<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color

urple'>תפילת לל"ג בעומר
{רבי נתן מברסלב בספרו "ילקוטי תפילות " ח"ב ס' מז}
וזה לשונו שם : תפלה זו מיסדת על פי הסוד הנורא שגלה רבנו הקדוש ,רבי נחמן זצוק"ל, על גדלת רשב"י, שהבטיח לישראל שלא תשתכח התורה על ידו , כי בזוהר דא יפקון מן גלותא , המבואר בתחלת ספרו "ילקוטי מוהר"ן" ומה טוב לאמרה על קברו הקדוש ,
רבי שמעון בן יוחאי , עיר וקדיש מן שמיא נחת ,בוצינא קדישא ,בוצינא עלאה , בוצינא רבה, בוצינא יקירא , אתם הבטחתם לישראל שלא תשתכח התורה מישראל על ידיכם ,כי בזוהר דא יפקון מן גלותא ואפילו בתוקף ההסתרה שבתוך הסתרה בעקבות משיחא באחרית הימים האלה , הבטחתם שאף על פי כן לא תשתכח התורה מפי זרענו ,כמו שכתוב : "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה , וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תשכח מפי זרעו " והנה עתה הגיעו הימים אשר אין לנו חפץ בהם , כי ארך עלינו הגלות ומשך עלינו השעבוד , ובכל יום אנו הולכים ודלים ,ומטה ידנו מאוד ,כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב כי נשארנו כיתומים ואין אב , ואין מי יעמוד בעדנו ,והנה בתוקף סוף הגלות המר הזה , התחיל להתנוצץ התנוצצות משיח מימי האלהי האר"י , זצ"ל ,ועמך בית ישראל משתוקקים ומתגעגעים מאוד להשם יתברך ,והכל חפצים ליראה את שמך בהשתוקקות נמרץ ונפלא ,אשר לא היתה כזאת מימי קודם , הקיצותי ועודי עמך , באתי עד סוף כל הדורות ועודי עמך , עדין אנו אחוזים בך ומשתוקקים לעבודתך בכלות הנפש , אבל אף על פי כן גם גודל רחוקנו ממך בעתים הללו הוא גם כן בלי שעור , כי טבענו ביון מצולה ואין מעמד , באנו במעמקי מים ושבולת שטפתנו ,וראה את עמך ישראל מרודים מאוד , אשר אי אפשר לבאר ולספר גודל התגרות הבעל דבר אשר התגרה בנו מאוד , עד אשר הפיל אותנו מאוד ,והנה אנוכי בעניי , מי אנוכי לספר צרות ישראל , באחרית הימים האלה , אך באתי לספר ולצעוק עלי ועל נפשי , על עוצם רחוקי מהשם יתברך ועצם פגמי ועונותי הרבים ופשעי העצומים ועל אלה אני בוכיה , עיני עיני יורדה מים ,כי איני יודע שום דרך איך להחזיר לי הכוח הקדוש , ואיך לזכות לתשובה שלמה , ובאיזה דרך אתחיל לעזוב דרכי הרע ומחשבותי המגנות , ואיך ובמה אזכה לתקן קלקולים ופגמים כאלה , לא ידעתי נפשי אנה אני בא, אנה אוליך את חרפתי העצומה , אנא אברח , אנה אטמן מפני שבתי וכלמתי ,ואמר להרים כסוני ולגבעות נפלו עלי אוי מה היה לי ,אוי מה היה לי על כל אמרתי שעו מני אמרר בבכי , אולי ירחם ,כי אין מעצור ליהוה להושיע גם אותי בעת הזאת , כי הרבה רוח והצלה לפניו ,כמו שכתוב :" כל תוכל ,ולא יבצר ממך מזמה ", ומי יאמר לך מה תעשה ,על כן באתי כעני בפתח ,רש דל ואביון , נגוע ומענה ,מבלבל ומטורף , עני וכואב , לצועק ולזעוק לפני הדרת הקדשתכם ,
רבי , רבי , רבי! אבי , אבי ! רכב ישראל ופרשיו , נהורא דבוצינא דאוריתא , עורה למה תישן ,איך תוכלו לסבל צרות ישראל ,קומו ועוררו עם כל צדיקי אמת להסתכל ולראות במרירות צרות נפשנו , הקיצו ורננו שוכני עפר, קומו ישני מכפלה לסעדנו ,צדיקי יסודי עולם ,קומו בעזרתנו בעת הצרה הזאת, חוסו וחמלו על כל עדת בני ישראל , ובתוכם עלי החוטא והפגום ,המלא חטאים מכף רגל ועד ראש , אתם ידעתם את כל התלאה אשר מצאתנו מיום גלות הארץ עד הנה , כל מה שעבר על כלל ישראל בכלליות , ובפרטיות מה שעבר על כל אחד ואחד ,ובפרט מה שעבר על מים שנאצלו ונבראו ונוצרו ונעשו נשמתי ורוחי ונפשי וגופי ,וכל מה שעבר עלי בכל גלגול וגלגול , ובפרט מה שעבר עלי בזה , כל מה שעברתי מעודי ועד היום הזה, מה שאני זוכר עדין ומה שנשכח ממני , היספיקו כל אילי נביות לבאר ולספר אפס קצת מהפגמים שפגמתי ביום אחד, פכי מה שנוגעים הפגמים במקום שנוגעים שנוגעים כפי שורש נשמתי ,ומכל שכן וכל שכן מה שפגמתי בכל הימים שעברו עלי מיום היותי עד היום הזה {ובפרט ...} מי יוכל לספר , מי יוכל לספר ,מי יוכל לשער ,מה אדבר , מה אתאונן , מה אומר ,מה אדבר ומה אצטדק ,
רבנו של עולם ,תן בלב הצדיק הקדוש והנורא הזה {אם יזכה להיות על ציון רשב"י ,יאמר :השוכן פה }, ובלב כל הצדיקים האמתיים ,לבל יסתירו פניהם ממני , ויעמדו בעדי למליצי ישר, להפוך בזכותי ולבקש ולמצוא בי נקודות טובות , וימליצו טוב בעדי שתקרבני אליך ברחמים ,ותתן בי לב חדש ,ורוח חדשה תתן בקרבי , שאזכה להתעורר מעתה באמת ,לשוב אליך באת ובלב שלם ,אי שמים ,הפגינו בעדי ,כל בעלי רחמים וחמלה חמלו עלי , ,כל שוכני עפר העתירו בעד מטבע ביון מצולה ואין מעמד כמוני ,
רבי , רבי שמעון בן יוחאי , זכרו זאת ותשימו על לב, שזכינו בדורות הללו לשמוע נפלאות נוראות גדלתכם איך מרמז בתורה שעל ידיכם לא תשתכח התורה ,כי הפסוק שהבאתם ראיה ממנו , "כי אל תשכח מפי זרעו " , הוא סופי תבות יוחאי ,ושמכם הקדוש בעצמו מרמז בפסוק "עיר הקדיש מן שמיא נחת ", אשר אתם לבד יודעים סוד הדברים האלה ,אתם לבד יודעים גדלת ההבטחה שהבטחתם לישראל , שהתורה לא תשכח מישראל על ידיכם , ואיך משה רבנו עליו השלום נבא על זה בתורתו , הקדושה מקודם , על כן באתי להזכיר ,נא רבותי הקדושים חמלו עלי , ואל תסתכלו על כל הרע שעשיתי מעודי עד היו הזה במחשבה דבור ומעשה אשר המריתי אמרי אל ועצת עליון נאצתי , אל תביטו במעשי הרעים , ואל תעשו עמי כחטאי ,ואל אקוץ בעיניכם ,על אשר זה כמה אשר מעוררים אותי באלפים ורבבות רמזים והתעוררות ,ובכמה מיני עצות נכונות , בכל יום ובכל עת , להתקרב להשם יתברך ואני בעצם קשיות ערפי קלקלתי ופגמתי בכל זה ,ולא הטיתי אזני ולבי לכל זה , חוסו עלי ואל
המשך תפילה
תשיתו לב לכל זה , ואל יחר אפכם בי חלילה , רק תחשבו מחשבות עוד מעתה לבל אהיה נדח מהשם יתברך ומכם חלילה , כי עדין אין מעצור ליהוה להושיע גם בעת הזאת, כי אין לי שום כוח עתה אלא בפי לבד , וגם זה מאתו יתברך , אשר לא עזב חסדו ואמתו מעמי , ונתן כוח ליעף כמוני לדבר עתה מעט דברים האלה , ועל זה תמכתי יתדותי , שתרחמו עלי ותעשו את אשר אזכה לשוב באמת להשם יתברך , ויי ,הטוב ברחמיו ישמע תפלתכם ,ויעזור ויגן ויושיע אותי ואת כל ישראל למענכם ,ויחזירני בתשובה שלמה לפניו במהרה, ויאחזני ולא ירפני , ואל יעזבני ואל יטשני בשום אופן , עד שאזכה לשוב אליו באמת ולהיות כרצונו הטוב מעתה ועד עולם , ולתקן בחיי את כל אשר פגמתי ,בכוח וזכות הצדיקים האמתיים אשר עליהם לבד אני נשען לדבר דברי אלה לפניהם ולפני השם יתברך ,בעל הרחמים , יודע תעלומות יהוה , יגמר יגמור בעדי ,יהוה , חסדך לעולם , מעשי ידיך אל תרף ,הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך ,בי יכתירו צדיקים כי תגמול עלי ,
אחר כך יאמור הנסח הבא , לעורר הרחמים {סדרה רבנו יוסף חיים בספר " הלולא רבה" ו"כתר מלכות "}
אלהינו ואלהי אבותינו ,אנחנו אוהביך ואתה אוהבנו ,
אנחנו בניך ואתה אבינו , אנחנו בכוריך ואתה פודנו ,
אנחנו ברואיך ואתה בוראנו , אנחנו בחיריך ואתה חברתנו ,
אנחנו גאוליך ואתה גואלנו ,אנחנו גדוליך ואתה מגדילנו ,
אנחנו דורשיך ואתה ישענו ,אנחנו בחיריך ואתה חבתנו ,
אנחנו דורשיך ואתה ישענו ,אנחנו ישענו ,אנחנו ותיקיך ואתה מגדילנו,
אנחנו זעוקיך ואתה מושיענו אנחנו חלקך ואתה
כבודנו ,אנחנו טפוחיך ואתה פועלנו ,אנחנו יצוריך ואתה
יוצרנו ,אנחנו מאמיריך ואתה מאמירנו , אנחנו נחלתך
ואתה חזקנו אנחנו עבדיך ואתה אדוננו , אנחנו עמך
ואתה אלהינו ,אנחנו פריך ואתה מחינו ,אנחנו צבאותיך
ואתה מלכנו ,אנחנו צאנך ואתה רוענו ,אנחנו קרוביך ,
ואתה קדושנו , אנחנו קוויך ואתה משגבנו ,אנחנו
רפידתך ואתה הורנו , אנחנו שוחריך , ואתה אילותנו ,
אנחנו תמימיך ואתה תהלתנו
אין כאלהינו אין כאדוננו אין כמלכנו אין כמושיענו ,
מי כאלהינו , מי כאדוננו ,מי כמלכנו , מי כמושיענו : נודה
לאלהינו ,נודה לאדוננו ,נודה למלכנו ,נודה למושיענו :
ברוך אלהינו ,ברוך אדוננו ,ברוך מלכנו ,ברוך מושיענו ,
אתה הוא אלהינו ,אתה הוא אדוננו ,אתה הוא מלכנו ,
אתה הוא מושיענו ,אתה תושיענו ,אתה תקום תרחם
ציון כי עת לחננה כי בא מועד:</span></span>