רות וידאל
New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב
בהעלותך את הנרות - עיקר מצוות הדלקת הנרות בזמן הזה הוא להמשיך או ררבנו נחמן מברסלב לאחרים כי אין למעלה מזה , הן ההפצת הספרים , הן בדבורים , וכמו שצווה על זה מורנו נתן לפני מותו :" ברצון בטרחא ובממון "
אשריו ואשרי חלקו,
יאירו שבעת הנרות- נר הוא הרצון להשם יתברך כי מי שרוצה להתקרב להשם בהכרח שיעבור עליו כמה וכמה מיני חושך וירידות כמעט בלי שעור , וכל קיומו בכל מיני הנפילות הוא רק על ידי הרצון להשם , יהיה מה שיהיה , לחזור ולהתחזק לרצות אותו יתברך ולבקשו תמיד , ואי אפשר לזכות לרצון הזה , רק כשמקשר עצמו לצדיק האמת שהוא ומכניס תוקף הרצון להשם בכל אחד ואחד אפילו אם נפל לאן שנפל ,
והאיש משה ענו מאוד - שזכה לתכלית הבטול וענווה באמת ועל ידי הבטול הזה בטל כל הצרות וגאל אותנו ממצרים ומכל הטמאות והסטרא אחרא , וכן כל אדם כמה שיקטין עצמו כך יזכה לצאת מכל צרותיו ויזכה לעליה וכבוד ,
איש שהיה אחד מקבל גדול ולמדן, ודרכו היה לכעוס תמיד על פועליו ומשרתיו וכיוצא והיה מכה אותם , יום אחד הופיע האיש אצל רבנו פנה רבנו אליו ואמר לו כתוב "ויהי עד כבדו יהודה רע בעיני השם "
מדוע רע ולא רשע ?..." והמשיך רבנו:" כי מי שעובר עברה זו של ער , הוא איש רע ובכעס תמיד!!!!" תכף שמע האיש דבורים אלו נזרעזע מאוד ונפל עליו פחד גדול ונורא וכפף קומתו , ולא היה יכול עוד לעמוד לפני רבנו, ונשמט החוצה והתחיל לבכות הרבה , אחר כך בקש מחברו שהיה תלמיד של רבנו שיקרב אותו לרבנו,
אחר כך ראה רבנו שמנה צלו ספר קבלה ואמר לו , שאין ראוי לו ללמוד קבלה ודבר עצמו עוד אותו איש שב לביתו וחזר בתשובה גדולה ובחר לו חדר מיוחד ועסק שם בתורה ותפילה , בהתעוררות גדל כמה שבועות , אך אחר כך חזר לכעסו , ואמר רבנו לתלמידו { שהיה חבר של אותו איש }: " לך אצלו כי כשתיהיה אצלו טוב שיהיה איש כשר על ידך,
אפילו שעה אחת ביום ,"
ופעם כעס אותו איש על משרתו ולא רצה לשלם לו , ,,,, והלך המשרת דרך ארוכה ברגל למקום רבנו בקובלנא רבה, והקפיד רבנו עליו מאוד אחר כך התחיל רבנו ללמד עליו זכות לפני המשרת ואמר לו :" מה לעשות, הלא הוא עני ואין לו לשלם לך ,"
שאלו את רבנו ,האם אפשר לידע חכמת הקבלה בלי תעניתים ומקואות? והשיב ?" אפשר כי היא חכמה , ומה שקשה להבין ספר עץ חיים , הוא מחמת שלא נכתב כסדר ,"
ואמר :" במקום שחכמת הפילוסופיה מסתימת , שם מתחיל חכמת הקבלה ,"
כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב
<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/</a></span>
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב
בהעלותך את הנרות - עיקר מצוות הדלקת הנרות בזמן הזה הוא להמשיך או ררבנו נחמן מברסלב לאחרים כי אין למעלה מזה , הן ההפצת הספרים , הן בדבורים , וכמו שצווה על זה מורנו נתן לפני מותו :" ברצון בטרחא ובממון "
אשריו ואשרי חלקו,
יאירו שבעת הנרות- נר הוא הרצון להשם יתברך כי מי שרוצה להתקרב להשם בהכרח שיעבור עליו כמה וכמה מיני חושך וירידות כמעט בלי שעור , וכל קיומו בכל מיני הנפילות הוא רק על ידי הרצון להשם , יהיה מה שיהיה , לחזור ולהתחזק לרצות אותו יתברך ולבקשו תמיד , ואי אפשר לזכות לרצון הזה , רק כשמקשר עצמו לצדיק האמת שהוא ומכניס תוקף הרצון להשם בכל אחד ואחד אפילו אם נפל לאן שנפל ,
והאיש משה ענו מאוד - שזכה לתכלית הבטול וענווה באמת ועל ידי הבטול הזה בטל כל הצרות וגאל אותנו ממצרים ומכל הטמאות והסטרא אחרא , וכן כל אדם כמה שיקטין עצמו כך יזכה לצאת מכל צרותיו ויזכה לעליה וכבוד ,
איש שהיה אחד מקבל גדול ולמדן, ודרכו היה לכעוס תמיד על פועליו ומשרתיו וכיוצא והיה מכה אותם , יום אחד הופיע האיש אצל רבנו פנה רבנו אליו ואמר לו כתוב "ויהי עד כבדו יהודה רע בעיני השם "
מדוע רע ולא רשע ?..." והמשיך רבנו:" כי מי שעובר עברה זו של ער , הוא איש רע ובכעס תמיד!!!!" תכף שמע האיש דבורים אלו נזרעזע מאוד ונפל עליו פחד גדול ונורא וכפף קומתו , ולא היה יכול עוד לעמוד לפני רבנו, ונשמט החוצה והתחיל לבכות הרבה , אחר כך בקש מחברו שהיה תלמיד של רבנו שיקרב אותו לרבנו,
אחר כך ראה רבנו שמנה צלו ספר קבלה ואמר לו , שאין ראוי לו ללמוד קבלה ודבר עצמו עוד אותו איש שב לביתו וחזר בתשובה גדולה ובחר לו חדר מיוחד ועסק שם בתורה ותפילה , בהתעוררות גדל כמה שבועות , אך אחר כך חזר לכעסו , ואמר רבנו לתלמידו { שהיה חבר של אותו איש }: " לך אצלו כי כשתיהיה אצלו טוב שיהיה איש כשר על ידך,
אפילו שעה אחת ביום ,"
ופעם כעס אותו איש על משרתו ולא רצה לשלם לו , ,,,, והלך המשרת דרך ארוכה ברגל למקום רבנו בקובלנא רבה, והקפיד רבנו עליו מאוד אחר כך התחיל רבנו ללמד עליו זכות לפני המשרת ואמר לו :" מה לעשות, הלא הוא עני ואין לו לשלם לך ,"
שאלו את רבנו ,האם אפשר לידע חכמת הקבלה בלי תעניתים ומקואות? והשיב ?" אפשר כי היא חכמה , ומה שקשה להבין ספר עץ חיים , הוא מחמת שלא נכתב כסדר ,"
ואמר :" במקום שחכמת הפילוסופיה מסתימת , שם מתחיל חכמת הקבלה ,"
כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב
<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/</a></span>