פורום ברסלב - מצווה גדולה להיות בשמחה

יְהוּדָה נִגַּשׁ אֶל יוֹסֵף/ שיר מאת: אהובה קליין.(c)

יְהוּדָה נִגַּשׁ אֶל יוֹסֵף

מֵאֵת : אֲהוּבָה קְלַייְן ©

עֵת הִתְגַּלָּה בְּמַפְתִּיעַ

בְּאַמְתַּחַת בִּנְיָמִין הַגָּבִיעַ

יְהוּדָה מִהֵר לְהַצִּיעַ

פִּתְרוֹן עָשׂוּי לְהוֹשִׁיעַ.



לַמִּשְׁנֶה לַמֶּלֶךְ נִגַּשׁ

מֵעֶקְרוֹנוֹתָיו אֵינוֹ מָשׁ

בְּדַעַת וּבְחָכְמָה דּוֹגֵל

לְפַיֵּס, לְהִילָּחֵם ,לְהִתְפַּלֵּל.



בְּפָנָיו הַנָּאוֹת מִתְבּוֹנֵן

טֶרֶם יָחֵל לְהִתְחַנֵּן

מְבַקֵּשׁ בִּנְיָמִין לְשַׁחְרֵר

כַּאֲרִי עַל טַרְפּוֹ מִסְתַּעֵר.



חָשׁ כְּאֶחָד הַמְּלָכִים

מְנַסֶּה לְעוֹרֵר רַחֲמִים

עַל אָבִיו הַבָּא בַּיָּמִים

שֶׁאִבֵּד אֶחָד הַבָּנִים.



עַתָּה מוֹדִיעַ נֶחְרָצוֹת

נוֹשֵׂא מִלִּים כְּדָורְבָנוֹת

אֵיךְ אֶעֱלֶה אֶל אָבִי

וְהַנַּעַר אֵינֶנּוּ אִתִּי?


הֶעָרָה: הַשִּׁיר בְּהַשְׁרָאַת פָּרָשַׁת: וַיִּגַּשׁ [ ובסיומת פרשת מקץ [חומש בראשית]
 
חלק עליון