פורום ברסלב - רק לשמוח יש

ראש חודש טוב כל ישועות טובות

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>יום מוצאי שבת יחול ר"ח ניסן...היינו מיום שני בלילה..
הלל

יעלה ויבוא ב 18 ובברכת המזון

סעודת רצוי בשר,להוסיף מאכל אחד יותר משאר ימות השבוע הרגילים..

בגדי חג+שמחה

להדליק נר

אגב כתוב היה בספר הנשרף ממעלת גודל ראש חודש וסעודת ראש חודש!!!</span></span></span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'>בס"ד

elzam002 סגולות עצומות לראש חודש לנשים elzam002
בשנה יששתים עשרה חודשים ,ובורא עולם נתן לנו שתים עשרה ראשי עשרה ראשי חודשים שהם היו צריכים להיות מועדים כמו שלושה רגלים ,בגלל חטא העגל הגברים לא קיבלו את החג - ראש חודש,
הנשים לא השתתפו בחטא העגל ,לכן הן כן קיבלו את השתים עשרה ראשי חודשים בתור חג,

בעזרת השם ,בביאת המשיח כשהעולם יהיה מתוקן גם הגברים יזכו לחג הזה

בראש חודש ,הנשים נוהגות לא לעשות מלאכה ,אלא רק אוכל נפש בלבד,
{בתהילים קיח' פסוק כב' כתוב :" אבן מאסו הבונים הייתהלראש פינה ", ראש פינה זה רמז לראש חודש של הנשים}
כתוב בכסא אליהו , שאסור לנשים לכבס בראש חודש , אישה צריכה להכין את הבית לראש חודש ,הבית שיהיה נקי
השולחן עם 4 נרות שצריכים להדליק לכבוד ראש חודש
בכל ליל ראש חודש :
לאישה אסור לכבס , לגהץ ולתפור ,היא ובני ביתה צריכים להיות לבושים כמו בחג,
תפילת בערביח ,שחרית ומנחה , לומר יעלה ויבוא , גם בברכת המזון , בראש חודש אומרים הלל,
צדקה יש לתת צדקה לעניים כמו בכל ערב חג , יש אומרים "ברכי נפשי" מתהילים ,בראש חודש,
מצווה להרבות בסעודת ראש חודש , אם ראש חודש חל בשבת , צריכים להוסיף יותר ממה שמכינים לשבת אחרת ,
למשל אישה שנוהגת לעשות כל שבת פשטידה , צריכה בשבת , שחל גם ראש חודש לעשות שתי פשטידות,

ראש חודש טבת:
נוהגים להדליק נר גדול עם שמן זית, לרבי מאיר בעל הנס ולהוסיף צדקה עבורו ,

כל דבר ששייך לראש חודש זה משפיע על ההמשך,
איך שאנחנו מתנהגות בראש השנה , כך זה משפיע על כל השנה כולה ,בראש חודש ניסן ,כל השתיים עשרה ימים הראשונים של החודש , הם שתיים עשרה ימים כנגד שתיים עשרה החודשים של השנה שתבוא עלינו לטובה, איך שאנחנו בכל יום , כך אנחנו בונות את החודש של השנה הבאה ,
איך שאנחנו מתנהגות בראש חודש , זה משפיע על כל החודש כולו,
ממליצים להיות שלוות ורגועות להתפלל ולהיות בהרבה קדושה,

נזכה כולנו לשנים מתוקנות עם משיח צדקנו במהרה בימינו אמן כן יהי רצון
הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך</span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:green'>חודש ניסן -מזל טלה {אש}


בס"ד
חודש ניסן -מזל טלה {אש}

נקרא "ראש החדשים "כי ראש הוא לחדשי השנה ונקרא "חודש האביב " מפני שבו הצמחים וכל בעלי החיים פורחים ומתחדשים , בחודש זה נתנ ו החיים והעושר לעולם ,ונקרא חודש "ניסן "על שם "הנצנים " נראו בארץ ובו נעשו נסים גדולים לישראל , ואמרו חז"ל "בניסן נגאלו אבותינו ובניסן עתידין להגאל " ונתנו סימן שנקרא אביב :אב -יב ,אב לכל יב' חדשים ומזלו טלה ובו צותה התורה להביא טלה לקרבן הפסח ,
ובספר יצירה : "המליך אות ה' וקשר לו כתר וצר בו טלה בעולם וניסן בשנה ויד ימין בנפש" , אות ה' ענינה הולדה והתחדשות {רבנו נחמן מברסלב } העולם הזה נברא ,כלשון חז"ל ,באות ה' ,ותכונת אות זו היא השיחה ,כי בריאת העולם היתה בדבור העליון {"כי הוא אמר ויהי הוא צוה ויעמד ך"} וכן חג הפסח יבטא זאת כי הוא לשון פה- סח, שאז נפתח הדבור של האדם לשוחח עם הבורא יתברך כראוי , כמובא בשם האריז"ל ורבנו נחמן מברסלב זיע"א ,ניסן הוא ראש השנה למלכים , בחודש זה הוקם המשכן ונחנך על ידי נשיאי ישראל, חודש זה עניני חסד , כי אז גאל הקב"ה את ישראל מתיחס ביותר לחודש ניסן , שתכונותיו היו בעקרן חסד ומלכות ממנו יצא דוד וכן כל מלכי ישראל לדורות עולם , ממנו יצא נחשון שקפץ ראשון לים סוף ואחריו כל ישראל ,וממנו יצא הגואל,
תכונות הנולד בחודש זה :
**************************
תקיף , נוטה להתבודדות חיב להיות ראשון , רוצה בספוק מידיו של רצונותיו המוטיב העיקרי באפיו הוא תכונת מלכות ומנהיגות ,בעל יזמה ,רוצה להוכיח לעצמו ולאחרים שהוא קים ,מסלק מדרכו כל דבר מעכב מרכז הרצונותיו , פועל באומץ ובהחלטיות מתקדם מהר , רוצה להיות חפשי ולנהוג כראות עיניו , אם יגבילו אותו יגיב בתוקפנות נוטה לחסד ונדיבות לב ,אבל יש בו גם דין וגאוה ,יש בו עקשנות וכן הערכה עצמית רבה {לעיתים מפרזת}אם יתרברב אזי יתהלך תמיד נשבר עם גאוה פצועה , אם ישכיל לשלוט על עצמו ויתנהג בענוה , מנהיגותו תצליח {כוח המנהיגות תלוי בעונה כמובא בספרים הקדושים }
רצלחתו של הנודל בחודש זה תלויה בעיקר במדה החסד ,חשוב ביותר שידע כי עליו {כדי לשלוט או להנהיג }קודם כל לשלוט בעצמו אם ישכיל שכל של ענוה יצליח הרבה ,ויזכר שעל המנהיג מטל ביותר להנמיך עצמו ולצית לאל עולם יותר , מאשר אחרים {בזוהר הקדוש מובא שדוד המלך , היה נכנע ביותר לרבונו , והזוהר מאריך בענין זה ,ומובא בגמרא ששלמה המלך בכל העולם כלו , התפלל וההי משתחוה כל משך תפלתו } סימן ההכר שלו אם מתנהג בענוה או בגאוה , יבוא לידי בטוי במדת החסד והנתינה שבו {העונה והחסד קושרים זה בזה מאוד}, אשריו אם ישכיל להשתמש בכוח החסד הגדול שנטוע בו ,</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד

elzam002 חודש אייר -מזל שור {אדמה } elzam002

ונקרא חודש "זיו" על שם זיו השמש ששופעת בו בכל זהרה , והוא חודש שמסוגל לרפואה {"אני יי רופאך" ראשי תבות אייר ,רבנו נחמן מברסלב} בהרבה דברים יש קשר בין השמש והרפואה ,בחודש זה התחיל לרדת המן לישראל והמן לא היה עמו שום מחלות כי היה אוכל נקי וזך ביותר השבט שלו הוא יששכר מובא בספר יצירה :" המליך אות ו' וקשר לו כתר וצר בו שור בעולם אוייר בשנה ויד שמאל בנפש ", אות ו' מסמלת את האמת והחיים וכן את המשפט ,השור הוא סמל הגבורה {מלך הבהמות}וזה לשון הזוהר :"שור מצד הדין והוא דבוק בקדושה ", מזל שור מקבל השפעתו מכוכב נגה ,כוכב זה קשור בעומק רגקשות הנפש ובו תלוי היופי והחן , הזוהר הקדוש מונה את חודש איר בין ארבעת החודשים שהרצון העליון נמצא בעולם {אדר , ניסן ,אייר , סיון }
חודש אייר הוא חודש שבכלו סופרים את העומר והוא סמל הכנות האדם {טהרה} כדי לקבל את התורה , ואמרו חז"ל שההכנה העקרית לתורה היא מדת היראה {השור מסמל ביותר את הריאה }, גם אייר הם אותיות "ירא" בחודש זה מופיע היום הגדול לג' בעומר יום הילולא של רבי שמעון בר יוחאי שענינו התעוררות{"עיר וקדיש מן שמיא נחית -" ראשי תבות שמעון }, בחודש אייר התחיל המן לירד לישראל במדבר וכן באר המים נתן לישראל בחודש אייר ,

תכונות הנולד בחודש זה:
המוטיב העקרי באישיותו היא השמירה ,עקשן , יש בו פשטות רבה , מתפתח וחפץ בהנאה חושית מתעוני העולם ,השגרה והפשטות חביבים עליו, שנויים אינם לפי רוחו {אלא אם הוא יזם אותם }, בדרך כלל מעדיף את שמירת הקים ,שומר מאוד על שלו , כל עוד קיומו מבטח ומוגן הריהו שבע רצון וננוח ,לא נזקק הרבה לזולת ,בעל מזג נוח ושלוה פנימית ,חוש עסקי מפתח ,הממון חשוב אצלו מאו ד, ולעתים גם מסנור אותו , מצטין במידת הגבורה שבו טפוס שמוכן לשאת בעל ,
הנולד בחודש זה ידע כי כל הצלחת תלויה במידת היראה ,כתוב בתורה "את אלהיך תירא " ודרש רבי עקיבע "את "לרבות תלמידי חכמים אם תמיד {ואף ישכיל אחרים } אם לא ישכיל במדה הזו אזי יפול בנקל לגבורות של מידת הדין {כעס , מחשבות רעות על אחרים ,מריבות וכיוצא}


לפעמים בפתע פתאום נופל שמחה על האדם ,ואינו יודע מאיפה באה ,ובאמת הוא בגלל שבאותה שעה מזכירין אותו למעלה {בשמים } לטובה ,
{ספר הזכירות }</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
בית הכנסת "סיני" רח' השחף 2 חולון ת.ד 80 חולון טלפון 03-5564010
נא לשמור על קדושת הדף
מפי הרבנית ד"ר מיקלה החי"

סגולות עצומות לראש חודש לנשים
בשנה יש שתים עשרה חודשים ,ובורא עולם נתן לנו שתים עשרה ראשי עשרה ראשי חודשים שהם היו צריכים להיות מועדים כמו שלושה רגלים ,בגלל חטא העגל הגברים לא קיבלו את החג - ראש חודש,
הנשים לא השתתפו בחטא העגל ,לכן הן כן קיבלו את השתים עשרה ראשי חודשים בתור חג,

בעזרת השם ,בביאת המשיח כשהעולם יהיה מתוקן גם הגברים יזכו לחג הזה
בראש חודש ,הנשים נוהגות לא לעשות מלאכה ,אלא רק אוכל נפש בלבד,
{בתהילים קיח' פסוק כב' כתוב :" אבן מאסו הבונים הייתהלראש פינה ", ראש פינה זה רמז לראש חודש של הנשים}
כתוב בכסא אליהו , שאסור לנשים לכבס בראש חודש , אישה צריכה להכין את הבית לראש חודש ,הבית שיהיה נקי
השולחן עם 4 נרות שצריכים להדליק לכבוד ראש חודש

בכל ליל ראש חודש :
לאישה אסור לכבס , לגהץ ולתפור ,היא ובני ביתה צריכים להיות לבושים כמו בחג,
תפילת בערביח ,שחרית ומנחה , לומר יעלה ויבוא , גם בברכת המזון , בראש חודש אומרים הלל,
צדקה יש לתת צדקה לעניים כמו בכל ערב חג , יש אומרים "ברכי נפשי" מתהילים ,בראש חודש,
מצווה להרבות בסעודת ראש חודש , אם ראש חודש חל בשבת , צריכים להוסיף יותר ממה שמכינים לשבת אחרת ,
למשל אישה שנוהגת לעשות כל שבת פשטידה , צריכה בשבת , שחל גם ראש חודש לעשות שתי פשטידות,

ראש חודש טבת:
נוהגים להדליק נר גדול עם שמן זית, לרבי מאיר בעל הנס ולהוסיף צדקה עבורו ,

כל דבר ששייך לראש חודש זה משפיע על ההמשך,
איך שאנחנו מתנהגות בראש השנה , כך זה משפיע על כל השנה כולה ,בראש חודש ניסן ,כל השתיים עשרה ימים הראשונים של החודש , הם שתיים עשרה ימים כנגד שתיים עשרה החודשים של השנה שתבוא עלינו לטובה, איך שאנחנו בכל יום , כך אנחנו בונות את החודש של השנה הבאה ,
איך שאנחנו מתנהגות בראש חודש , זה משפיע על כל החודש כולו,
ממליצים להיות שלוות ורגועות להתפלל ולהיות בהרבה קדושה,
נזכה כולנו לשנים מתוקנות עם משיח צדקנו במהרה בימינו אמן כן יהי רצון

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך

</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>
בס"ד

אייר - אני ה` רופאך

חודש רפואה


חודש אייר מסמל בזהוב קרני השמש את הרפואה והמזור. מצאנו כי אייר ר"ת: "אני ה` רופאך". א- אני י (כפולה) - שם ה` ר- רופאך. הרפואה בחודש אייר באה על ידי בורא העולם דווקא -"אני ה` רופאך" ולא ע"י רופא בשר ודם. יש הבדל מהותי בין רפואה שנעשית ע"י הקב"ה, מלך מלכי המלכים לבין רפואה של רופא בשר ודם. על רפואת הקב"ה נאמר: "אם שמוע תשמע לקול ה` אלוקיך, והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו... כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה` רופאך". (שמות טו,כו) - הקב"ה מבטיח לנו שאם נתנהג על פי רצונו, ונקיים את מצוותיו, מובטח לנו שלא תבוא עלינו כל מחלה. על פי דברי הרמב"ם (רבינו משה בן מימון) אדם שנזהר מלאכול מאכלות אסורים "אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימי חייו".



החידוש ברפואת הקב"ה על רפואת בשר ודם שהיא איננה רק מונעת את החולי מלבוא על האדם באם הוא מקיים מצוות ומתנהג על פי רצון ה`, אלא גם אם חלילה לא התנהג כראוי והמחלה באה עליו (רח"ל) הרי שרפואת מלך מלכי המלכים עוקרת מעליו את החולי כאילו לא היה מעולם.


זאת בשונה מרופא בשר ודם, שיכולת הריפוי שלו מוגבלת ומועילה בד"כ רק מכאן להבא, ולא יכולה לתקן את העבר. ואפילו אם הרופא אכן מרפא למפרע, הרי זאת רפואה שמטרתה בירור, כדי לברר שלא היה כל חולי מלכתחילה. כיון שחודש אייר יש לו סגולה מיוחדת של ריפוי המסומלים בר"ת של אייר: אני ה` רופאך, הרי מובן שסגולת החודש הזה ברפואה היא באופן של "אני ה` רופאך"- היא ברפואה שע"י הקב"ה העוקרת כל חולי מעיקרו.






בתורה אנו מוצאים שלא ניתנו שמות לחודשי השנה, אלא הם ממוספרים בסדר עולה: ראשון שני, שלישי וכו`. שהחודש הראשון לספירה הוא חודש ניסן. יש קשר מהותי בין חודש לחודש הבא אחריו, ונתינת כח מיוחדת העוברת מכוחו של חודש לחודש הבא. המתבטאת בשבת מברכים החודש- המברכת את החודש הנכנס מכוחו של החודש היוצא.


גם בין החודשים ניסן ואייר, הבאים ברצף זה אחר זה, אנו מוצאים קשר הדוק ונתינת כח מיוחדת. בחודש ניסן בא לידי ביטוי כוחו הניסי של הקב"ה. ניסן מלשון נס, בשם החודש "ניסן" מצויים שני נו"נים המרמזים על ניסי ניסים שנעשו לאבותינו בחודש זה. המיוחד בחודש ניסן שהניסים שנעשו בו הם פלאיים באופן גלוי ומוחשי יותר מאשר בכל חודש: עשר המכות, יציאת בני ישראל כאומה שלימה ממצרים וקריעת ים סוף. ניסים שחשים בהם באופן מוחש את יד ה` ואת הניסיות שבו. עד ש"נגלה עליהם מלך מלכי המלכים, הקב"ה וגאלם". בלי התלבשות כלל בטבע.


וזהו ההמשך בין החודשים ניסן ואייר: החודש הראשון- חודש ניסן, נותן כח לחודש השני - אייר שהוא מסוגל לרפואה, באופן של "אני ה` רופאך" רפואת הקב"ה בכבודו ובעצמו, שהיא רפואה שלמעלה מהטבע, העוקרת את החולי כאילו לא היה מעולם. שני סוגי רפואה יש: רפואת הגוף ורפואת הנפש. ידוע כי הגוף והנפש תלויים זה בזה ומשפיעים זה על זה, ואם חלילה אחד מהם לקוי, יפגע גם תפקודו של השני. כח הרפואה שבחודש אייר מתייחס לשני חלקי הרפואה, שבראש ובראשונה היא רפואת הנפש, שהיא משפיעה ומקרינה גם על רפואת הגוף. (רפואת הנפש מתייחסת כאן במובן הרוחני, של רפואת הנשמה).


ומזה מובן מה העניין של רפואה ובמיוחד רפואת הנפש (והנשמה) בחודש אייר דווקא. חודש אייר מסמל את תחילת הקיץ, השמש החמימה שולחת קרניה ומחממת את היקום שספג את קור החורף. העצים והפריחה נעשים משובבי לב, ומטבע הדברים נוכחות הקיץ משפיעה על האדם, גורמת לו לשחרור החושים והיצרים, והנה מתעורר לו היצר הרע ומחפש תאוות חדשות בעולם הגשמי. הדבר מופיע במדרש שמואל (בהקדמה למסכת אבות) : "מכאן מתחיל הזמן להתחמם ומתעוררים התאוות הגופניות ויצר הרע מתחיל להשתחרר ולהתגבר" ומכאן הנחיצות דווקא בחודש זה - שהוא מסמל את תחילת הקיץ לרפואת הנפש. נהגו מחודש זה ללמוד את מסכת אבות מדי שבת, ומדוע דווקא מסכת זו? שהיא מליאה במידות ומעשים ללמוד מהם. כפי שאומר בעל מדרש שמואל: "מסכתא זו מליאה תוכחות, ומעוררת את האדם לרדוף אחרי כל מידה טובה ומגברת יצר טוב על יצר רע".


חודש אייר כולל בתוכו מצד אחד יכולת ניסית של רפואה כפי שמתבטאת במילים "אני ה` רופאך", ומצד שני הכח הניסי שמגיע מהחודש שקדם לו - חודש ניסן. מכיון שבניסן יש יכולת מיוחדת מעצם טבעו של החודש, שמתבטא בכך שלא אומרים תחנון כל ימי החודש, עד ש"חיב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" לחוש את הניסיות בעבודת ה` בכל יום ויום מימי החודש, יש לחודש ניסן את הכח להקרין מניסיות זו על ימי הטבע הפשוטים לכאורה והגשמיים עד מאוד של חודש אייר ולהפריח בהם כח ניסיות מחודש בעבודת ה` -רפואת הנפש- ביכולת לקיים תורה ומצוות מתוך הידור והוספה, ורפואת הגוף.



(ע"פ ליקוטי שיחות של הרבי מליובאוויטש. כרך ל"ב. עמ` 72-76)


</span></span>
 
חלק עליון