בסד
"וישא יעקב רגליו וילך ארצה בני קדם. וירא והנה באר בשדה והנה שם שלשה עדרי צאן רובצים עליה כי מן הבאר ההוא ישקו העדרים והאבן גדולה על פי הבאר. ונאספו שמה כל העדרים וגללו את האבן מעל פי הבאר..." (כ"ט, א-יב).
על פי השפת אמת:
הבאר נקודת החיות הפנימית שקיימת בכל אחד;
ג' העדרים ביטוי לכוחות השכליים שיש לאדם חכמה, בינה ודעת;
האבן כח הגשמיות;
ונאספו איסוף הרצונות והאברים למען הקב"ה.
הבאר היא יסוד העבודה שבלב התפילה.
האבן היא יצר הרע, שאמנם קיים בכל דבר אבל בדברים שקשורים לפה-לתפילה ("על פי הבאר"),
דרושים מאמצים גדולים יותר.