פורום ברסלב - רק לשמוח יש

פרשת תצוה

אשת נח

New Member
בסד

שבוע טוב ומבורך! elzam002

•ואתה ואתה ואתה

"ואתה תצווה", "ואתה הקרב", "ואתה תדבר".

"ואתה תצווה" – נאמר לעם הפשוט – צווה עליהם בלשון בהירה וברורה, בלשון ציווי ופקודת שלטוןו
.
"ואתה תדבר אל כל חכמי לב" – נאמר ליודעי ספר, דבר עימהם בהיגיון, להתיר ספקות ולברר סתומות
.
"ואתה הקרב" – נאמר לאהרון –
זו המידה העליונה,
שיש בה קירוב דעת וחברות, ואין בה צורך לא לצוות ולא לדבר.
ועל פסוק זה מסביר רבי נפתלי מרופשיץ, שמשה רבינו, עוד משחר נעוריו נטה להתבודד במדבר. הוא המשיך בכך גם כאשר כבר היה מנהיגם של ישראל, ככתוב:
"ומשה יקח את האהל ונטה לו אל מחוץ למחנה".
אהרון, לעומתו, היה אוהב את הבריות ומעורב אתם.
לפיכך אמר הקב"ה למשה:
"ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך" –
קרב לעצמך ממידותיו של אהרון להיות מעורב בדעת עם הבריות,
כי אין זה ממידת מנהיג להיות מרוחק מהעם.
 

אשת נח

New Member
•ומשה בחלוק לבן

ולפי שמשה רבנו היה למעלה משרשי החטא
לא שייכים בו בגדי כהונה
ושימש ככהן גדול בחלוק לבן דוגמת אדם הראשון לפני החטא שהיה לבוש כותונת אור.
אחר חטא העגל התפלל משה
מחני נא מספרך אשר כתבת",

מפרשה זו הדנה בבגדי כהונה,
להעיד על כך שאין לו כל חלק באותו החטא.
ולכן אין שמו של משה רבנו מופיע בפרשה
ובכל זאת כולה תלויה רק בו ועל כן היא נקראת תמיד בשבוע שבו משה נולד ונפטר.
ב-ז' באדר
 

אשת נח

New Member
ישראל נמשלו לזית.
כפי שהזית מוציא את שמנו רק לאחר שכותשים אותו,
כך גם ישראל מגלים את מעלותיהם לאחר ייסורים.
ועץ הזית שלא ניתן להרכיבו עם שום עץ אחר,
דומה בתכונתו לתכונתם של ישראל שהם
"עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"ז
 

אשת נח

New Member
ויקחו אליך שמן זית זך,
למה דוקא 'שמן זית'?
לפי שהזית סימן אור לעולם, כי עץ הזית הוא סמל לאור.
כשנח שילח את היונה לראות הקלו המים, היא הביאה לו עלה זית,
ודוקא עלה ירוק, שהיא תלשה מהעץ: 'טרף' הוא עלה שנתלש זה עתה.
הזית שורד את המבול,
ולא קמלו עליו.
כך שורש גזע ישראל נשאר איתן על עומדו.
 
חלק עליון