פורום ברסלב - רק לשמוח יש

"תורה חדשה מאתי תצא"

אשת נח

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"תורה חדשה מאתי תצא" </span>(ישעיהו נ"א, ד)
"כי מציון תצא תורה" (ישעיהו ב,ג, מיכה ד,ב),
שני פסוקים המדברים על העתיד
התורה עוד עתידה לצאת,

התורה שהיא בידינו מדורי דורות,
עוד נגלה בה חידושים וגילויים
כשאדם יהיה שותף ליצירה

ב"ליקוטי אמרים" של המגיד ממזריץ נאמר:
"כי תורה חדשה מאתי תצא",
שהתורה היא (מעין) קומה שלימה (של אדם)
עור ובשר גידים ועצמות.
עור נקרא קליפת התורה,
ובשר על דרך (שנאמר) מי שייגע עצמו (בתורה) טועם טעם בשר,
וגידים על דרך (שנאמר) "ויגד להם" שאמר להם דברים הקשים כגידים.
ועצמות פירושו שעצמיותה של התורה עדיין לא נתגלתה.
ושיא בהירותה תתגלה עם בואו של משיח.

וזהו תורה חדשה מאתי, פירוש מעצמיותי.
וזהו שניבא יחזקאל שהוא ראה את בנין העתיד ואמר
"התחינה העצמות האלה?", פירוש העצמיות של התורה.....".

(עפ"י "מגיד דבריו ליעקב" סעיף ו'.)
 

אשת נח

New Member
לימוד התורה שונה מכל לימוד אחר בעולם,
גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית.
אין לימוד תורה רק לימוד אישי, של הלומד ולמען הישג אישי.
זוהי מצוה, המצוה הגדולה ביותר: "ותלמוד תורה כנגד כולם",
בשם כל ישראל, למען כלל ישראל, ואף יתרה מזאת, למען העולם כולו .
באופן אישי אין לך מדע בעולם בו יכול אדם ללמוד בסגנון אישי כל כך,
כמו בתורה,
"אין אדם למד אלא במקום שלבו חפץ".
ומכאן חידושי התורה האישיים,
האופייניים לסגנונו האישי המיוחד של כל חכם וחכם.
ואין לך לומד תורה - מצעיר שבצעירים עד מבוגר שבמבוגרים,
מתלמיד מתחיל ועד תלמיד ותיק - שאינו יכול,
ואף חייב, לחדש חידושי תורה על פי הבנתו וטעמו.

"אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו".
 

אשת נח

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>

כל נטיית הכוחות והעולמות,תיקונם ובנינם והריסתם
הוא רק כפי עניין ההתעוררות ממעשי האדם למטה
</span>

נפש החיים ז
 

אשת נח

New Member
הראי"ה קוק (אורות התורה א', ב) כותב ש"תורה שבע"פ מונחת בעצם אופייה של האומה".
התורה שבעל-פה אינה טמונה בתורה שבכתב,
אלא טמונה באופייה ובנשמתה של האומה.
מכאן, שהתורה שבעל-פה נוצרת ע"י עם ישראל,
ואם אנו לא ניצור את התורה - היא לא תתפתח,
ותיוותר טמונה עמוק בנבכי אישיותה של האומה.
זהו פשר שאלתו של רבי יהושע "מה חידוש היה בבית המדרש":
התורה שבעל-פה תלויה בחידושים,
וכל מטרתו של בית המדרש היא לחדש וליצור את התורה שבעל-פה.
"אין בית מדרש ללא חידוש",
שכן בית מדרש ללא חידוש מועל בתפקידו ומותיר את התורה טמונה וחבויה.
 

alia1

New Member
...ועל כך שהנהגת העולם(לטוב ולרע)היא עפ"י
הנהגת היהודי,אומר ספר הזוהר*:
"העולם מתנהג בדין וברחמים לפי עבודתם(-עבודת המצוות)
של היהודים.כלומר-כאשר היהודים מקיימים
את מצוות התורה ומתנהגים באהבה זה עם זה
(מגבירים את מידת החסד שבעצמם)הרי הם
ממשיכים בכך המשכות של חסד לעולם(גשמים בעיתם,
פרנסה בשפע וכו'),ומכלל החיוב ניתן להבין את השלילה...

"...העולם מתקיים על ידי התורה,ואלו
שמעיינים ולומדים בה...ברנש מסתכל בה בתורה
ומקיים העולם..."

*מאמר פתח אליהו,הקדמה שנייה לספר תיקו"ז-נדפסב
"סידור תהילת ה'-עפ"י נוסח האריז"ל"-תפילת ערב שבת ועוד.
 

אשת נח

New Member
כל המשפיל עצמו, הקב"ה מגביהו. וכל המגביה עצמו, הקב"ה משפילו.
כל המחזר על הגדולה, גדולה בורחת ממנו. וכל הבורח מן הגדולה, גדולה מחזרת אחריו.
וכל הדוחק את השעה, השעה דוחקתו, וכל הנדחה מפני השעה, השעה עומדת לו.

(בבלי עירובין יג ע"ב)

שבת שלום!
 

אשת נח

New Member
בסד

"תורה חדשה מאתי תצא"
התורה לא תשתנה לעתיד, היא תישאר אותה תורה.
אנחנו והעולם נתחדש.
בבחינת "התחינה העצמות האלה?"
העצמות הקשות, העצמיות המנופחת
היא תתמלא ברוח חיים. elzam002
 
חלק עליון