות לעצמו; זיווג, בריאות, פרנסה, ילדים – ובפורים פועלים ישועות, דברים ממש מעל הטבע.

ולכן יש לנצל את היום הזה בכמה שעות של התבודדות, יש לך כניסה לטרקלין של מלך.. ומה שתבקש תקבל.. תכנס, תפעל ישועות, תן חיוך J



לכן ב"ה כולנו נשתדל מאוד. זה יום שמתגלה בו עילה דעילאה.. תגיד תודה רבה ותפסיקו להתבכיין.</span>
 
חלק עליון