רות וידאל
New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד בזרה"ק
"מפניני הרב הצדיק ערב עלינו"
כאשר בורא עולם רצה לברוא את העולם התייעץ עם הצדיקים, כמו שכתוב "המה היוצרים". מדוע בורא עולם היה צריך להתייעץ עם הצדיקים? הקדוש ברוך הוא ח"ו צריך אישור? כיוון שצפה שבני אדם עתידים לחטוא ולהרגיז לפניו. ומחמת זה קטרגו המלאכים על בריית האדם, כי עתיד לחטוא ולהרגיז אותך, אז מחמת זה התייעץ הקדוש ברוך הוא עם הצדיקים.
הקדוש ברוך הוא ראה שהצדיקים לא יחטאו ובכוחם ישיבו את באי העולם לתשובה ויתקנו את כל הקלקולים של בני האדם.
הקדוש ברוך הוא סמך על נשמת משיח, שהוא שורש של כל הצדיקים, שיתקן את כל הקלקולים של כל הדורות מאז הבריאה ועד שיתגלה. נמצא שמשיח הוא עיקר הערב של כל העולם.
דוגמא, אם משה ביקש הלוואה מדוד ואני המלצתי לדוד לתת את ההלוואה למשה, ומשה לא החזירה, זה אומר שאני ערבה ואחראית. מכאן הסיק ר' נתן שבורא עולם לקח את הצדיקים כערבים לעם ישראל. בורא עולם נתן לנו בחירה ולכן לא רוצה להתערב, אחרת תתבטל הבחירה. על כן דוד המלך עליו השלום שהוא משיח צדקנו מבקש מבורא עולם, אני חתמתי לך ערבות תעזור לי לעמוד בערבות שלי. מבקש לגמור הערבות בשלמות, שבורא עולם יהיה בעדי ויהיה בעזרי.
בורא עולם האיר בליבו של הרב שלום מההלכה הזו, שהצדיקים חתמו ערבות עלינו שיתקנו אותנו ויחזירו אותנו בתשובה. לכן, כאשר באים לקבר/לציון של צדיק אז צריך לדעת טוב-טוב שאתה בא למישהו שחתם עלייך ערבות.
כאשר באים לקבר/לציון של צדיק להאמין שבכוח הצדיק לתת לך.. תגיד לו, "צדיק, חתמת עליי ערבות, לצערי הרב התגבר עליי היצר הרע, נפלתי ולא הצלחתי, חטאתי.. כך וכך עשיתי.. ואני רוצה וודאי לחזור בתשובה ואני מבקש ממך, חתמת עליי ערבות תעזור לי לעשות תשובה שלמה..."
· וודאי שהצדיק רוצה ומחכה שתבוא לציון שלו, כי צדיקים במותם יותר מבחייהם. צדיקים ממשיכים לפעול במיתתם יותר מחייהם, כי הם ערבים. (זה לא סתם כמו בן אדם רגיל שנפטר ועולה למעלה, הצדיקים ממשיכים לפעול). בפרט למי שבא לקבר שלהם, אז יותר קל להם, כי הוא בא אליהם..
איזה צער יש לצדיק שאתה בא עד אליו ומבקש למשל פרנסה.. כמו שתבוא לעשיר הגדול והענק ותבקש שקל.. אם כך, תנצל את ההזדמנות שהגעת לצדיק ותבקש דברים ברומו של עולם! תבקש אמונה שלמה, לחזור בתשובה, בטחון שלם בשם יתברך, שמירת עיניים בשלמות, תיקון העיניים בשלמות, ללמוד תורה, תבקש דברים נשגבים, מה גם שהצדיק יודע מה אתה צריך לתקן.
בעולם שוכחים מה תפקידו של הקדוש ברוך הוא - לפרנס אותנו, ומה תפקיד בני האדם? ללמוד תורה ולעשות תשובה. ולא להיפך.. אנשים דואגים לפרנסה וחשובים שכל העולם עליהם..
כאשר באים אל הצדיק לבקש מצוות, תכין רשימת מצרכים.. וממש לבקש, "צדיק, אתה ערב עליי שתתקן אותי, תחזיר אותי בתשובה.." ואז יש לצדיק תענוג גדול כאשר באים לקבר/לציון ומספרים לו את הקשיים, הירידות, החטאים, עיקר הצער הרוחני; ואז הצדיק יורד אלייך ואח"כ עולה, ואין לו תענוג גדול יותר מזה כי הוא ערב עלייך. העיקר פה בעולם זה לתקן את החיים שלנו. הולכים ישר לצדיקים ופועלים. (אגב, מכל מקום שרואים את הציון זה נקרא עדיין ציון ואפשר משם להתפלל ולבקש).
"כל העולם נברא אלא בשבילי". אדם מגושם יאמר, "כל העולם נברא בשבילי? מצויין.. כולם צריכים להיות עבדים שלי ולשרת אותי.." אבל רבנו קודש הקודשים מסביר את המסר, נמצא שהעולם נברא בשבילי לראות ולעיין בתיקון ובחסרון העולם ולהתפלל בעבורם. למשל, כאשר אדם רואה בביתו חלון שבור, הוא מיד ילך ותיקן. ברז שבור? יתקן, כל מה שבביתו יתקן ויטפל. אבל.. כאשר זה לא בביתו, זה לא מעניין אותו, לא איכפת לו. רבי נחמן אומר, שהעולם הזה הוא הבית שלך. לכן, כל מי שרוצה לקיים את דברי רבנו הקדוש ולהיות ברסלבר אמיתי "צריך אני לראות ולעיין בכל עת בתיקון העולם ולמלא בחסרון העולם ולהתפלל עבורם.." זהו ציוו רבנו. בכל עת.
ל"ג בעומר זהו יום עצום מאוד, שמכפר על העוונות כמו יום כיפור. (עד כדי כך שתגיד מירון יתכפרו העוונות שלך). ביום ההילולה אפשר לפעול ישועות ולהתפלל על כל העולם שיקבלו את הספרים ושיעשו שעה התבודדות ויעסקו בהפצה. יש כבר משיח בעולם שמחכה להתגלות.. הספרים והדיסקים מצילים וגואלים את העולם. שכולם יזכו להתפלל ולהתבודד, לדבר עם השם יתברך, להאמין בו, לדבר איתו.
"ועיקר השמחה הוא בלב" מתנה גדולה ועצומה. איך יכול האדם לזכות לשמחה? "ואי אפשר לשמוח ע"י שיסיר העקמומיות שבליבו" מגלה לנו רבי נחמן, אז כיצד ניתן לישר את הלב? ע"י שיתפלל מילה מילה, "השם, שפתי תפתח.." "ברוך אתה.." וכמובן כל יום לעשות שעה התבודדות כי העניין של רבנו זה תפילה, תפילה במילים שלך אל בורא עולם, דבר איתו.
ל"ג בעומר שמח ומבורך מלא בישועות לכל עם ישראל J
</span>
"מפניני הרב הצדיק ערב עלינו"
כאשר בורא עולם רצה לברוא את העולם התייעץ עם הצדיקים, כמו שכתוב "המה היוצרים". מדוע בורא עולם היה צריך להתייעץ עם הצדיקים? הקדוש ברוך הוא ח"ו צריך אישור? כיוון שצפה שבני אדם עתידים לחטוא ולהרגיז לפניו. ומחמת זה קטרגו המלאכים על בריית האדם, כי עתיד לחטוא ולהרגיז אותך, אז מחמת זה התייעץ הקדוש ברוך הוא עם הצדיקים.
הקדוש ברוך הוא ראה שהצדיקים לא יחטאו ובכוחם ישיבו את באי העולם לתשובה ויתקנו את כל הקלקולים של בני האדם.
הקדוש ברוך הוא סמך על נשמת משיח, שהוא שורש של כל הצדיקים, שיתקן את כל הקלקולים של כל הדורות מאז הבריאה ועד שיתגלה. נמצא שמשיח הוא עיקר הערב של כל העולם.
דוגמא, אם משה ביקש הלוואה מדוד ואני המלצתי לדוד לתת את ההלוואה למשה, ומשה לא החזירה, זה אומר שאני ערבה ואחראית. מכאן הסיק ר' נתן שבורא עולם לקח את הצדיקים כערבים לעם ישראל. בורא עולם נתן לנו בחירה ולכן לא רוצה להתערב, אחרת תתבטל הבחירה. על כן דוד המלך עליו השלום שהוא משיח צדקנו מבקש מבורא עולם, אני חתמתי לך ערבות תעזור לי לעמוד בערבות שלי. מבקש לגמור הערבות בשלמות, שבורא עולם יהיה בעדי ויהיה בעזרי.
בורא עולם האיר בליבו של הרב שלום מההלכה הזו, שהצדיקים חתמו ערבות עלינו שיתקנו אותנו ויחזירו אותנו בתשובה. לכן, כאשר באים לקבר/לציון של צדיק אז צריך לדעת טוב-טוב שאתה בא למישהו שחתם עלייך ערבות.
כאשר באים לקבר/לציון של צדיק להאמין שבכוח הצדיק לתת לך.. תגיד לו, "צדיק, חתמת עליי ערבות, לצערי הרב התגבר עליי היצר הרע, נפלתי ולא הצלחתי, חטאתי.. כך וכך עשיתי.. ואני רוצה וודאי לחזור בתשובה ואני מבקש ממך, חתמת עליי ערבות תעזור לי לעשות תשובה שלמה..."
· וודאי שהצדיק רוצה ומחכה שתבוא לציון שלו, כי צדיקים במותם יותר מבחייהם. צדיקים ממשיכים לפעול במיתתם יותר מחייהם, כי הם ערבים. (זה לא סתם כמו בן אדם רגיל שנפטר ועולה למעלה, הצדיקים ממשיכים לפעול). בפרט למי שבא לקבר שלהם, אז יותר קל להם, כי הוא בא אליהם..
איזה צער יש לצדיק שאתה בא עד אליו ומבקש למשל פרנסה.. כמו שתבוא לעשיר הגדול והענק ותבקש שקל.. אם כך, תנצל את ההזדמנות שהגעת לצדיק ותבקש דברים ברומו של עולם! תבקש אמונה שלמה, לחזור בתשובה, בטחון שלם בשם יתברך, שמירת עיניים בשלמות, תיקון העיניים בשלמות, ללמוד תורה, תבקש דברים נשגבים, מה גם שהצדיק יודע מה אתה צריך לתקן.
בעולם שוכחים מה תפקידו של הקדוש ברוך הוא - לפרנס אותנו, ומה תפקיד בני האדם? ללמוד תורה ולעשות תשובה. ולא להיפך.. אנשים דואגים לפרנסה וחשובים שכל העולם עליהם..
כאשר באים אל הצדיק לבקש מצוות, תכין רשימת מצרכים.. וממש לבקש, "צדיק, אתה ערב עליי שתתקן אותי, תחזיר אותי בתשובה.." ואז יש לצדיק תענוג גדול כאשר באים לקבר/לציון ומספרים לו את הקשיים, הירידות, החטאים, עיקר הצער הרוחני; ואז הצדיק יורד אלייך ואח"כ עולה, ואין לו תענוג גדול יותר מזה כי הוא ערב עלייך. העיקר פה בעולם זה לתקן את החיים שלנו. הולכים ישר לצדיקים ופועלים. (אגב, מכל מקום שרואים את הציון זה נקרא עדיין ציון ואפשר משם להתפלל ולבקש).
"כל העולם נברא אלא בשבילי". אדם מגושם יאמר, "כל העולם נברא בשבילי? מצויין.. כולם צריכים להיות עבדים שלי ולשרת אותי.." אבל רבנו קודש הקודשים מסביר את המסר, נמצא שהעולם נברא בשבילי לראות ולעיין בתיקון ובחסרון העולם ולהתפלל בעבורם. למשל, כאשר אדם רואה בביתו חלון שבור, הוא מיד ילך ותיקן. ברז שבור? יתקן, כל מה שבביתו יתקן ויטפל. אבל.. כאשר זה לא בביתו, זה לא מעניין אותו, לא איכפת לו. רבי נחמן אומר, שהעולם הזה הוא הבית שלך. לכן, כל מי שרוצה לקיים את דברי רבנו הקדוש ולהיות ברסלבר אמיתי "צריך אני לראות ולעיין בכל עת בתיקון העולם ולמלא בחסרון העולם ולהתפלל עבורם.." זהו ציוו רבנו. בכל עת.
ל"ג בעומר זהו יום עצום מאוד, שמכפר על העוונות כמו יום כיפור. (עד כדי כך שתגיד מירון יתכפרו העוונות שלך). ביום ההילולה אפשר לפעול ישועות ולהתפלל על כל העולם שיקבלו את הספרים ושיעשו שעה התבודדות ויעסקו בהפצה. יש כבר משיח בעולם שמחכה להתגלות.. הספרים והדיסקים מצילים וגואלים את העולם. שכולם יזכו להתפלל ולהתבודד, לדבר עם השם יתברך, להאמין בו, לדבר איתו.
"ועיקר השמחה הוא בלב" מתנה גדולה ועצומה. איך יכול האדם לזכות לשמחה? "ואי אפשר לשמוח ע"י שיסיר העקמומיות שבליבו" מגלה לנו רבי נחמן, אז כיצד ניתן לישר את הלב? ע"י שיתפלל מילה מילה, "השם, שפתי תפתח.." "ברוך אתה.." וכמובן כל יום לעשות שעה התבודדות כי העניין של רבנו זה תפילה, תפילה במילים שלך אל בורא עולם, דבר איתו.
ל"ג בעומר שמח ומבורך מלא בישועות לכל עם ישראל J
</span>