וכן יש להפשיט מהתורה המלבוש החיצון
ולגלות הפנימי.ידוע כי התורה נקראת שער(יומא,ע"ג,ע"ב),
ולכן התחילה בפסוק "בראשית ברא אלהים"-שהוא
ראשי תיבות "בבא",שבארמית הוא-שער.
וידוע כי החושב שדברי תורה,אין בהם אלא פשוטם,
הרי זה מחריב עולם,שבזה נמצא כמה דברים של תורה
הם שיחה בטלה ח"ו,והרי זה-מקולל בדברי הזוהר הקדוש,
בקללות נמרצות(בהעלותך קמט' ע"ב,קנ"ב ע"א,תיקוני
זוהר תיקון מ"ג),אלא אנו עמ"י, אמונתנו חזקה שדברי התורה
כולה הם מלבוש,וגנוז בהם נסתר,וכל מילה,פסוק ואות ,עשאו
הקב"ה אוצר גדול,ועל-זה אמר דוד המלך ע"ה"גל עיני
ואביטה נפלאות מתורתך"(תהלים קי"ט,י"ח).
"לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד"
(עוד יוסף חי-דרושים,שופטים)
השופטים הם הדעת,הבינה והשכל,והשוטרים
הם ההוצאה לפועל,כוחות הנפש,המידות הטובות.
וכן,תמנה שופטים,דהיינו דרשנים ,חכמים,
צדיקים שיסבירו וידריכו אותך,עד שתבין ותכיר היטב
ש--ה' אלקיך.