פורום ברסלב - רק לשמוח יש

'עקב'

אשת נח

New Member
בפרשה 111 פסוקים בגימטריא = אלף ,
א - האות הראשונה באלף בית העיברי .
האות א' מסמלת אור גדול או ארור , קללה גדולה.
העקב הוא בתחתית מחזיק את הגוף כולו
" עקב ענוה יראת השם "
כאשר האדם מתנהג בענווה , כמו העקב שדורכים עליו ,
מתקיימת יראת השם שהיא אור גדול !
וכשהאדם חושב שהכל ממנו בבחינת-"כחי ועוצם ידי ..." זו קללה .
רק כשהאדם יתנהג בבחינת 'עקב' יוכל לשאת את כל גופו הרוחני.
 

אשת נח

New Member
עקב-ראשי תיבות

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ע</span>נווה
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ק</span>דושה
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ב</span>רכה

קדושה וממנה הברכה תנבע רק מתוך ענווה
ולא מתוך תחושת "כוחי ועוצם ידי"..
 

alia1

New Member
"והיה עקב תשמעון..."

"והיה" לשון שמחה,
'עקב' אותיות 'קבע',
'תשמעון'-עקב-לשון ענווה.
כדי להבין חייב אדם
להיות ענו כמו עקב,
עד עקבי הרגלים.
עקב-אותיות קבע-
שצריכים לקבוע עתים לתורה.
'תשמעון'-סוף אותיות 'עון'-אם
לא קובעים עתים לתורה.
 

alia1

New Member
ואומר רבנו הקדוש בליקוטי מוהר"ן(קמא,קס"ט),

"והיה עקב תשמעון",
"והיה"-לשון שמחה,
"עקב"-מלשון עקבים ורגלים,
היינו שתזכה,שהשמחה שלך תגיע
עד העקבים,שהרגלים שלך ישמעו
את השמחה,עד שיתחילו לרקוד
מרב שמחה.ואיך זוכים לזה.
על ידי","את המשפטים האלה,
ושמרתם ועשיתם אותם
",היינו
שאתם בעצמכם תשמרו ותעשו את
המשפטים,ולא תחכו עד שישפטו
אתכם מלמעלה,ואז תזכו שיהיו כל
הדינים נמתקים מליכם לגמרי,
ותבואו לידי שמחה אמיתית.

וזה מה שפירש רש"י"והיה עקב תשמעון"
אלה המצוות הקלות שאדם דש בעקביו,
כי אין עוד מצווה שאדם דש בעקביו
כמו מצוות השמחה.....
אבל האמת שאין גדולה כמצוות השמחה,
והיא מצווה הכוללת שאר כל המצוות...
כי השמחה מרחיבה המוחין,ומכניסה
התעוררות וחשק לעשות רצונו יתברך...
 
חלק עליון