רות וידאל
New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>
בס"ד
פרשת בלק דברי רבנו נחמן מברסלב
כי מראש צרים אראנו ומגבעות אשורנו - ישראל חזקים ברצונם אל השם למעלה מכל ההרים וגבעות הינו יותר מכל סוגי החכמות והידיעות הגבוהים ,
הן עם לבדד ישכן - כל אחד מישראל מתבודד אליו יתברך ,
ובגוים לא יתחשב - לא מתחשבי בנימוסי הגויים לרדוף אחר הכסף ותאוות העולם ,,
מי מנה עפר יעקב- מי יוכל למנות לשער ערך פסיעה שדורכים על העפר בלכתם לקיים המצוות {לבית הכנסת או לצדיק או להתבודדות } שבכל פסיעה ופסיעה נברא מלאך ונעשים תקונים ושעשועים גדולים בשמים ,
ומספר את רובע ישראל - מי ישער יקר תפארת כל אחד מישראל שלמרות שנתפזר דעתו לארבע כווני הרוח , הוא מקבץ עצמו חזרה להשם יתברך ,
תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו - הורה בלעס שבעת והסוף אז יבינו כולם החלוק שבין החולך בדרכו ובין בדרכי ישראל שמתחזקים תמיד ברצונם אל השם יתברך ,
כי לא נחש ביעקב - אין בהם קסם ונחוש רק מאמינים בהשם ולכן נקראים עברים כי יהודי בטבעו הוא עובר על כל הקשיות והבלבולים שבאים במחשבות נגד באמונה ומאמין בהשם בלי שום אות ומופת ,כמו יונה שמסורה לבעלה ואינה עוזבת אותו לעולמים,
העמק דבר
ראשית גוים עמלק- כל הכפירות נמשכין מהחלל הפנוי והחלל בפנוי הוא ראשית וקודם לבריאת העולם ומזה נמשך שהקלפה קודמת לפרי ,ולכן ארץ ישראל היתה של 7 עמין ואחר כך נתנה לישראל וכן הבכורה והברכה היו אצל עשו , ואחר כך באו לעיקב, וכן מקום בית המקדש היה אז אצל ארוונה ואחר כך קנה דוד ממנו את המקום וכן אצל כל אדם חייב שתהיה לו ירידה לפני כל עלייה בחייו, ולכן אין לאדם לישבר משום ירידה וכשלון בחיים {כי הכול לצורך עליה } רק יתחיל האדם מחדש , יהיה מה שיהיה ואז יאירו חייו,
הרה שהתקרבנו לרבנו נחמן מברסלב , סבלו בתחלת דרכם בזיונות וכו`, והסיבה באמת כי דבר יקר יש לו מניעות גדולות להשיגו {צא וראה מה מחיר משלם האדם על זוג גרבים ומה בעבור חליפה גאה...} קל וחומר אלפי אלפיים מי שרוצה להתקרב לרבנו שבזה תלויה טובתו והצלחתו של האדם בעולם הזה ובעולם הבא שיצוצו מפריעים מכל מיני כוונים,
ולכן אמר כלעם שהוא רוצה למות כמו יהודי כי רצה רק את השבר שיבוא בסוף},,,, אבל לחיות כמו יהודי לא רצה , ואתה קורא{ה} יר , תבין את אשר לפניך ואם רק תרצה את האמת כבר תבחין כמה יקרה כל השתדלות וטרחא שלנו בזה העולם במצוות ובעיקר התקרבות לצדיק שבזה תלוי הכול ,
פעם בא לרבנו תלמידו שהיה לו חולי וכאב גדול בידו עד שלא היה יכול להזיז ידו כלל והיתה ידו תלויה בצוארו כדרך החולים בגדיהם ,ולא היה יכול בשום אופן להורידה ,ודברו לפני רבנו שהאיש הזה צריך לקחת תרופות , אבל הוא עני מאוד ולא היה לו כסף לזה כלל , ביום שבת בסעודת שחרית ,פנה רבנו לכל היושבים סביבו :" לזה האיש בודאי יש לו אמונה ..." והשיבו :" חן "
וחזר רבנו לאמור זאת והם השיבו הן ,
פתאום צוה רבנו לתלמידו שיוריד את ידו ונבהל מאוד וכולם השתוממו כי היה דבר תמוה מאוד כי היה האיש הזה חולה בידו זמן רב בלי שום יכולת להזיז ידו ועכישו יורידנה ?! והנה אותו תלמיד בסיוע של כמה אנשם הוריד ידו מן התחבושת ולעיני כולם נתרפא בידו באותה שעה ,והי לנס!!!!!</span>
בס"ד
פרשת בלק דברי רבנו נחמן מברסלב
כי מראש צרים אראנו ומגבעות אשורנו - ישראל חזקים ברצונם אל השם למעלה מכל ההרים וגבעות הינו יותר מכל סוגי החכמות והידיעות הגבוהים ,
הן עם לבדד ישכן - כל אחד מישראל מתבודד אליו יתברך ,
ובגוים לא יתחשב - לא מתחשבי בנימוסי הגויים לרדוף אחר הכסף ותאוות העולם ,,
מי מנה עפר יעקב- מי יוכל למנות לשער ערך פסיעה שדורכים על העפר בלכתם לקיים המצוות {לבית הכנסת או לצדיק או להתבודדות } שבכל פסיעה ופסיעה נברא מלאך ונעשים תקונים ושעשועים גדולים בשמים ,
ומספר את רובע ישראל - מי ישער יקר תפארת כל אחד מישראל שלמרות שנתפזר דעתו לארבע כווני הרוח , הוא מקבץ עצמו חזרה להשם יתברך ,
תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו - הורה בלעס שבעת והסוף אז יבינו כולם החלוק שבין החולך בדרכו ובין בדרכי ישראל שמתחזקים תמיד ברצונם אל השם יתברך ,
כי לא נחש ביעקב - אין בהם קסם ונחוש רק מאמינים בהשם ולכן נקראים עברים כי יהודי בטבעו הוא עובר על כל הקשיות והבלבולים שבאים במחשבות נגד באמונה ומאמין בהשם בלי שום אות ומופת ,כמו יונה שמסורה לבעלה ואינה עוזבת אותו לעולמים,
העמק דבר
ראשית גוים עמלק- כל הכפירות נמשכין מהחלל הפנוי והחלל בפנוי הוא ראשית וקודם לבריאת העולם ומזה נמשך שהקלפה קודמת לפרי ,ולכן ארץ ישראל היתה של 7 עמין ואחר כך נתנה לישראל וכן הבכורה והברכה היו אצל עשו , ואחר כך באו לעיקב, וכן מקום בית המקדש היה אז אצל ארוונה ואחר כך קנה דוד ממנו את המקום וכן אצל כל אדם חייב שתהיה לו ירידה לפני כל עלייה בחייו, ולכן אין לאדם לישבר משום ירידה וכשלון בחיים {כי הכול לצורך עליה } רק יתחיל האדם מחדש , יהיה מה שיהיה ואז יאירו חייו,
הרה שהתקרבנו לרבנו נחמן מברסלב , סבלו בתחלת דרכם בזיונות וכו`, והסיבה באמת כי דבר יקר יש לו מניעות גדולות להשיגו {צא וראה מה מחיר משלם האדם על זוג גרבים ומה בעבור חליפה גאה...} קל וחומר אלפי אלפיים מי שרוצה להתקרב לרבנו שבזה תלויה טובתו והצלחתו של האדם בעולם הזה ובעולם הבא שיצוצו מפריעים מכל מיני כוונים,
ולכן אמר כלעם שהוא רוצה למות כמו יהודי כי רצה רק את השבר שיבוא בסוף},,,, אבל לחיות כמו יהודי לא רצה , ואתה קורא{ה} יר , תבין את אשר לפניך ואם רק תרצה את האמת כבר תבחין כמה יקרה כל השתדלות וטרחא שלנו בזה העולם במצוות ובעיקר התקרבות לצדיק שבזה תלוי הכול ,
פעם בא לרבנו תלמידו שהיה לו חולי וכאב גדול בידו עד שלא היה יכול להזיז ידו כלל והיתה ידו תלויה בצוארו כדרך החולים בגדיהם ,ולא היה יכול בשום אופן להורידה ,ודברו לפני רבנו שהאיש הזה צריך לקחת תרופות , אבל הוא עני מאוד ולא היה לו כסף לזה כלל , ביום שבת בסעודת שחרית ,פנה רבנו לכל היושבים סביבו :" לזה האיש בודאי יש לו אמונה ..." והשיבו :" חן "
וחזר רבנו לאמור זאת והם השיבו הן ,
פתאום צוה רבנו לתלמידו שיוריד את ידו ונבהל מאוד וכולם השתוממו כי היה דבר תמוה מאוד כי היה האיש הזה חולה בידו זמן רב בלי שום יכולת להזיז ידו ועכישו יורידנה ?! והנה אותו תלמיד בסיוע של כמה אנשם הוריד ידו מן התחבושת ולעיני כולם נתרפא בידו באותה שעה ,והי לנס!!!!!</span>