<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>"תורה חדשה מאתי תצא" </span>(ישעיהו נ"א, ד)
"כי מציון תצא תורה" (ישעיהו ב,ג, מיכה ד,ב),
שני פסוקים המדברים על העתיד
התורה עוד עתידה לצאת,
התורה שהיא בידינו מדורי דורות,
עוד נגלה בה חידושים וגילויים
כשאדם יהיה שותף ליצירה
ב"ליקוטי אמרים" של המגיד ממזריץ נאמר:
"כי תורה חדשה מאתי תצא",
שהתורה היא (מעין) קומה שלימה (של אדם)
עור ובשר גידים ועצמות.
עור נקרא קליפת התורה,
ובשר על דרך (שנאמר) מי שייגע עצמו (בתורה) טועם טעם בשר,
וגידים על דרך (שנאמר) "ויגד להם" שאמר להם דברים הקשים כגידים.
ועצמות פירושו שעצמיותה של התורה עדיין לא נתגלתה.
ושיא בהירותה תתגלה עם בואו של משיח.
וזהו תורה חדשה מאתי, פירוש מעצמיותי.
וזהו שניבא יחזקאל שהוא ראה את בנין העתיד ואמר
"התחינה העצמות האלה?", פירוש העצמיות של התורה.....".
(עפ"י "מגיד דבריו ליעקב" סעיף ו'.)
"כי מציון תצא תורה" (ישעיהו ב,ג, מיכה ד,ב),
שני פסוקים המדברים על העתיד
התורה עוד עתידה לצאת,
התורה שהיא בידינו מדורי דורות,
עוד נגלה בה חידושים וגילויים
כשאדם יהיה שותף ליצירה
ב"ליקוטי אמרים" של המגיד ממזריץ נאמר:
"כי תורה חדשה מאתי תצא",
שהתורה היא (מעין) קומה שלימה (של אדם)
עור ובשר גידים ועצמות.
עור נקרא קליפת התורה,
ובשר על דרך (שנאמר) מי שייגע עצמו (בתורה) טועם טעם בשר,
וגידים על דרך (שנאמר) "ויגד להם" שאמר להם דברים הקשים כגידים.
ועצמות פירושו שעצמיותה של התורה עדיין לא נתגלתה.
ושיא בהירותה תתגלה עם בואו של משיח.
וזהו תורה חדשה מאתי, פירוש מעצמיותי.
וזהו שניבא יחזקאל שהוא ראה את בנין העתיד ואמר
"התחינה העצמות האלה?", פירוש העצמיות של התורה.....".
(עפ"י "מגיד דבריו ליעקב" סעיף ו'.)