בס"ד
הלכות הקידוש הם:
לא. כשבני הבית רבים,ויש בהם מי שאינו יכול לשמוע את הקידוש
היטב מבעל הבית המקדש,או שהמקדש מגמגם בלשונו או בולע את
האותיות ותיבות מהברכה, יש להם לברך בלחש את ברכת הקידוש.
ובשעת הברכה יתנו עיניהם בכוס שביד המברך וכשהמקדש יסיים
הברכה לא יענו אמן אחר ברכת,שמאחר והם בירכו בעצמם,
ובדעתם לטעום מהיין,אם יענו אמן הוי הפסק.
לב.יש נוהגים שאם בעל הבית המקדש מגמגם בלשונו, וכיוצא בזה,
אומרים עם המקדש את נוסח הברכה,מלבד פתיחת הברכה וחתימתה.
ואף על פי שיש לנוהגים כן על מה שיסמכו,ומכול מקום עדיף יותר
שיאמרו את כל נוסח הברכה עם המקדש,מלה במלה, כולל הפתיחה
והחתימה--עפ"י ילקוט יוסף חלק רביעי
הלכות הקידוש הם:
לא. כשבני הבית רבים,ויש בהם מי שאינו יכול לשמוע את הקידוש
היטב מבעל הבית המקדש,או שהמקדש מגמגם בלשונו או בולע את
האותיות ותיבות מהברכה, יש להם לברך בלחש את ברכת הקידוש.
ובשעת הברכה יתנו עיניהם בכוס שביד המברך וכשהמקדש יסיים
הברכה לא יענו אמן אחר ברכת,שמאחר והם בירכו בעצמם,
ובדעתם לטעום מהיין,אם יענו אמן הוי הפסק.
לב.יש נוהגים שאם בעל הבית המקדש מגמגם בלשונו, וכיוצא בזה,
אומרים עם המקדש את נוסח הברכה,מלבד פתיחת הברכה וחתימתה.
ואף על פי שיש לנוהגים כן על מה שיסמכו,ומכול מקום עדיף יותר
שיאמרו את כל נוסח הברכה עם המקדש,מלה במלה, כולל הפתיחה
והחתימה--עפ"י ילקוט יוסף חלק רביעי