בסד
שבוע טוב!
על יוסף ויהודה אומר המדרש:
"אמר רב חנא בר ביזנא א"ר שמעון חסידא:
יוסף שקידש שם שמים בסתר - הוסיפו עליו אות אחת משמו של הקדוש ברוך הוא,
יהודה שקידש שם שמים בפרהסיא - נקרא כולו על שמו של הקדוש ברוך הוא".
על פי 'השפת אמת'
"...לכן ירידת יוסף במצרים היה בהסתר, ובחינת יהודה היה בהתגלות שמשם תצא הוראה,
והוא הדרך שיכולים הרבים ליהנות ממנו, אבל בחינת יוסף יש שייכות רק ליחידים" (תרמ"ה "במדרש").
מהותו של יוסף היא קידוש שם שמים בסתר.
יוסף עובד את ה' בפנימיות, מתוך יראת שמים גדולה,
הרחק מעיני הרבים והצניעות הזו מועילה לו כשהוא בין הגויים.
יהודה, לעומת זאת עובד את ה' באופן גלוי,
מה שמקשה על ההתמודדות.
בדרכו של יהודה, שם שמים ניכר ומפורסם,
ו
שבוע טוב!
על יוסף ויהודה אומר המדרש:
"אמר רב חנא בר ביזנא א"ר שמעון חסידא:
יוסף שקידש שם שמים בסתר - הוסיפו עליו אות אחת משמו של הקדוש ברוך הוא,
יהודה שקידש שם שמים בפרהסיא - נקרא כולו על שמו של הקדוש ברוך הוא".
על פי 'השפת אמת'
"...לכן ירידת יוסף במצרים היה בהסתר, ובחינת יהודה היה בהתגלות שמשם תצא הוראה,
והוא הדרך שיכולים הרבים ליהנות ממנו, אבל בחינת יוסף יש שייכות רק ליחידים" (תרמ"ה "במדרש").
מהותו של יוסף היא קידוש שם שמים בסתר.
יוסף עובד את ה' בפנימיות, מתוך יראת שמים גדולה,
הרחק מעיני הרבים והצניעות הזו מועילה לו כשהוא בין הגויים.
יהודה, לעומת זאת עובד את ה' באופן גלוי,
מה שמקשה על ההתמודדות.
בדרכו של יהודה, שם שמים ניכר ומפורסם,
ו