פורום ברסלב - רק לשמוח יש

פרשת שבוע פינת שבת

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
פרשת בחוקתי דברי רבנו נחמן מברסלב
ואולך אתם קוממיות - בקומה זקופה ,רש"י , כי א אפשר לאדם לנצח המלחמה {כנגד היצר הרע } אלא על ידי עקשנות גדול מאוד , שלא ישבר ולא יתיאש משום כשלום וירידה בחיים ,
כי החיים של כל אדם מלאים ירידות ונפילות והשלכות בלי שעור ממש!!!! ולכן קורא יקר , צריך שתחזק את עצמך מחדש תמיד יהיה מה שיהיה כי כל הנפילות הם משמים רק כדי שתתעורר יותר להתקרב יתברך ,



לא מאסתים ולא גלעתים לכלתם - כלה לשון רצון וכסופים ,שהשם יתברך מבטיח לכל ישראל שלא ימאס ולך ילך לאיבוד בגלל הרצונות של האדם להשם ,ואפילו שלא הולך לו כולם , עצם הרצון והכיסופין לשוב להשם וההשתוקקות והגעגועים אליו יתבר יקרים מכל מחמדי תבל , לכן קורא{ה} יקר , תרגיל עצמך תמיד לחפש ולבקש את השם בלשון געגועים {כמו כן שהתרחק מאביו ומתגעגע } ותאמר לו יתברך : חנני אותך אדרוש אותך אבקש,,, תן לי אהבה לך .... תן לי אתה רצון חזק ואמיץ אליך ..... כי בידך להטות לבבי אליך , ויותר מזה תוכל לפרש לבך אליו יתברך כמו שתבין מעצמך אם תרצה


רבי צבי גיסו של רבנו התוכח עם יהודי אחד אם רבנו יודע מחשבות בני האדם ,אותו יהודי טען בלהט שרבנו יודע כל מה שנעשה במוחם של בני אדם , ורבי צבי לא ידע מה לחשוב בזה ,


סמוך לאותו זמן הגיע רבנו לעיר והמונים באו לקבל פניו הקדושים , רבנו כדרכו שוחח עמהם בדבורים חוצבי להבות אש לחזקם בעבודת השם ,


רבי צבי היה גם כן בין הבאים , ובגלל מצבו הדחוק בפרנסה רצה מאוד להזכיר את עצמו לפני רבנו.... וכשנגש אל הדלת הרהר לעצמו בבושה : איך אדבר עם רבנו על פרנסה אחרי שיחה כזו שהשמיע זה עתה מגודל השגעון והשטות של הבלי העולם הזה ..... ורבי צבי נשאר במחשבותיו מרתק למקומו , אוז עלה בדעתו כי רבנו כנראה יודע השתלשלות מחשבותיו .... כי מצד אחד כואב לו על פרנסתו מאוד , מצד שני איך ידבר עם רבנו על עניני העולם הזה....? וכך נשאר רבי צבי לעמוד על מקומו משך כמה דקות,,,,והנה!!!שומע הוא את קולו של רבנו פונה לעברו :" רבי צבי !!! לך כבר פעלתי שתהיה לך פרנסה !!!ואחיך משה יהיה עני כל כך שאפילו קמח לשבת לא יהיה לו ",,

דברי רבנו התקימו במלאם . ורבי צבי נוכח כי רבנו יודע הלך מחשבותיו לכל פרטיהם ,,,,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

פרשת במדבר דברי רבנו נחמן מברסלב elzam002 elzam002 elzam002 elzam002


וחנו בני ישראל איש על מחנהו ואיש על דגלו - כל אדם צריך לעמוד על מקומו ולא יהרוס את הגבול להסתכל יותר מדי בחברו או להכנס בתחום חברו ,


והעיקר שלא להסתכל על חברו לרעה מחמת האמת שלו , {כי כפי דעתו אין טוב בעיניו האמת של חברו}" כי האמת הפשוט של רוב בני העולם אינו ברור וזך , וכמו שבני אדם משנים בצורותיהן בך משנים אינו ברור וזך , וכמו שבני אדם משנים בצורתיהן כך משנים בדעותיהן והנהגותיהם ומיום בריאת העול ולא היו עדין 2 צדיקים שוים לגמרי , וצריך לומר ללבו : אף על פי שאני ודע עצמי שכונתי לטובה,,,,, ואף על פי שיש לי הוכחות אמתיות שהאמת הוא כפי דעתי ,אבל מי יודע מאיזה שרוש נמשך חברי ?..... אולי לפי שורש נשמתו הוא צריך להתנהג בדרך אחר,


כי באמת רצונות כל הנבראים נמשכין מרצון העליון , {מהשם יתברך ששם כלו אחד ואין בו שום שנוי כלל }, ובאמת הוא כפי דעתי , אבל מי יודע מאיזה שורש נמשך חברי ?....אולי לפי שורש נשמתו הוא צריך להתנהג בדרך אחר ,


כי באמת רצונות כל הנבראים נמשכין מרצון העליון , מהשם יתברך ששם כלו אחד וארין בו שום שנוי כלל }, ובאמת יש יצר הרע גדול אצל בני אדם שבשביל דבר אחד שנדמה לו שזה מצווה או דבר טוב , אזי הוא בא לקלקול גדול ,ובפרט למחלוקת {וכשתעין בכל מחלוקת שהיה בין הצדיקים והגדולים בכל דוד ודוד {!!!!!} הכול היה כי היצר הרע הטעה אותם כאלו זה שבנגדם פוגם הרבה ומציה למסור נפשם בשביל להדפס ולרדפם כו' ובאמת שגו בזה מאוד כי על ידי מחלוקת וכעס אי אפשר לתקן בשום אופן !!!!!!}


הועיקר לכל אדם לבקש מהשם יתברך שינחהו בדרך אמת ולישב עצמו הרבה בטרם יצא לרדוף או לחלוק על מישהו ..... למרות שנדמה לך שהצדק עמך ... כי יש בעניין זה הרבה דמיונות וצריך הרבה זהירות


וכן אמר לשמה בחכמתו :" משיב רעה תחת טובה לא תמוש רעה מביתו " ואמרו חז"ל :" לא רק המשיב רעה תחת טובה , אלא אף מי שמשיב רעה תחת רעה, לא תמוש רעה מביתו !!!!! וכן כתוב "אלהים יבקש את הנרדף "ואמרו חז"ל אפלו צדיק רודף את הרשע גם אז "אלהים יבקש את הנרדף!!!!!".


מאז ומעולם נהגו חסידי ברסלב לשתוק למבזיהם ולמחרפים שקמו נגדם כי עיקר התשובה אמר רבנו היא רק בזה ש"ישמע בזיונו ידום וישתק " כנגד המצערים והחולקים עליו ," ואז הוא נקרא חכם באמת ",

ורבנו ז"ל היה דוגמא נפלאה ביותר לכך כי קמו נגדו הסבא משפולי ועוד, ורבנו לא השיב למנגדיו ופעם בזמן עצם המחלוקת אמר לתלמידיו :" תאמינו לי שיש בידי הכוח לעשות שלום עם כולם אבל מה אעשה שיש מדרגות והיכלות שאי אפשר לבוא אליהם כי אם ע"י מחלוקת ,"



ואמר :כל הצדיקים הגדולים הגיעו למרדרגה שהגיעו אבל עמדו בזה ,


ואני ברוך השם בכל רגע ורגע נעשה איש אחר..... כי אני הולך בכל פעם ובכל רגע {!!!!} מדרגע לדרגא ,


עו דאמר כלפי החולקים עליו :" " ואנוכי אפדס" הינו שבזכותי וכוחי אפדה אותם מעוונותיהם ,פעם אמר :" אם הייתי רוצה שיחר לי היה חורה לי הרבה מאוד ומשום כך לא חורה לי כלל ?...!!!!"

לגלגלתם *יש חוקרים ששואלים על סדר הבריאה מדוע זכה הכוכב להיות כוכב , ומדוע הבהמה נבראה בהמה וכן ,
</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=shabes1koidesh' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.as ... es1koidesh</a>


פרשת שבוע נשא דברי נחמן מברסלב


איש ,,, כי יפליא לינדור נדר - עניין נדרים היא פליאה נשגבה וכתב רבנו מי שנודר נדר ומקימו מיד , זוכה לאמונת חכמים ולבטול הכעס , {לכן טוב מי שנופל לכעס או שרוצה לשוב לאמונת חכמים שיקח מטבע ויאמר :" הרי עלי בגדר לשים את המטבע בקופת הצדקה " ותכף ישים את המטבע בתוך הקופה }


ומצינו שעל ידי נדר יש לאדם כוח הרבה יותר להתגבר על יצרו כמו בבעו שנשבע ליצרו וכן מצינו בכמה כשרים וצדיקים ,



רבנו נחמן מברסלב היה רגיל מאוד בנדרים כי התאמץ מאוד בעבודתו את השם ותעניות וסגופים פעם שאל אותו מורנו נתן על חז"ל שאמרו כי לא טוב לאדם שירגיל עצמו בנדרים השיבו רבנו :" מאמר זה הוא בשביל שלימזלניקים כמוכם!!!!!,


ידוע שרבנו היה זריז בתכלית שלא היה דגמתו מעולם , ומצד שני היה רך ונוח לבני אדם ואף פעם לא היה מכריח או מצווה , אלא היה דרכו רק לעיץ בדרך צבה טובה , אם יעשה יעשה , אם לא לא ,



ובבוא משה אל אוהל מועד ,,,וישמע את הקול ....מבין שני הכרבים - השם יתברך דבר עם משה מהענן שעל הכפורת כי מחמת שאור האין סוף אי אפשר לקבלו מחמת רבוי אור , על כן השם יתברך בחסדו הסתיר אורו הגדול בתוך הענן, גם שומר בפני האור הגדול שלא יתקרב אליו מי שאינו ראוי אליו},


וכן האדם צריך שידע , שכל ההפרעות והיסורים שיש לו בחיים {הם כמו הענן } הם לא כדי לשבור אותו אלא הוא צריך דוקא את המעברים האלה ,כדי לזכות להתקרב להשם באמת ,



היה תלמיד של רבנו שלא זכה לזרע של קימא , והנה ראה יום אחד שנכנסים אל רבנו כמה חשוכי בנים , ושחרו פניו שיעזור להם ,ונכנס גם הוא ובקש גם את רבנו שיזכה לבנים , השיבו רבו :, מה הרעש הזה??!
הלא עיקר תולדותיהם של צדיקים הם מעשים טובים , על כן העיקר לבקש על יהדות שנזכה ללכת בדרך הישר , בודאי אם אפשר לזכות לבנים בגשמיות מה טוב ,אבל העיקר הוא לשים לב להתקרב להשם יתברך ," מאז פסק אותו האיש להפציר את רבו עבור בנים,


אחר כך שוב פעם באו אל רבנו כמה אנשים חשוכי בנים ובקשו את רבנו עבור בנים , וזה האיש שוב לא פתח פיו לבקש את רבנו על זה ,
והה רבנו בעצמו פה אליו ואמר לו :" אף על פי כן טוב שיהיה לך בנים , לך והא לי 100 </span>רובל ..." והך האיש מהרה והבאי לו , אותו הלילה היה ליל טבילה ונפקדה אשת ותהר ותלד בן,</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב


בהעלותך את הנרות - עיקר מצוות הדלקת הנרות בזמן הזה הוא להמשיך או ררבנו נחמן מברסלב לאחרים כי אין למעלה מזה , הן ההפצת הספרים , הן בדבורים , וכמו שצווה על זה מורנו נתן לפני מותו :" ברצון בטרחא ובממון "
אשריו ואשרי חלקו,


יאירו שבעת הנרות- נר הוא הרצון להשם יתברך כי מי שרוצה להתקרב להשם בהכרח שיעבור עליו כמה וכמה מיני חושך וירידות כמעט בלי שעור , וכל קיומו בכל מיני הנפילות הוא רק על ידי הרצון להשם , יהיה מה שיהיה , לחזור ולהתחזק לרצות אותו יתברך ולבקשו תמיד , ואי אפשר לזכות לרצון הזה , רק כשמקשר עצמו לצדיק האמת שהוא ומכניס תוקף הרצון להשם בכל אחד ואחד אפילו אם נפל לאן שנפל ,


והאיש משה ענו מאוד - שזכה לתכלית הבטול וענווה באמת ועל ידי הבטול הזה בטל כל הצרות וגאל אותנו ממצרים ומכל הטמאות והסטרא אחרא , וכן כל אדם כמה שיקטין עצמו כך יזכה לצאת מכל צרותיו ויזכה לעליה וכבוד ,



איש שהיה אחד מקבל גדול ולמדן, ודרכו היה לכעוס תמיד על פועליו ומשרתיו וכיוצא והיה מכה אותם , יום אחד הופיע האיש אצל רבנו פנה רבנו אליו ואמר לו כתוב "ויהי עד כבדו יהודה רע בעיני השם "
מדוע רע ולא רשע ?..." והמשיך רבנו:" כי מי שעובר עברה זו של ער , הוא איש רע ובכעס תמיד!!!!" תכף שמע האיש דבורים אלו נזרעזע מאוד ונפל עליו פחד גדול ונורא וכפף קומתו , ולא היה יכול עוד לעמוד לפני רבנו, ונשמט החוצה והתחיל לבכות הרבה , אחר כך בקש מחברו שהיה תלמיד של רבנו שיקרב אותו לרבנו,


אחר כך ראה רבנו שמנה צלו ספר קבלה ואמר לו , שאין ראוי לו ללמוד קבלה ודבר עצמו עוד אותו איש שב לביתו וחזר בתשובה גדולה ובחר לו חדר מיוחד ועסק שם בתורה ותפילה , בהתעוררות גדל כמה שבועות , אך אחר כך חזר לכעסו , ואמר רבנו לתלמידו { שהיה חבר של אותו איש }: " לך אצלו כי כשתיהיה אצלו טוב שיהיה איש כשר על ידך,
אפילו שעה אחת ביום ,"


ופעם כעס אותו איש על משרתו ולא רצה לשלם לו , ,,,, והלך המשרת דרך ארוכה ברגל למקום רבנו בקובלנא רבה, והקפיד רבנו עליו מאוד אחר כך התחיל רבנו ללמד עליו זכות לפני המשרת ואמר לו :" מה לעשות, הלא הוא עני ואין לו לשלם לך ,"


שאלו את רבנו ,האם אפשר לידע חכמת הקבלה בלי תעניתים ומקואות? והשיב ?" אפשר כי היא חכמה , ומה שקשה להבין ספר עץ חיים , הוא מחמת שלא נכתב כסדר ,"
ואמר :" במקום שחכמת הפילוסופיה מסתימת , שם מתחיל חכמת הקבלה ,"



כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע בהעלותך דברי רבנו מברסלב

<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=104694' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=104694</a></span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד

פרשת שבוע דברי רבנו בס"ד
פרשת שבוע שלח דברי נחמן מברסלב

זבת חלב ודבש היא - כל המונעים והמפריעים שיש לאדם להתקרב אל השם השם משמים ףכדי להגדיל חשקו ורצונו , לכן כשרואה האדם שמתגברין המניעות ,צריך שיתגבר בחשקו יותר ואז יצליח , והמרגלים פגמו בזה שאמרו שהמניעות חזקים מהרצון ולכן בתחלה שבחו את ארץ ישראל ואחר כך אמרו ,



|אפס כי עוז העם |אמנם ארץ ישראל יקרה וכו' אבל אי אפשר לבוא לשם מגדול המניעות , אבל יהושע וכלב אמרו



עלה נעלה וירשנו אותהיהושע וכלב כן יפנה חזקו את לב בני ישראל שאפשר ואפשר לבוא לארץ הקדושה , ,
כי על ידי תוקף הרצון יכולים להתגבר על הכול ולהתקרב להשם בכל מצבי החיים ,לכן ירגיל התעוררות , ובפרט כשצריך להעיר הערה חייב להדגיש יותר את החיובי ולתת בלב השומע את האמונה ביכלותו הטובה לתקן ולעלות,


כשרצה רבנו לנסוע לארץ ישראל ,היה אז אצלו איש עשיר מכבד גדול שרצה מאוד לנסוע עם רבנו , והרבה לשלוח בני אדם לרבנו כדי שיסכים ,



אמרו לו רבנו:"אתה חפץ לנסוע לארץ ישראל?""" ענה אותו איש :" אם תקחו אותי עמכם אסע עמכם מיד," והפך פניו רבנו מאותו איש ואמר בהתלהבות גדול :"? כשרוצים לבוא באמת לארץ ישראל יאמר , אם אקח אותו יסע ?, ,,,, כך רוצים לבוא לארץ ישראל?"


וסיים ":" כשרוצים לבוא לארץ ישראל צריכים לילך רגלי, כי השם אמר לאברהם "לך לך מארצך" שצריכים לילך רגלי כדי לזכות לבוא לארץ ישראל"


פעם נסעו תלמידי רבנו אליו ותעו מאוד והסתבכו בדרכים , בסוף , אחרי טלטולים רבים הגיעו לרבנו ספרו לו מה שעבר עליהם ,


ענה רבנו :"הכול היה בשביל אחד {קראו לו רק ליפא } שלא רצה בלב שלם ,,,, היה עליכם לזרוק אותו !!!!!!"


סלחתי כדברך כפי שאדם מדבר ומבקש ף כך סולחים לו , אשרי מי שמתפלל בכוונה ,


ווהיה לכם לציצית וראיתם אותו =-על ידי מצוות ציצית זוכה האדם לשמירת עינים {" וראיתם אותו "} ולתקון הברית ולהתקרבות לצדיק, ומצוות שקולה כנגד כל המצוות , אשרי מי ישתדל בציצית נאה ומהדרת ,


פעם אחת נתן רבנו טלית הישן במתנה לאחד מחשוכי תלמידיו , ואמר לו :" הזהר מאוד לכבד הטלית הזה , כי כמו מספר שערות שיש בטלית , כל כך דמעות ששפכתי עד שידעתי מהו טלית...."


כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע שלח דברי נחמן מברסלב</span></span>


<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=104694' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=104694</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>פרשת קורח דברי נחמן ברסלבבס"ד

פרשת קורח דברי נחמן ברסלב

ויקח קורח - מחמת גסותו קנא בנשיאות אליצפן ורדף את הכבוד ומרד כנגד משה רבנו שממנו כל המשכת הדעת בעולם {ונקרא קורח כי אבותיו היו כולם קדושים וכן דזרעו היו גם כן קדושים והוא נשאר באמצע כמו קרחה },


על כן צריך כל למדן לפשפש במעשיו , ולהסתכל בעצמו אם הוא נקי מן החטא ואם הוא קדוש בשמירת הברית כראוי , ואם יודע בעצמו שעדן לא הגיע לזה וכל שכן אם הוא רחוק מתקון חהברית , כמו שמצוי עכשו בעוונותינו הרבים ,צריך שידע שעדין אין לתורתו שלמות כי אם על ידי הצדיק הקדוש הגדול באמת הקדושת הברית,

כל העדה כולם קדושים - אמר קוקח :מאחר שכול קבלו את התורה לכן כולם שוין , ובזה פגם מאוד ,כי אף על פי שכולם קבלו התורה אבל אין כולם שוין בקיום התורה, וכל מי שלומד בשביל כבוד ולקנטר ,כך בדיוק חולק על הצדיק והוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה כמו קורח ,וכמה שהאדם מחבר למוד התורה לצדיק ,כך למוד תורתו לשם שמים ואז זוכה להתקרב ולהתבטל לצדיק ,אשריו,


וירדו חיים שאולה - בלי התקשרות לצדיק אזי כל תורותו וחיותו של הלמדן { ושל כל אדם} נשאר למטה ,עול כן צריך כל אדם לבטל כבודו וגאותו בתכלית הבטול ואז יזכה להתקרב לצדיק האמת שעל ידו זוכין להתתקן ,ולבוא לכסופים טובים להשם יתברך ולצייר אותיות התורה לטוב,

וכמו שאמרו חז"ל: שלא יהא האדם קורא ושטנה ובועט ברבו ובאביו ובמי שגדול ממנו,


אמר רבנו:" קודם שבאתי לעולם יכול היה כל אחד מישראל להתקב להשם יתברך בעצמו ,אבל אחרי שבאתי לעולם אי אפשר להתקרב להשם יתברך באמת בשולם אופן כי אם כשזוכין להתקרב אלי :


אמור :" אני אין לי מה לעשות בזה העולם כלל , כי בשבילי איני צריך כלל , רק באתי לעולם לקרב נפשות ישראל להשם יתברך אבל איני יכול לקרב כי אם מי שבא אלי ומספר לי חסרונו , אני יכול לתקנו בתקון כזה שאף אחד אינו יכול לתקנו :"






אמר רבנו לתלמידיו "3 דברים פעלתי אצל השם יתברך :


1} את הגדלות כבר שברתי מכם איך שתתפללו יגידו :איי הוא ברסלבר ,

2} עברה לא תזיק לכם ,,,, היא כבר לא תקבל אתכם אפילו אם תעשו זה יהי בלי ידים ובלי רגלים ,,,
3}מפרסמים של שקר לא תוכלו להסתכל בפרצופם אתם כבר טעמתם מהיין ההונגרי "!,,,,ופדויו מבן חודש תפדה - עיקר הפדיון הוא בשביל לחדש את החיות והמוח, ולכן בכל עת שיש לאדם צרה או מחלה יתן פדיון נפש לירא שמים {תפילת הפדיון מלקוטי תפילות קכג, ויש גם פדיון קצר } ואמר רבנו שבכל עת טוב לתן כסף לפדיון נפש , ועל ידי זה נמתקין הדינים והצרות וזוכין לשמחה ,



אחר פטירת רבנו ז"ל ,גדלה המחולקת על חסידי ברסלב מאוד ,והיה בברסלב מתנגד אחד שחרף ובזה את מורנו נתן מאוד מאוד ...... שאלו אותו ": איך לא תירא לחרף איש צדיק בתורה ותפילותה כמוהו ....?!. והמתנגד הזה הקשה ערפו , ולא הקשיב לאוף אחד ,


אחרי כמה ימים המתנגד הזה נפל למשכב וימת , ואחר כך תכף נחלה אחד מבניו ונפטר ממחלתו ואחר כך נחלה עוד אחד מידליו ומת עד שנחלה בנו האחרון ,

אז קמה אשתו האלמנה כי הבינה {רק כעת ...} שכל המכות נחתו עליהם בגלל התנהגותו המבישה של בעלה , ולקחה את בנה החולה ישר לביתו של מרונו נתן ואמר לו : אני לא אשמה בחרפות של בעלי .... והא כבר נפטר וגם שלושה בנים ולא נשאר ,לי רק הילד הזה "עין אחת שבראשי"

ועתה נחלש גם הוא ....@",
מוהנו נתן הבטיחה שיתרפא אבל האלמנה השיבה לו :" בדבר מסכן בזה אי ברצוני הבטחות , רק ישכב הילד בביתך ואם ימות כאחיו , שימות בביתך ".... ותכיף ברחה לה לביתה ולא רצתה לילך עוד אל הילד , עד שבאו ואמרו לה שהילד התחיל להבריא ואז באה לבית מורנו נתן ולקחה</span> </span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד

פרשת חוקת דברי נחמן מברסלב


פה אדמה - היא תכלית הצמצום {אדם מסמל את מידת הגבורה}


והיא חוק בלי הסבר שמובן לנו והיא באה עם עץ אזוב ושני תועלת ללמד שמי שמתגאה כאז עליו להשפיל עצמו כאזוב {צמח נמוך } וכתולעת ,ולכן כל אדם צריך לצמצם את המח לבלי להיות חכם בעיניו שירצה לשגיע יותר משכלו , רק יסמוך את עצמו על האמונה ועל יד זה-
ונתן עליו מים חיים - יזכה לטהרה וחיים ,


זאת חוקת התורה - מצוות פרה אדומה באה ללמד על כל מצוות התורה כי באמת טעמי המצוות {כגון מה הטעם שהשם צוה תפילין שחרות מרבעות עם 4 פרשיות ולא יותר או פחות וכן שאר המצוות} נעלים ונסתרים ואי אפשר להשיגם בדעת אנושי כלל , רק נעלים ונסתרים ואי אפשר להשיגם בדעת אנושי כלל , רק צריכים לקימם באמונה לבד להאמין בהשם ובמשה עבדו כמו שכל ישראל מאמינים בפשיטות,

פרק אדמהו תמימה - "אדמה " זהו דין קשה "תמימה" זה דין רפה , זוהר הקדוש , ללמדנו כשאדם במצב של דין קשה " {צער גדול , כשלון } אזי צריך להרפות את הדין ולמצוא נקודה טובה בעצמו,זאת התורה אדם כי ימות באוהל - עיקר קיום התורה של כל אדם הוא להמית עצמו ולמסור נפשו בשביל להתקרב לצדיק האמת |רבנו נחמן לספריו ולתלמידיו } שהוא היושב באוהל,


שוחט אחד שהיה בעל השנה מאוד שאל את רבנו אם טוב שיעשה קפיצת דרך כד לשהגיע לרבנו לראש השנה ,,,, כי בעירו היו צריכין אותו עגה רבנו :" אלי באים רק בסוסים ועגלות!!!?"



רבי שמעון בר היה תלמדי ראשון של רבנו, והיה מפציר לרבנו שיבטיח לו שיזכה לשמשו בעולם הבא כמו ששמשו בעולם הזה , רבנו דחה בקשתו בכל פעם ,פעם נסע רבנו עם רבי שמעון והגיעו לאיזה הר , כשירדו מן ההר , דהרו הסוסים במהירות גדולה עד שהיתה סכנה שתתהפך בעגלה עם כל נוסעיה ,כשראה זאת רבי שמעון , מסר נפשו למען הצלתו של רבנו וקפץ מהעגלה ועצר בגופו {היה בעל כוח רב} את העגלה ובזה הציל את רבנו ,אחר כך בקש שוב רבי שמעון את רבנו שיבטיח לו כנ"ל והשיבו רבנו :" באמת עשית טוב מאבל בשביל זה לבד ?!" אם רבנו , פיגה שהיתה בעלת רוח הקודש כידוע ף נכנסה לרבנו ואמרה לו :" עשה לו {לרבי שמעון } נחת וברכה בדבר זה אחרי שהוא מפציר כל כך " ואז הבטיחו רבנו
כשהבחין רבנו בקנאתו של מורנו נתן על רבי שמעון שזכה לדבר נשגב זה אמרו לו :" יהיה לך שם עניין יותר טוב מזה..."</span></span>



<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
פרשת בלק דברי נחמן מברסלב


כי מראש צרים אראנו ומגבעות אשורנו - ישראל חזקים ברצונם אל השם למעלה מכל ההרים וגבעות הינו יותר מכל סוגי החכמות והידיעות הגבוהים ,


הן עם לבדד ישכן - כל אחד מישראל מתבודד אליו יתברך ,

ובגוים לא יתחשב - לא מתחשבי בנימוסי הגויים לרדוף אחר הכסף ותאוות העולם ,,

מי מנה עפר יעקב- מי יוכל למנות לשער ערך פסיעה שדורכים על העפר בלכתם לקיים המצוות {לבית הכנסת או לצדיק או להתבודדות } שבכל פסיעה ופסיעה נברא מלאך ונעשים תקונים ושעשועים גדולים בשמים ,


ומספר את רובע ישראל - מי ישער יקר תפארת כל אחד מישראל שלמרות שנתפזר דעתו לארבע כווני הרוח , הוא מקבץ עצמו חזרה להשם יתברך ,


תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו - הורה בלעס שבעת והסוף אז יבינו כולם החלוק שבין החולך בדרכו ובין בדרכי ישראל שמתחזקים תמיד ברצונם אל השם יתברך ,

כי לא נחש ביעקב - אין בהם קסם ונחוש רק מאמינים בהשם ולכן נקראים עברים כי יהודי בטבעו הוא עובר על כל הקשיות והבלבולים שבאים במחשבות נגד באמונה ומאמין בהשם בלי שום אות ומופת ,כמו יונה שמסורה לבעלה ואינה עוזבת אותו לעולמים,


העמק דבר


ראשית גוים עמלק- כל הכפירות נמשכין מהחלל הפנוי והחלל בפנוי הוא ראשית וקודם לבריאת העולם ומזה נמשך שהקלפה קודמת לפרי ,ולכן ארץ ישראל היתה של 7 עמין ואחר כך נתנה לישראל וכן הבכורה והברכה היו אצל עשו , ואחר כך באו לעיקב, וכן מקום בית המקדש היה אז אצל ארוונה ואחר כך קנה דוד ממנו את המקום וכן אצל כל אדם חייב שתהיה לו ירידה לפני כל עלייה בחייו, ולכן אין לאדם לישבר משום ירידה וכשלון בחיים {כי הכול לצורך עליה } רק יתחיל האדם מחדש , יהיה מה שיהיה ואז יאירו חייו,


הרה שהתקרבנו לרבנו נחמן מברסלב , סבלו בתחלת דרכם בזיונות וכו', והסיבה באמת כי דבר יקר יש לו מניעות גדולות להשיגו {צא וראה מה מחיר משלם האדם על זוג גרבים ומה בעבור חליפה גאה...} קל וחומר אלפי אלפיים מי שרוצה להתקרב לרבנו שבזה תלויה טובתו והצלחתו של האדם בעולם הזה ובעולם הבא שיצוצו מפריעים מכל מיני כוונים,


ולכן אמר כלעם שהוא רוצה למות כמו יהודי כי רצה רק את השבר שיבוא בסוף},,,, אבל לחיות כמו יהודי לא רצה , ואתה קורא{ה} יר , תבין את אשר לפניך ואם רק תרצה את האמת כבר תבחין כמה יקרה כל השתדלות וטרחא שלנו בזה העולם במצוות ובעיקר התקרבות לצדיק שבזה תלוי הכול ,


פעם בא לרבנו תלמידו שהיה לו חולי וכאב גדול בידו עד שלא היה יכול להזיז ידו כלל והיתה ידו תלויה בצוארו כדרך החולים בגדיהם ,ולא היה יכול בשום אופן להורידה ,ודברו לפני רבנו שהאיש הזה צריך לקחת תרופות , אבל הוא עני מאוד ולא היה לו כסף לזה כלל , ביום שבת בסעודת שחרית ,פנה רבנו לכל היושבים סביבו :" לזה האיש בודאי יש לו אמונה ..." והשיבו :" חן "
וחזר רבנו לאמור זאת והם השיבו הן ,


פתאום צוה רבנו לתלמידו שיוריד את ידו ונבהל מאוד וכולם השתוממו כי היה דבר תמוה מאוד כי היה האיש הזה חולה בידו זמן רב בלי שום יכולת להזיז ידו ועכישו יורידנה ?! והנה אותו תלמיד בסיוע של כמה אנשם הוריד ידו מן התחבושת ולעיני כולם נתרפא בידו באותה שעה ,והי לנס!!!!!</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>פרשת שבוע פינחס דברי נחמן מברסלב
בס"ד

פרשת שבוע פינחס דברי נחמן מברסלב

פינחס בן אליעזר הכוהן השיב את חמתי - פנחס קנא ומסר נפשו באהבת השם {כהן זה בחינת חסד ואהבה } ובלעם היה פגום ותעב מאוד בתאוות נאוף, {וכל עיין תאוה זו הוא אהבה שנפלה למטה למקומות המטנפים {וכמו כן בדורנו , הצדיק האמת מזבח את ישראל לתקון הברית {תקון הכללי } והוא מלמד אותנו להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד מישראל {להסתדר עם כל אדם כפי תכונותיו } ובידוע שהזהיר רבנו נחמן את תלמידיו לפני פטירתו "תחזיקו את עצמכם ביחד "


השיב את חמתי - הצדיק נחלם ומשתדל כל ימי חייו כדי לעורר ולהאיר הנקודה טובה שיש בכל אחד ואחד מישראל שעל ידי זה הופך את החמה והרוגז , לרצון וכן כל אדם צריך שידע שכול רוגז וכל רע שהזדמנו לו הכול כדי שיתחיל לחפש שם את הנקודה הטובה ואז יראה בואר החיים אשריו ,


אמרו רבנו :" אני יודע שפלותי באמת ,ומחמת זה אני יודע גודל מעלת קדושת ישראל כמה הם יקרים ",


כתב מורנו נתן: " אני יודע ומאמין באמת שהאדמור {הכוונה לרבנו} יודע היטב בכלליות ובפרטיות כל מה שנעשה עם כל הנפשות בכל דור ודור ברוא אלוהים אדם עד הנה ועד סוף האחרון ,ויודע ותקונים של כל אחד ואחד וכל הידיעות האלו הם אצלו דבר קטן כי השיגע השגת אלוקות שאי אפשר לתפוס במחשבה כלל ,"


ישב רבנו בסעודת ברית מילה ובא איש אחד לפניו והתאונן אודות בתו שפתה אותה גוי להמיד את דתה ונאבדה .... וכבר חפש אותה בכל הכפרים הסמוכים ולא מצאה,


ענהו רבנו:" בתך נמצאת אצל הכומר של העיר..."היאש השתומס ביותר ושאל ?" איך הולכים לבקשה?" רבנו השיב : "שיסעו 2 אנשים עד סמוך לבית הכומר ובתך כבר תעמוד בחוץ וכשתראה אותם תכף תתרצה לנסוע עמהם לביתה " וכך היה בדיוק,


כשנודע הדבר לגויים לקחו מקלות וקרדומות לילך להלחם עם היהודים בטענה שהיהודים לקחו את הנערה לביתה בחזקה {דבר שלא היה נכון כלל }, ונפל על היהודים פחד גדל ואמר רבנו שלא יפחדו , רק יקחו גם כן מקלות ולצאת נגדם וזי יפחדו הגויים , וכן היה ,כשראו הגויים את מעט היהודים יוצאים כנגדם גם כן במקלות ,הלכו להם ,


אחר כך חפש רבנו שדוך לבחורה ומצא בחור סנדלר והזהיר רבנו את הבחור:" תשמור עצמך אם יזדמן לך איזה קטטה עמה שלא תבישה בבזיון בזה שרצתה להמיר דתה , ובעבור זה אני מבטיחך שיהיה לך ממנה בנים טובים "


הבחור צית לרבנו ואכן זה לבנים רבנים , גדולי תורה,</span>

</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת מטות דברי נחמן מברסלב


ואת בלעם בן בעור הרגו בחרב , = ואמרו חז"ל שפנחסהרגו ,הצדיק האמיתי שמכניע את הסטרא אחרא על ידי שמתפלל בבחינת דין , {הכוונה כמו שפינחס כשהרג את זמרין ואת המדינית ו]ופנה אל השם ואמר וקנאתו : העל אלה ימותו 24 אלף מישראל ?!!,,,,} כך גם הצדיק הגודל מתפלל בחוזק ואומץ מאוד והוא נכנס לבית הבליעה של הסטרא אחרא שרוצה לבלוע תפלתו ולא זו בלבד שאינה בולעת , אלא שהיא מקיאה מקרבה את כל התפילות והקדשות שבעלה מישראל {שהתפללו וקימו מצוות שלא כל כך היו בראוי ואז הסרטא אחרא בלעה אותן רח"ל } והצדיק מוציא את כל הטוב שנמצא בשבי הסטרא אחרא ,והוא שכתוב "חיל בעל ויקיאנו מבטנו יורישנו אל ",


אך במי נדה יתחטא - דרשו חז"ל שכלים צריכים טבילה כמו אישה נדה , כי דם נדות בא על ידי חטא אדם וחוה בערץ הדעת ואז נגזר "בעצב תלדי בנים " והנדה צריכה לטהר עצמה מהעצב והמרה שחורה וזה עניין טבילת הכליים לטהר מהעצב והמרה שחורה וזה עניין טבילת הכלים לטהר את כלי המתכות שיצאו מרשות הגוי {כי במיני מתכות יש ביותר את הממון } ובתאות ממון כלוים כל סוגי העבודות זרות ולכן תאוה זו ממנה העצבות והפנים הקודרות ועל ידי טבילה של הכלי מתכות נטהרין מכול זה וחוזרין אל שרשן ,


רבנו הפליג מאוד בעניין טבילת מקווה והרי לפניך כמה משפטים שאמר:


1} טבילת מקווה מושיע מכל הצרות ומטהר מכל הטמאות ומכל החטאים,

2} מקווה ממשיך דעת וחסד עליון ,

3} על ידי טבילה במקווה , הפרנסה בנקל ונתבטל המחלוקת והכעס וזוכה לשלום ולרחמנות גדול ולרפואה ולחיים ואריכות ימים ולעודד בני אדם להשם יתברך ,

4} 310 טבילות סגולה גדולה ליראת שמים וגם ההליכה למקוה מביאה יראה ,אשרי מי שרגיל בטבילת מקווה}


פעם פנה רבי חייקל {החזן של רבנו {}אל רבנו ואמרו: רבי הייתי רוצה לשאול אתכם שאלה ,אולם מפחד אני לשאול ,אמר רבנו": ממה הנך ואמות.,,,," אמר לו רבנו :" "שאל שאל ! ." אמר רבי חייקל :" מדוע אותם גורמים לעצמכם מחלוקת ? בזלטיפליא נכנסתם לגור בעיר בלי שאילת רשות כנהוג ובברסלב גרמתם לכם מחלוקת עם הרב הקדוש רבי ברוך ..." ענה ואמר : רבנו :" טוב שנזהרת ,,,, אבל תבין , שכדי לגמור את העניין שלי הוא לא רק להטלטל מעיר לעיר , אלא גם מדרגה אחת לשניה ..."




חז"ל המשילו את המחלוקת למים ,והסביר רבנו כמו שהמים משקים את האילן , כך האדם שכיש עלו מחלוקת אזי הוא צומח וגדל בעבודת השם יותר ויותר,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>פרשת שבוע מסעי דברי נחמן ברסלב

על ידי הנסיעות נשעה האדם מבין ספר המידות

אלה מסעי בני ישראל -כל הנסיעות והטלטולים של ישראל חס בגלל קלקול האמונה {כמה שיאמין האדם שהשם יתברך בכל מקום וברצונו נהיה הכול אזי לא יצטרך לנסוע כדי להשיג מבקשו אלא ישאר במקומו } ומשמים יסובבו לכל אדם שיסע בהתאם למה שלא האמין כראוי ,וכוונת השם יתברך לטובה בודאי ,כי האדם נוסע לכל מיני מקומות משך ימי חייו כדי להגביה ולהרים כל המקומות להשם יתברך למשל כשהוא מברך על אוכל באותו מקום וכן כשמקים מצווה מסיימת , הריחו מרים ומגביה את המקום להשם יתברך והכול בכוח אמונות חכמים שבקרבו , כי מאמין בהם כמה שהדריכו אותנו לקיים המצוות כראוי בכל מקום ובכל זמן ,


|הדגש להלן כמה הנחיות של רבנו בענין נסיעה בדרכים :


1} קודם שתצא לדרך .תתן צדקה ועל ידי זה לא יהיה עכוב וצער בדרך ,


2} אפילו מי שהוא נע ונד ובא לפעמים למקומות הרחוקים מאוד מהשם יתברך {כגון בית הרשעים , גויים , ומקומות טמאה גדולה ביותר} אף על פי כן יש כוח ביד ישראל להעלות ולהרים כל אלו המקומות להשם יתברך על כן עליו לעשות את שלו להמשיך, עצמו להשם יתברך בכל מקום שהוא , בכל מה שיוכל "
3}בדרך צריכים להזהר בטבילת מקווה כי מקווה מסוגל להנצל מרוצחים,


4} מי שאין לו לויה יעסוק בתורה ,

5} כשתרצה לילך בדרך תקשר את עצמך קודם במידת בטחון ועל ידי זה לא יגוף רגלך,

6} כל הדרכים שאדם הולך בהם , הכול מהשם יתברך , והם רצון השם ,אצל אין לך אדם שיבין את דרכו , אלא מי שהוא ענו,


כל המקומות בעול הזה נבראו מאבן השתיה שבמקום בית המקדש שבירושלים , ונקראת אכן השתיה , כי ממנה השתת העולם , {וממנה נברא אדם הראשון } ומאבן השתיה נמשך כל גבול וגבול וכל אקלים של כל מדינה ועיר שבעולם ,ושלמה המלך שידע היטב עניין זה , של אבן השיתה ואיך שממנה הכוח והתמצית של חלקי האדמה , לכן ידע לזרוע בכל מקום מה שיש בכוח האדמה להצמיח,

וכן הוא עם הציד קהאמת {רבנו נחמן מברסלב ותלמידיו שבכל דור } שהוא כולל את כל הצדיקים והחכמים , אשרי מי שיונק ממנו ואז זוכה להבין התורה באמת כי יודע שרשי התורה ומקורה וזכוה לראות זיוה יפיה והדרה ,אשריו,


ובנחוה יאמר שבה ה` רבבות אלפי ישראל
עיקר המנוחה והתקון והמרגוע תלוי באחדות ואהבה שנכללין כל הנפשות בחכם הכולל בשכל הכולל , {הכוונה האדם מתקרבת לרבנו ז"ל {אזי זוכה למנוחה ותקון ומרגוע וכל טוב שהרי החכם הכולל הוא בעל השכל הכולל של כל השכליים {!!!!!} שמשם השלום והאחדות והכלליות של כל ישראל והנבראים, פעם כישבו רבנו ותלמידיו והיה שם תלמיד של רבנו שהרהר במחשבה שאינה טובה , והזדעזע תכף בעצמו : איך אני חושב מחשבה רעה כזו , אצל שולחן רבנו ?:"...... ותכף נחם ואמר לעצמו : הלא גם השם יתברך נמצא כאן {כאומר שאינו צריך לפחד מרבנו יותר מאש מלפניו יתברך },


רבנו קרא את מחשבותיו ואמר לו :" נכון !!!! אבל הקדוש הוא הוא , הוא ארך אפים ...." כאומר לו שבאופן אחד צריך להיות ירא מהצדיק יותר,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

פרשת שבוע דברים דברי רבנו מברסלב

אלה הדברים אשר דבר משה - בספר זה משה רבנו הוכיח את כל ישראל , ועיקר התוכחה {וכן כל הערה שאדם מעיר לזולתו } צריך שתהיה בדרך חסד לתקן ולא לקלקל וכמבואר להלן ,


במדבר בערבה - משה דרן אותם לכף זכות שאפילו באותן המקומות שהכעיסו את השם , שהמקומות הללו עצמן גרמו להם לחטוא כי עברו במדבר מקומות של נחשים , שרפים , ועקרבים ,וכו' ששם תוקף כוח הרע , והיו ישראל צריכים ללחום עם כוחות קשים ועצומים של הטומאה ,

כון כל כשהוא מוכיח או מעיר הערב ראוי שיזכור מאמר חז"ל "אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו " הינו תתבונן היטב ותבין שמקומו גרם לו לכל רעתו , ועל ידי זה תוכל להשיבו בתשובה באמת ,אשרי מי שישתדל אחרי רבנו נחמן מברסלב , ספריו ותלמידיו ואז יזכה להוכיח בראוי {ולהעיר בצורה נכונה } ולקרב הרחוקים לאל עולם יתעלה זכרו אמן ,


פעם ספרו לרבנו ז"ל על צדיק גדול שדבר רע על רשע מסוים באותו דור ענה רבנו:" וכי זה חכמה להפיל יהודי ?,,,,"


ואז גלה בדרך נפלא איך האדם יתיחס לעצמו ואמר :" כשאדם רואה שהוא שפל , אסור לו לפול {בדעתו } דין הוא חייב להחיות את עצמו ויישב עצמו: האם לא עשיתי איזה צווה ? או איזה דבר טוב ? אני צם ביום הכפורים וגם בתשעה באב ,וכן בכל הארבע תעניות ,,,ואני הולך גם לפעמים למקווה ואני משתדל להציל את עצמי ,,,ואיך שהוא על כל פנים עשיתי רצון הבורא יתברך ,,,, ואתה יתברך עשית עצמי חסד עולם ובראתני מזרע ישראל ,,,, והלא מלו אותי ושפכו את דמי ליום השמיני ,,,,, וכמה יסורים ומכות סבלתי בילדותי וכו' וגם ,בעצמי השתדלתי אחריך רבש"ע,


אל תצר את מואב = כי ממואב יצאו רות המואביה ודוד המלך ומשיח צדקנו {ועוד הרבה צדיקים גדולים ,גן רבנו ז"ל נולד מאותו מקור } כי משיח וכל הצדיקים הנ"ל יצאו מלוט ובנותיו {שנשתכר ובוא על בנותיו } וממעשה יהודה ותמר {שחשב יהודה את תמר לזונה ובוא עליה } ומרות {שהיתה גיורת }ובועז , נמצא שהיגון ואנחה בעצמו נתהפך לשמחה ,


וכן כל יהודי עליו לידע שגם כל המרירות והצרות שעוברין עליו יתהפכו כולם לטובה , בלי שום ספק , והעיקר שלא יתיאש ולא ישבר משום דבר , רק יתחיל מחדש להתפלל על מה שיעבור עליו וכשיתבונן בצרה הכי קשה , יראה שיש גם בתוכה הרחבה {ככתוב בצר הרחבת לי "} ולאט לאט יראה שבאמת כל העובר עליו הוא לטובה ,



רבנו בשיחתו לתלמידיו אמר ""האדם טפש כל כך עד שאפילו מלאך המוות עומד אחר כתפו , עדין מחזיק הוא בהבליו ואינו סר מהם ..."


אחד התלמידים רבי חיים חש משום מה , שהדברים מכוניים אליו וצמרמורת אחזה בכל גופו .... וכאשר קמו כולם ללכת לדרכם , נשאר לשבת על מקומו כאלו תקעוהו במסמרים ...."מדוע נשארת לשבת ?"- שאל אותו רבנו הפחד והמרה שחורה השתיקו את לשונו של רבי חיים , כיון שלא השיב ,הלך רבנו לכוון חדרו ,או אז נתעורר לבו של רבי חיים לרדוף אחרי רבנו , כי אם לא עכישו אימתי?,,,,, והוא אזר כוח ורץ בעקבות רבנו לחדרו ופרץ שם בבכי מר: "אני בטוח כי רבנו התכון בדבריו ,הנוראים אלי ...." רבנו הקשיב לזעקותיו ,וכשנרגע מעט השיב לו כי אכן נתכון אליו !!!!!! "אבל ..... אני עומד לנסוע לציון זקני השעש"ט .... תסע עצמי ואתפלל גם על מה שאני צריך {רבנו בא להתפלל על בנו שהיה חולה } ואתפלל גם עבורך ",זיק של תקוה נדלק בלבו של רבי חיים ,


כשנסע רבנו לציון בשעש"ט , הצטרף רבי חיים עצמו, כשהגיע רבנו לקבר הבעש"ט התמהמה שם זמן רב בתפלותיו , כשיצא אמר לרבי חיים,: כבר אינך צריך להתפלל לאריכות ימים ...... אצל היות שכבר הגעת הנה ,גש אתה לקבר הצדיק ",,,,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
פרשת שבוע ואתחנן דברי רבנו ברסלבו
ובקשתם משם את ה' אליהך " משם דוקא האדם צריך לקשר המקום אשר הוא שם אל השם יתברך שנקרא מקומו של עולם {ויזכר שהשם יתברך סבב אותי למקום הזה ולעניין הזה ויחשב מה יש כאן לדעתי לכבד את השם , ואז מה שיעשה יצליח בודאי , אשריו}

ושבת-----על ידי התשובה עולה האדם למעלה מהזמן ואזי נמתקין כל הדינים {כי בתשובה יש חרטה והחרטה מתעלה מהמשג של הזמן ומכפרת על מה שכבר נהיה והופכת את הרע לטוב }, לכן בכל נפילה או עוון חם ושלום שעובד על האדם , בוודאי כמה שיותר מותר לומר: אנא ה' כך וכך עשיתי סליחה שחטאתי עויתי ופשעתי לפניך , ואם אתה רואה שאיזו תאוה משתלטת עליך אל תשבר ,רק תאמר : אנא ה' תן לי כוח ממך להתגבר על התאווה " ותוסיף עוד דוברים מאתך }וגם אם אתה נופל שוב ושוב ,אתה תעשה את שלך שוב ושוב להתודות תכף וסוף סוף יתהפכו רחמיו יתברך עליך,

וידעת היום והשבת אל לבבך כי ה' הוא האלוהים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד - צריך לדעת ולהשיב אל לבו כי אין שום נברא ושם נמצא כלל , כי הכול בטל במציאות ממש נגדו יתברך , הן בשמים ממעל ועל הארץ מתחת , הכול הבל ואפס ממש רק ה' הוא האלוהים ואין עוד שום דבר כלל , ודבר זה אי אפשר להסברי רק כל אחד כפי שמשער בלבו,


וכך פרש רבנו את הפסוק "וידעת כו' " עיקר אזהרה זו היא לדעת ולזכור אותו יתברך תמיד בכל עת ואל ישכח אותו יתברך חס ושלום ,


שמע ישראל - שמעו ישראל , כי דבר חשוב לי לומר לכם , {כי כשיש לאדם לומר משהו חשוב חריחו מקדים ואומר :שמעו מה יש לי לומר לכם}


שמע ישראל - כל עניני חול וחיצוניות ותאוות והרהורים שעוברין עליך צריך שתזכור בכל עת שאתה ישראלי ואתה מאמין במלך העולם ואז תוכל לדבק את עצמך בו יתברך מכל מקום שאתה ,

אמר מורנו נתן : "בראש השנה כולם צועקים בתפילה "המלך " אולם ההכתרה היא באומן ..."


והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצוך היום על לבבך - אל תקח ללב ואל תשבר ממה שהיה אתמול ושלום ולפני כן , השם נותן לך היום לקום מהשינה ולחיות ולראות ולשמוע וללכת מחדש,

את כל מה שעבר עליך תשאיר מאחוריך ,ותאמין שכל מה שהיה זה מאת השם לטובה באמת ותתחיל מחדש בקיום המצוות כאלו נתןנו לך היום ,היום הזה ,


אמר רבנו :, מה אתם יכולים לעשות תשובה , וכי מספיקים ימיכם וכחכם כולכם לתקן פגם אחד ממה שקקלתם ?".....רק אני עושה תשובה בשבילכם , ויש לאל ידי לתקן כל מה שקלקלתם עד הנה , רק העיקר מעתה שלא תעשו עוד , ואפילו מהיום והלאה איני מקפיד על השגגות שתעברו חס ושלום ,רק בעיקר שעל כל פנים תשמרו עצמכם ממזיד ,</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד


ופרשת שבוע עקב דברי רבנו מברסלבו ברך והרבך - יש מי שיש לו עושר ונכסים רבים ואין לו שום נחת רוח בעשרו אדרבה כל ימיו כעס ומרירות מרבוי תאוותיו שנבהל להון יותר ויותר כמו שמצוי הרבה כאלה ובודאי אין זה עשירות כלל ,ועל זה אמר שלמה בחכמתו :" איש אשר יתן לו אלוהים עושר ונכסים ולא ישליטנו לאכול ...גם זה הבל וחלי .... עושר שמור לבעליו לרעתו ." ועיקר העושר כששורה ברכת השם בפרנסתו ככתוב :" ברכת ה' היא תעשיר ולא יוסיף עצב עמה : וזהו "וברך והרבך " הנזכר לעיל ,

ושמר ה' אלהיך את הברית ואת החסד-

ישמור שלא יעביר אותך החסד על דעתך ככתוב :" וישמן ישרון ויבעט ",

פעם דברו לפני רבנו מדאגות הפרנסה שיש להם ,ענה ואמר :" מה יש לדאוג על הפרנסה , הלא לחם עם מלפפון הוא מאכל טוב",


וכן אמר :" טוב להיות בעל חוב לאשתו וידליו מאשר להיות בעל חוב לחנוני",

ואמר :" אין לדאוג על ממון , כי בין שיהיה לאדם ממון בין שלא יהיה לו יבלה ימיו בשווה !....


כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם -עיקר החיות הוא הארת פנים רוחניות המאכל זה מחיה את האדם אבל נשמיות המאכל נעשה פסולת ונדחה לחוץ , {אמר המעתיק הכוונה כאן שהאדם שרואה לפניו מאכל יטוב , וכן כשמקבל סכום כסף או כל טובת הנאה יזכור מי הנותן ושכזו הנתינה השם מאיר לו פניו יתברך ,והוא כמו ילד שמקבל מתנה מאביו ילד מכל מסתכל על המתנה ומתעלם מהאבא , ילד טוב מביט באביו ומקיד מתנתו והארת פניו שנמצאת גם בעצם המתשנה }


כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם - האדם חי וקיים רק מן הרוח חיים שהמשיך השם יתברך לתוך המאכלים ,


כמה ענינים שאמר רבנו על המאכלים :

1} כשחותכים את הקלפה של המלפפון {וכן שאר פירות וירקות שקלפתן קצת נאכלת ,} לא כדאי להוריד את הקלפה לגמרי,
2} לא לאכול בצל חי אלא רק מבושל או אפוי וכיוצא ,

3}לא לאכול פרי שלא נתבשל כל צרכו { כדון עגבניות ירוקות }

4} לאכול בנחת , כאלו יושב מולך אדם חשוב ,

5} להרבנות באכילת שבת {זה מועיל מאוד לשבר את הכעס ולזכות לסבלנות}6} לא להיות בררן יותר דאי {זה טעים לי , זה לא טעים לי ....}

7} לאכול מן הקרוב אליך ולא מן הרחוק,


ספור שספר רבנו על שטות בני העולם :


פעם דרו בבנין אחד שני עשירים אחד קמצן גדול ואחד נדיב ובעל צדקה גדול ,פעם בא עני אל הקמצן ובקש ממנו לאכול כי היה רעב מאוד ,

אמר לו העשיר : " הנה יש לי עצים כאן , תחתוך אותם חתיכות ואתן לך לאכול : הסכים העני ועבד כמה שעות עם העצים ,

כשסיים עבודתו המפרכת אמר לו העשיר :" לך לבית שמולי {שכנו העישר } ושם תקבל ארוחה טובה , הלך העני לתמו {כי סכר ששם זה הכנסת אורחים של העשיר הקמצן }תיכף שהנכנס קבלוהו יפה והעניקו לו ארוחה כיד המלך , האמצע האכילה שמע העשיר הנדיב איך שהעני התאנח : "עבדתי קשה היום ,"שאל אותו העשיר הנדיב על עסק עבודתו וספר לו העני כל הנעשה ,ענה העשיר הנדיב לעני :" פה זה הכנסת אורחים שלי .... יהודי ,עבדת בחנם ואתה אוכל בחינם "!!!!1
פעם אמר רבנו:" פרנסה נותן הקב"ה ובני העולם אוכלים בחנם אולם עובדים הם רק בגלל עוונותיהם ...!!"

</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
פרשת שבוע ראה דברי רבנו מברסלב
והיה המקום אשר יבחר ה' – {כדיוע מקום בית המקדש שם אבן השתיה , שממקום זה השתת {נוסד } העולם
ומשם נוצר נופו של אדם הראשון ,שם עקר אברהם את יצחק בנו, שם לקט יעקב אבינו את 12 האבנים ונהיו לאכן אחת ועליה הניח ראשו לישון , ובשקם אמר:" מה נורא המקום בזה" , שם בנה שלמה את בית המקדש והניח את 2 לוחות הברית בארון הקדוש על אבן השתיה , לשם היה נכנס הכוהן הגדול פעם אחת בכל שנה וכשזכה לצאת משם חי , הודו ישראל על כפרת עוונותיהם } כי המקום גורם לאדם הרבה לטוב ולמוטב והנה כמה דגמאות:

1} מקום המסוגל לעין ביותר הוא מקום גבוה ,רבנו 2}לגור בעליה הוא טוב לעבודת השם , רבנו
3} במקום שיש נהרות זורמים טוב לגרום שם ,גמרא
5} אם אתה מתפלל במקום שיש שם קלפות והרהורים רעים תמחא כפיים ובזה אתה מטהר את אורי המקום ,רבנו,
6} מי שרע לו במקום מסוים ילך לדור במקום אחר , ואשרי מי שדר רק במקום תורה ,גמרא
7} משנה מקום משנה מזל ,חז"ל {ובכל ענין מי שמשנה מקומו זוכה לשפע יותר בפרנסתו כך מבואר בספר המידות}
8}בספורי מעשיות לרבנו מפורש שם {בספור בעל תפילה }שיש מקום גורם לממון ויש שגורם וכו' וכו' ,

בנים אתם לה' אלהיכם לא תתגודדו , אסור להתאבל יותר מדאי על חמת כי צריכים להאמין שבאמת המיתה טובה גדולה מאוד כדי לזכות על ידה להיות כמו בן להשם יתברך והקבורה בעפר מבטלת הזהמה מהאדם כדי שיזכה להכיר את הבורא יתברך ושיזכה לתחית המתים,

ולא ירע לבבך בתתך לו - תן ברצון טוב {ועיקר הברכה והפרנסה שלך היא מזה שהשם יתברך מתרצה אליך ברצונו הטוב ומפרנס אותך בהתאם } ובסבר פנים יפות,

כי בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלהיך - בגלל שתתן בעין יפה תהיה מבורך בעשירות ,כל אדם {בפרט מי שזכה לעשירות } צריך שיתן אל לבו שבודאי השם עושה עמו חסד גדול שאינו ראוי לו ונותן לו שפע וכו' ויש אנשים צדיקים וטובים ממנו אלפי פעמים והם חסדי אוכל ופרנסה ,ובשיזכור זאת יתן לצדקה יותר ויותר ,


רבי גדליה קניג זצ"ל מגדולי חסידי ברסלב נסע לאומן ,והיה זה בזמנים קשים ביותר שהיה צריך הרבה כסף והרבה השתדלות ,באמצע דרכו פגש ביהודי עני שלא היה לו תפילין , נתן רבי גדליה את כספו לקנות תפילין לאותו יהודי וחזר מדרכו,

את היקר ביותר לכל חסיד ברסלב מסר רבי גדליה עבור יהודי שני ,שיזכה גם הוא לתפילין משלו ....!!!!פתח תפח -הצדקה פותחת לאדם את כל השערים בגשמיות ורוחניות , והיא רפואה לכל המכות שבעולם , ועל ידי הנדיבות זוכה האדם לתקומה גדולה ,

בכל אשר תעשה - כשתתן לצדקה אזי בכל מה שתעשה ואפילו בהשתדלות מועטת , תזכה כבר לעשות כלי וצנור לקבל את ההשפעה והברכה מאת השם ,



מורנו נתן הפליג מאוד בחשיבות נתינת הצדקה עבור הדפסת ספרי רבנו והפצת דעתו בעולם ,ואמר שהיא הצדקה הגדולה ביותר ,לפני פטירתו אמר " אתם צריכים להתחזק ביחד באהבה גדולה , אפילו כשיהיה אדם בעל עברה הגרוע ביותר בעיקר הוא שיהיה אחוז ברבנו {נחמן } ואזי בודאי יזכה לתשובה ויהיה לו תקון ,,,, ובכן מצווה אני עליכם שהעבודה שלהם יהיה להדפיס את הספרים {של רבנו וכן מה שמאיר דעתו בעולם } ותהיו חזקים בממון ברצון ובטרחא !!!!!ואז גם בקש מבנו שיתן לו סכום גדול לזה ,</span>
 
חלק עליון