פורום ברסלב - רק לשמוח יש

תיקון יחידה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

koby8866

New Member
הרב מה שאמרת שאין לך עסק בניסתרות אני מבין שהתכוונת גם על עניין מה שאמר הבעשט על עצמו ואור החיים הקדוש.
רציתי בכל זאת לדעת היכן מקור הכתוב לכך שמשה תיקן נפש רשבי רוח וכו'..

תודה רבה
 

breslav

Member
חבר צוות
בעזרהי"ת
באמת שאני לא מבין בחכמות אני אדם פשוט שמחפש רק את הקב"ה להיות קשור אליו ודבוק בו, להתפלל אליו בפשיטות ותמימות לקרוא תהלים ולדבר אליו, כך שאני לא יכול לעזור לך לטוס לחלל.

אולי הספרים האלה יעזרו לך:
(12) ספר מגלה עמוקות על ואתחנן - אופן קמו
הוצרך הקב"ה להודיע למשה שצריך לתקן ברא אבא, לכן הזכיר לו שלשה אבות שכל אחד התחיל לתקן, אברהם תיקן נפש, יצחק רוח, יעקב נשמה. ולכן כששאל משה מה שמו מה אומר אליהם (שמות ג יג), אמר כפל מה, האחד היא שאלה, והשני היא תשובה, כשאמר לו מה שמו, צריך אני להשיב להם מה אומר אליהם, צריכין אנו לתקן שם של מה שקלקל בו אד"ם הראשון.


(21) שער הפסוקים - פרשת בראשית - דרוש ד'
אבל הענין הוא, כי קין היו בו נר"ן, ושלשתם נתגלגלו באלו, כי הנפש שהיא יותר גרועה, להיותה נאחזת בזוהמת הנחש, כנז"ל, בפסוק ויהי מקץ ימים, לכן נתגלגלה במצרי שהיה עכו"ם, כי הרע גבר על הטוב, בבחי' הנפש, כי שם תכלית אחיזת הקליפות. ולכן משה שהיה הבל, רצה לתקן את נפש קין אחיו, הטוב המעורב ברע של המצרי, ולכן לא הרגו בחרב, כ"א בשם המפורש כנודע

(9) בית עולמים - דף קל ע"ב - ד"ה סוד
ובזה תירץ הקושיא שהקשה שבאמת הכל רוחא חדא שהוא כללות המו"ס וג' רוחין הנז' בפ' הם פרט של ונחה עליו רוח ה' כו' והם נכללים בחד כמו במו"ס בחד חללא וזה מש"ה רבע"ה שהיה כללא דג' אבהן והם ש' דמשה ג' אבהן ומ"ה דמשה כללות הג' שמות אדם מ"ה דהויות דמו"ס הם של מ"ה כידוע והוא רזא דאדה"ר שכל האבות היו תיקונו והם סוד נפש רוח נשמה ג' חלקין ונכללים בחד וג' האבות תקנו נר"ן של אדה"ר וידוע כי משה זכה לנשמה דאדה"ר ג"כ ומשיח יזכה ג"כ לנשמה לנשמה כמ"ש הנה ישכיל עבדי ירום ונשא וגבה מא"ד כמ"ש האריז"ל בס' הגלגולים.

אם תבין משהו ותגיע לאיזה מסקנה מה אתה עושה בעולם הזה ובשביל מה נוצרת ומי אתה בכלל מאין באת ולאן אתה הולך, אשמח לשמוע ממך ולהשכיל.
אברהם
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון