בס"ד
ראיתי בכמה מספרי רבי נחמן וספרים שכתבו עליו ועל חייו ותורותיו, כי אחד הדברים שעליהם מחה והתריע וניסה למנוע מאנשיו ומכל בן ישראל, הרגל העישון לצורותיו. (אל תאמר לצורותיו אלא אמור לצרותיו) <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>את הנכתב בסוגריים הוסיף עבדכם הנאמן כותב מודעה זו. </span>
אני מפנה אתכם לדף שמאיר בנושא זה אור מעניין שודאי תשמחו בו מאוד
<a href='http://www.beitdavid.host-center.co.il/index.files/Page1385.htm' target='_blank'>http://www.beitdavid.host-center.co.il/ ... ge1385.htm</a>
למען אלו המתקשים לקרוא את כל המובא בדף הקישור שהבאתי לכם, הנני מצרף לכם קטע מכל הנאמר שם:
<span style='font-family:Courier'><span style='color:blue'>"היות שיש מדינה שהיה להם גן. והיה באותו הגן פרות, שהיה להם כל מיני טעמים שבעולם. גם היה שם כל מיני ריחות שבעולם, גם היו שם כל מיני מראה כל הגונין וכל פרחים שבעולם. הכל היה שם באותו הגן.
והיה על הגן גנני אחד והיו בני אותו המדינה חיים חיים טובים על ידי אותו הגן.
ונאבד שם הגנני...
ועל ידי זה קלקלו את הטעם...
וכן קלקלו את הריח...
וכן קלקלו את המראה, שהחשיכו העיניים כאילו יש עננים ועבים...
ולקחתי לחם ומים שלי, ונתתי להם. והרגישו בלחם ומים שלי כל הטעמים וכל הריחות וכל המראות ונתתקן מה שנתקלקל אצלם.
...על כן תראו לתקן את המדינה משלש העברות אלו... ואז כשתתקנו שלשה עבירות אלו, לא די שיתתקן הטעם והמראה והריח, כי אם גם הגנני שנאבד יוכל גם כן להמצא."
סיפורי מעשיות משנים קדמוניות מעשה יג מאת רבי נחמן מברסלב</span></span>
<span style='font-family:Courier'>*קלקול הטעם מרמז על עבודה זרה.
קלקול המראה מרמז על תאוות ממון ושחד.
קלקול הריח מרמז על תאוות ניאוף.
וכפי הנראה בשכל ישר מחלת העישון מקלקלת הטעם הריח והמראה, ואתם כבר תדעו כיצד לפעול.
ונברך אתכם כי בעה יתברך ויתעלה יהיה לכם כל הסייעתא דשמייא (עזרה משמים), כדי להבריא ממחלה קשה זו, ואם אתם בריאים נברך כי תוכלו לסייע לזולתכם להבריא והכל בתוך חסד ורחמים ואהבת חינם. אמן.</span>
ועל מנת לקיים דברי רבי נחמן, לעשות מהתורות תפילות, הבאתי כאן תפילה בנושא זה:
<span style='font-family:Courier'><span style='color
urple'>תפילה להיחלץ מנגע העישון
אנא השם חנון ורחום, הרואה בצרת מסכן ועלוב כמוני אשר במר גורלי התרגלתי את עצמי במחלת העישון עד אשר איני רואה עצה ודרך לצאת מהרגל רע זה אף שמזיקיני בגופי וממוני ומשחית ומבלה זמני, ממוני ומידותיי.
והנה ברצותי לשוב בתשובת אמת לפניך מכל חטאתי, וידעתי אשר אמרת "אם תשוב...אלי תשוב" וכל התשובה אינה אלא להשתחרר ממאסר יצרי הרע ורצונותיי אשר לא אליך ולתורתך ומצוותיך, ואכן למרבה הצער דווקא דבר זה שאין בו שום תועלת אלא רק נזק מכל צד ופינה דווקא בו מרת נפשי מאוד כי מר לי, כי כל רצון שנדבק בנפש שאינה לרצונך פח ופחת לה ממנו, סובלת ומתייסרת, כל שכן בדבר זה שאין ממנו שום צד תועלת, ויתרה מזאת אשר איני רואה עצמי על אף כל ידיעות אלו נחלץ ממנו בהתמכרותי לעבדות זו כי מר לי.
אך ידעתי אל רחום וחנון כי טוב אתה ומטיב לכל, ובייחוד לעבד שבוי כמוני אשר באמת כבר רוצה להיחלץ מפח רע זה אשר מפריע לגילוי שמך בארץ שאז הארץ כולה תאיר מכבודך רצונך, ולא יותר שום רצון בלתי רצונך באמת. ובעוד אני משליט עלי מחלה רעה זו של ההתמכרות והתבטלות לרע הזה ובמקום לעזור שכל הרשעה כעשן תכלה, שה"עולם" "שנה" "נפש" יטוהרו מכל רצון זר, עוד זאת שאני ממלא את העולם בעשן רע. ודווקא לכן הנני פונה ומבקש: אנא, טע בי רצונות חזקים להיטהר ולהשתחרר מכל משא כבד, מכל דמיון ומכל הרגל רע, מלאני בתוכן חיובי, גלה בתוכי את רצונותיך, חזקני ותן לי טעם אמת בחיי תורה וחשק המצווה ורגש עריבות התפילה. פרוש לי נא כנפי אהבתך, ואתעלה בכוחות נשגבים חיוביים, ואהפוך לאדם חדש אחר, אשר כל זה זר ומאוס לה.
אנא, הגבר בי את חשקך, וקשרני מאוד ברצונך, האר בי את האמת שכל העולם מתקיים רק ברצונך, ומלכותך ברצון קיבלו עליהם, ואתה הוא זה המחדש בכל יום מעשה בראשית ומקיים את העולם כולו בטובך.
וכל כך אזכה להיכלל ברצונך הטוב ולא לפרוש ח"ו אף לרגע מרצונך גם בענייני הרשות, כל שכן בזמן היותי עסוק ברצונך בתורתך ובקיום מצוותיך, ואור מתוק ואהוב זה יגרש ממני וירחיק ממני את כל הרצונות הרעים שמשתלטים עלי נגד רצוני, ולא אתן להם חניה בכל גבולי, ולא אתן לעשנים סרוחים ומזיקים, קשים ורעים אלו לזהם את דמי וחלבי- אדר רצוני לטהרם לכבודך, שלעולם לא אזיק לאחרים סביבתי וגם לא לעצמי ואחזור בתשובה אמיתית לכבודך גם במקום שקשה לי לפרוש, אאזור אומץ ועוז ואפרוש להרבות כבודך.
ואתה, הגבר בי חיילותיך ואכלל תמיד במחנך ואזכה להיות מחייליך הנלחמים למען כבודך במחשבה, דיבור ומעשה, ומבטלים ומהבילים כל דמיון שקר של עולם השקוע בהבלי הזמן ושקיעה בעסקי החולין ותעתועי הזמן אשר לא יועיל ולא יציל.
אנא, ברחמיך המרובים הגבר בי את מאורי האור שמאירים אור תורתך ומצוותיך שהדליקו החשמונאים שהערו נפשם על גילוי כבוד שמך וניצחו את חושך מאורי האש המבקשים לכלות מקדשך, ואותם אנו נגרש ונחדל ממאורי האש, ונגביר עלינו ועל כל עם קדושיך ישראל מאורי האור. ותכלה רגל מן השוק, רגלא דתרמודאי אומת מוכרי עצים לאש, ונגלה כולנו את האור הגנוז של מאורי האור, של לראותם בלבד ואין לנו רשות להשתמש בהם, לצורכי והנאתי, ורק אתה בכבודך יתברך משתמש בהם להאיר ולהציל את עולמך בכל עת שיידרש ולרומם את ברואיך לאחדותך.
ועכשיו שגיליתי את טוהר רצוני והבנתי את מצבי, את שפלותי, נפילתי ושביי, אנא בכבוד קדושתך ולכבודך, וכבוד בריאתך הקדושה עזור לי, הצל אותי מנגע העישון והאר את נשמתי באורך הקדוש כדי שלא אפגום ואגרע מבריאתך ומאחדותך נצח עולמים ואהיה ממפארי ומהללי בריאתך ואזכה לקדש שמך ברבים וביחיד כל הימים והוד אור מצח רצונך יאיר דרכי בשבילי מצוות תורתך וזכני להיטהר ולהתקדש בקדושת אור נר חנוכה ויהיה לנא ולהון ולכון חנא וחסדא ורחמי מן קדם מאריה שמיא וארעא ואמרו, אמן. </span></span>
מקווה כי התפילה תצא מליבכם ותכנס ללב ה' יתברך, וזה מהמעט שלבי אומר לשמח אתכם בדעת קודש אור ה', וברכה בפי כי תזכו לעלות משמחה לשמחה עד לאור הנשמה.
אנוכי הקטן, אוהב ישראל בתכלית.
בית דוד 1
ראיתי בכמה מספרי רבי נחמן וספרים שכתבו עליו ועל חייו ותורותיו, כי אחד הדברים שעליהם מחה והתריע וניסה למנוע מאנשיו ומכל בן ישראל, הרגל העישון לצורותיו. (אל תאמר לצורותיו אלא אמור לצרותיו) <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>את הנכתב בסוגריים הוסיף עבדכם הנאמן כותב מודעה זו. </span>
אני מפנה אתכם לדף שמאיר בנושא זה אור מעניין שודאי תשמחו בו מאוד
<a href='http://www.beitdavid.host-center.co.il/index.files/Page1385.htm' target='_blank'>http://www.beitdavid.host-center.co.il/ ... ge1385.htm</a>
למען אלו המתקשים לקרוא את כל המובא בדף הקישור שהבאתי לכם, הנני מצרף לכם קטע מכל הנאמר שם:
<span style='font-family:Courier'><span style='color:blue'>"היות שיש מדינה שהיה להם גן. והיה באותו הגן פרות, שהיה להם כל מיני טעמים שבעולם. גם היה שם כל מיני ריחות שבעולם, גם היו שם כל מיני מראה כל הגונין וכל פרחים שבעולם. הכל היה שם באותו הגן.
והיה על הגן גנני אחד והיו בני אותו המדינה חיים חיים טובים על ידי אותו הגן.
ונאבד שם הגנני...
ועל ידי זה קלקלו את הטעם...
וכן קלקלו את הריח...
וכן קלקלו את המראה, שהחשיכו העיניים כאילו יש עננים ועבים...
ולקחתי לחם ומים שלי, ונתתי להם. והרגישו בלחם ומים שלי כל הטעמים וכל הריחות וכל המראות ונתתקן מה שנתקלקל אצלם.
...על כן תראו לתקן את המדינה משלש העברות אלו... ואז כשתתקנו שלשה עבירות אלו, לא די שיתתקן הטעם והמראה והריח, כי אם גם הגנני שנאבד יוכל גם כן להמצא."
סיפורי מעשיות משנים קדמוניות מעשה יג מאת רבי נחמן מברסלב</span></span>
<span style='font-family:Courier'>*קלקול הטעם מרמז על עבודה זרה.
קלקול המראה מרמז על תאוות ממון ושחד.
קלקול הריח מרמז על תאוות ניאוף.
וכפי הנראה בשכל ישר מחלת העישון מקלקלת הטעם הריח והמראה, ואתם כבר תדעו כיצד לפעול.
ונברך אתכם כי בעה יתברך ויתעלה יהיה לכם כל הסייעתא דשמייא (עזרה משמים), כדי להבריא ממחלה קשה זו, ואם אתם בריאים נברך כי תוכלו לסייע לזולתכם להבריא והכל בתוך חסד ורחמים ואהבת חינם. אמן.</span>
ועל מנת לקיים דברי רבי נחמן, לעשות מהתורות תפילות, הבאתי כאן תפילה בנושא זה:
<span style='font-family:Courier'><span style='color
אנא השם חנון ורחום, הרואה בצרת מסכן ועלוב כמוני אשר במר גורלי התרגלתי את עצמי במחלת העישון עד אשר איני רואה עצה ודרך לצאת מהרגל רע זה אף שמזיקיני בגופי וממוני ומשחית ומבלה זמני, ממוני ומידותיי.
והנה ברצותי לשוב בתשובת אמת לפניך מכל חטאתי, וידעתי אשר אמרת "אם תשוב...אלי תשוב" וכל התשובה אינה אלא להשתחרר ממאסר יצרי הרע ורצונותיי אשר לא אליך ולתורתך ומצוותיך, ואכן למרבה הצער דווקא דבר זה שאין בו שום תועלת אלא רק נזק מכל צד ופינה דווקא בו מרת נפשי מאוד כי מר לי, כי כל רצון שנדבק בנפש שאינה לרצונך פח ופחת לה ממנו, סובלת ומתייסרת, כל שכן בדבר זה שאין ממנו שום צד תועלת, ויתרה מזאת אשר איני רואה עצמי על אף כל ידיעות אלו נחלץ ממנו בהתמכרותי לעבדות זו כי מר לי.
אך ידעתי אל רחום וחנון כי טוב אתה ומטיב לכל, ובייחוד לעבד שבוי כמוני אשר באמת כבר רוצה להיחלץ מפח רע זה אשר מפריע לגילוי שמך בארץ שאז הארץ כולה תאיר מכבודך רצונך, ולא יותר שום רצון בלתי רצונך באמת. ובעוד אני משליט עלי מחלה רעה זו של ההתמכרות והתבטלות לרע הזה ובמקום לעזור שכל הרשעה כעשן תכלה, שה"עולם" "שנה" "נפש" יטוהרו מכל רצון זר, עוד זאת שאני ממלא את העולם בעשן רע. ודווקא לכן הנני פונה ומבקש: אנא, טע בי רצונות חזקים להיטהר ולהשתחרר מכל משא כבד, מכל דמיון ומכל הרגל רע, מלאני בתוכן חיובי, גלה בתוכי את רצונותיך, חזקני ותן לי טעם אמת בחיי תורה וחשק המצווה ורגש עריבות התפילה. פרוש לי נא כנפי אהבתך, ואתעלה בכוחות נשגבים חיוביים, ואהפוך לאדם חדש אחר, אשר כל זה זר ומאוס לה.
אנא, הגבר בי את חשקך, וקשרני מאוד ברצונך, האר בי את האמת שכל העולם מתקיים רק ברצונך, ומלכותך ברצון קיבלו עליהם, ואתה הוא זה המחדש בכל יום מעשה בראשית ומקיים את העולם כולו בטובך.
וכל כך אזכה להיכלל ברצונך הטוב ולא לפרוש ח"ו אף לרגע מרצונך גם בענייני הרשות, כל שכן בזמן היותי עסוק ברצונך בתורתך ובקיום מצוותיך, ואור מתוק ואהוב זה יגרש ממני וירחיק ממני את כל הרצונות הרעים שמשתלטים עלי נגד רצוני, ולא אתן להם חניה בכל גבולי, ולא אתן לעשנים סרוחים ומזיקים, קשים ורעים אלו לזהם את דמי וחלבי- אדר רצוני לטהרם לכבודך, שלעולם לא אזיק לאחרים סביבתי וגם לא לעצמי ואחזור בתשובה אמיתית לכבודך גם במקום שקשה לי לפרוש, אאזור אומץ ועוז ואפרוש להרבות כבודך.
ואתה, הגבר בי חיילותיך ואכלל תמיד במחנך ואזכה להיות מחייליך הנלחמים למען כבודך במחשבה, דיבור ומעשה, ומבטלים ומהבילים כל דמיון שקר של עולם השקוע בהבלי הזמן ושקיעה בעסקי החולין ותעתועי הזמן אשר לא יועיל ולא יציל.
אנא, ברחמיך המרובים הגבר בי את מאורי האור שמאירים אור תורתך ומצוותיך שהדליקו החשמונאים שהערו נפשם על גילוי כבוד שמך וניצחו את חושך מאורי האש המבקשים לכלות מקדשך, ואותם אנו נגרש ונחדל ממאורי האש, ונגביר עלינו ועל כל עם קדושיך ישראל מאורי האור. ותכלה רגל מן השוק, רגלא דתרמודאי אומת מוכרי עצים לאש, ונגלה כולנו את האור הגנוז של מאורי האור, של לראותם בלבד ואין לנו רשות להשתמש בהם, לצורכי והנאתי, ורק אתה בכבודך יתברך משתמש בהם להאיר ולהציל את עולמך בכל עת שיידרש ולרומם את ברואיך לאחדותך.
ועכשיו שגיליתי את טוהר רצוני והבנתי את מצבי, את שפלותי, נפילתי ושביי, אנא בכבוד קדושתך ולכבודך, וכבוד בריאתך הקדושה עזור לי, הצל אותי מנגע העישון והאר את נשמתי באורך הקדוש כדי שלא אפגום ואגרע מבריאתך ומאחדותך נצח עולמים ואהיה ממפארי ומהללי בריאתך ואזכה לקדש שמך ברבים וביחיד כל הימים והוד אור מצח רצונך יאיר דרכי בשבילי מצוות תורתך וזכני להיטהר ולהתקדש בקדושת אור נר חנוכה ויהיה לנא ולהון ולכון חנא וחסדא ורחמי מן קדם מאריה שמיא וארעא ואמרו, אמן. </span></span>
מקווה כי התפילה תצא מליבכם ותכנס ללב ה' יתברך, וזה מהמעט שלבי אומר לשמח אתכם בדעת קודש אור ה', וברכה בפי כי תזכו לעלות משמחה לשמחה עד לאור הנשמה.
אנוכי הקטן, אוהב ישראל בתכלית.
בית דוד 1