פורום ברסלב - רק לשמוח יש

אברהם ושרה

אשת נח

New Member
בס"ד

בוקר טוב!

חייהם של אברהם ושרה כזוג ,הם חיים רצופים טלטולים רבים
הם עוזבים משפחה, ארץ, מולדת, ונודדים לארץ זרה,
וכל זאת מתוך אמונה עמוקה בייעוד שהציב להם הקב"ה:
"ויקח אברם את שרי אשתו... ואת כל רכושם אשר רכשו.. ויצאו ללכת ארצה כנען ויב
 

אשת נח

New Member
בוקר טוב!
ויקח אברם את שרי אשתו
אמר רבי אלעזר:
מהו ויקח?
שמשך דעתה בדיבורים טובים.
מכיוון שאין לו רשות לאדם להוציא את אשתו
כדי ללכת לארץ אחרת בלא רצונה.
 

alia1

New Member
בס"ד,
ואולי
"ויקח אברם את שרי אשתו"-
"ויקח"-אותיות 'חיקו'-
אל חיקו לקח אותה...


ואיזו צניעות היתה בם....
"הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את".
"עד עכשיו לא הכיר בה מתוך הצניעות שבשניהם,
ועכשיו על ידי מעשה הכיר בה"-רש"י.
ואיזה מעשה?"שעברו דרך המים וראה בבואה
שלה במים"-(שפתי חכמים).
לאחר שאברהם אבינו ראה פניה של שרה,מבלי
שהתכוון לכך,הבין שהדבר נעשה בהשגחה פרטית,
בכדי שהוא יסיק מכך-שאסור שהמצרים ידעו שהיא אשתו,
וע"כ בקש ממנה שתגיד שהיא אחותו,
וע"י כך יינצלו שניהם.
 

אשת נח

New Member
איזה יופי! -חיקו elzam002

"ולאברם הטיב בעבורה"

אמר רבי חלבו: לעולם יהיה אדם זהיר בכבוד אשתו
שאין הברכה מצויה בתוך ביתו של אדם
אלא בשביל אשתו.
שנאמר "ולאברם הטיב בעבורה" (למען אשתו)
וזהו שאמר רבא לבני מחוזא
כבדו נשותיכם כדי שתתעשרו.
 

alia1

New Member
וכמו שאמר ר' נחמן זי"ע:
"כי עקר הממון של האדם,בא לו ע"י בת זוגו,
כי ע"י אור נפשה-מזה בא לו הממון",
והממון נקרא 'חומה',וכשמפסידים הממון
נהפך מ'חומה' ל'חימה'...
וזה שאמרו רז"ל:'כל השרוי בלא אשה שרוי בלא חומה'-
היינו בלא ממון,שנאמר במשלי י"ח:
"הו
 

אשת נח

New Member
"אמרי נא אחותי את למען ייטב לי בעבורך"
בקשר השלם בין איש לרעייתו שלוש בחינות:
בת אחות ואם. (ממד"ר שה"ש ג יא)

לפעמים היא כמו בת זקוקה למשענת
לפעמים יחסים של אחווה ורעות,כמו אחות
ולפעמים כמו אם מכוונת ומובילה.

אברהם פונה אל שרה "אחותי את" מלשון איחוי ואחווה.
הזהר לפרשה מוסיף שהיה זה קשר בין נשמות של שניים שנחצבו מאותו מקור,
ומוסיף שאברהם ידע בוודאות שזהו ניסיון שיעמדו בו.
"בטח בה לב בעלה שלל לא יחסר" כיון שראה שכינה אצל שרה.
מה ראה? הוא ראה שלמרות הרעב, גלות ושבי, עיני אשתו תלויות רק בו, בלב שלם.
 

אשת נח

New Member
בס"ד
בוקר טוב!

חז"ל רואים את אברהם אבינו כנושאו של פרק קיב בתהלים.
"הללויה ,אשרי איש..."
בדומה לכך,שרה אימנו היא ה"אשת חיל",
האשה המושלמת המתוארת במשלי בעשרים ושניים פסוקים
לפי סדר הא-ב.
עשרים ושניים הפסוקים מבטאים את שלימות האשה היהודיה
ההולכת בדרך התורה.

פירשו חז"ל,שדמותה של "אשת חיל",הוא משל לשכינה,לשבת,לתורה ולנשמת האדם.(ילקוט שמעוני)
 

alia1

New Member
בס"ד,
בקר אור אחותי,

ואמר המדרש תנחומא(לפרש' חיי שרה)-
אברהם -אשתו מכבדתו וקוראתו אדני שנא' "ואדני זקן",
ועליה נאמר אשת חיל עטרת בעלה (משלי יב) ולפיכך כתיב בו "וה' ברך את אברהם בכל:".
נתנה הרבה כבוד....
 

אשת נח

New Member
אברהם ושרה-מודל לזוגיות
בשותפות אין הכוונה לזוגיות סימטרית.
דווקא שמירת הייחוד של כל אחד בתוך השותפות היא שגורמת להצלחת הזיווג.

אם אני - אני, ואתה – אתה

הרי אני - אני, ואתה - אתה,

אבל אם אני - אתה ואתה – אני

הרי שאני לא אני, ואתה לא אתה.

כלומר, עדיף שבני הזוג יפתחו את היכולות שלהם - כל אחד בנפרד.
דווקא טיפוח האני עשוי לסייע לאדם לחיות בהרמוניה עם בן זוגו.

הכתוב מציין כי אחרי מות שרה לוקח לו אברהם אישה נוספת:
"וי
 

אשת נח

New Member
בס"ד
שבוע טוב!
שרה מקנאה.
אפשר להבין ולהצדיק את קנאתה בפרק טז.
הן היא הנותנת את הגר לאברהם כדי שתלד לו בן,
ובראותה את הגר הרה מציק לה כמובן גורלה שלה,
ועם זאת אין היא אומרת דבר. לא על שום 'ויבא אל הגר ותהר' מתמלאת שרה זעם,
אלא על שום 'ותרא כי הרתה ותקל גברתה בעיניה'
הגר מתנשאת למשול כ'שפחה כי תירש גברתה' (משלי ל 23),
וחמסה של שרה הוא על אברהם המסייע מצב כזה בכלל.
משבאה אליו שרה בטענת 'ישפט ה’ ביני וביניך' –
רואה אברהם בצדקתה ומקבל עליו את הדין: 'הנה שפחתך בידך, עשי לה הטוב בעיניך'

ישמעאל הוא הבכור, ושרה מבקשת לנשל אותו מעמדתו כיורש.
היא מצווה על אברהם לעשות את המעשה הבלתי-אנושי ובלתי-אבהי: לגרשם.
הפעם אברהם מתקומם כאב: 'וירע הדבר מאד בעיני אברהם על אודות בנו'.
אברהם נכנע לבסוף, אך לא לדרישת שרה אלא לצו אלוהים.
 

אשת נח

New Member
(מתוך פרשת השבוע-וירא /תשס"ה -של הרבנית ימימה מזרחי שתחיה.)

"...אומרים חז"ל: לאברהם היתה עין טובה. ראה טוב בכולם. אנשי סדום, ישמעאל, אני אוהב את כולם. שרה כדי לצמצם את העין הטובה שלו השתמשה בעין רעה. כתוב שישמעאל היה חולה כי היא הטילה בו עין רעה. היה לו חום במדבר והוא כמעט מת מהעין הרעה שלה.
הגר כשהרתה לאברהם, שרה מריחה מצב של סכנה ומטילה עין הרע בהגר והגר מפילה את עוברה, ככה חז"ל כותבים.
האם חס ושלום שרה אשה רעה? מה זה העין הרעה הזאת? הצמצום של הכוח שאינו במקום הנכון. אי אפשר לגמול חסד עם רשעים. דרשה צמר ופשתים. כך נאמר על שרה. פשתן הוא לא טוב, שזה יתרחק מאמא שלי. והצמר הוא טוב.
מספרת לכם את הסיפור על סבתי מסעודה עליה השלום. כשלאמא שלי היו באות חברות, והיא היתה פותחת את הדלת, בוחנת את האורחים, ואומרת: את ואת תישארו וכל השאר תלכו.
דרשה צמר ופשתים – בלי להתבייש. אין דבר כזה. גרש – זה לא דבר טוב, אי אפשר לתקן אותו. לא לפחוד מהילדים, הבן איש חי אומר. אמא , דווקא את התוכנה הזאת במחשב אני רוצה. תוציאי לו. אבל מסכן הילד! אין מסכן. צריך את הגבורה, את הרוע עין. לצמצם. לא להיות חסד חסד חסד..."
 

אשת נח

New Member
"איה שרה אשתך" (בראשית י"ח ט')

לכאורה המילה אשתך מיותרת שהרי ברור שמתכוון לאשתו?
שכתוב ואת הנפש אשר עשו בחרן
ומסביר רש"י שאלו האנשים אשר הכניסו תחת כנפי השכינה ואברהם מגייר את האנשים
ושרה מגיירת את הנשים ,
וכמו שכיום כל גר בד"כ קוראים לו אברהם
הגירות היו קוראות לעצמן שרה
לכן שאלו המלאכים איה שרה אשתך ולא שאר הנשים הנקראות שרה אשר בבית.
 
חלק עליון