פורום ברסלב - רק לשמוח יש

11.05.1949

tipid

New Member
ישראל והאו"ם
צעד מכריע להקמתה של מדינת ישראל הוא ההחלטה שהתקבלה על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-29 בנובמבר 1947, ובה אושרה תוכנית החלוקה - סיום המנדט הבריטי וחלוקתה של ארץ ישראל המערבית לשתי מדינות, יהודית וערבית-פלסטינאית.

במהלך מלחמת העצמאות פעלו בישראל שני מתווכים מטעם האו"ם, שניסו להשיג הפסקת אש בין ישראל לשכנותיה: פולקה ברנדוט, שנרצח בירושלים, וראלף באנץ', שנתמנה במקומו. באנץ' ניהל את המשא ומתן בין נציגי ישראל לנציגי מדינות ערב ברודוס, שהביא לבסוף לחתימת הסכמי שביתת הנשק.

ישראל התקבלה לאו"ם כחברה ה-59 ב-11 במאי 1949, ולמחרת שר החוץ משה שרת והשגריר הראשון באו"ם אבא אבן הניפו את דגל ישראל בפתח הבניין. תמונה מהטקס וחלק מדבריו של שרת בו מופיעים על שטר של 20 ש"ח.

מצבה של ישראל באו"ם רחוק מלהיות נוח. בעצרת האו"ם חברות 60 מדינות מוסלמיות, ובהן 24 מדינות ערביות. מדינות אלה מתייצבות אוטומטית נגד ישראל, ללא כל קשר למטרות האו"ם. בנסיבות אלה התקבלו במוסדות האו"ם החלטות אנטי-ישראליות רבות, אם כי עמידתה של ארצות הברית, לעתים לבדה, לצד ישראל, מאזנת את התמונה.

"או"ם שמום", ביטוי של זלזול שאמר דוד בן גוריון בעת ויכוח בישיבת ממשלה, ב-29 במרץ 1955, משקף מאז את יחסם של ישראלים רבים לאו"ם.

לשפל חסר תקדים הגיעו יחסי ישראל והאו"ם בהחלטתה של העצרת הכללית, שהתקבלה בנובמבר 1975, לפיה הציונות היא סוג של גזענות (החלטה 3379). בדצמבר 1991 חזרה בה עצרת האו"ם מהחלטה זו. גם החלטות רבות של מועצת הביטחון של האו"ם עוסקות בישראל ובשכנותיה (החלטה 181, החלטה 242, החלטה 338 ועוד רבות אחרות).

בניסיון לחצוץ בין ישראל לשכנותיה, על מנת למנוע מעשי איבה ביניהן, פעלו ופועלים כוחות או"ם אחדים במדינות הסמוכות לישראל.

בעקבות מבצע סיני הוצב בצד המצרי של הגבול עם ישראל, וכן בשארם א-שייח, כוח חירום בינלאומי של האו"ם. ב-17 במאי 1967 דרש נשיא מצרים, גמאל עבד אל נאצר, ממפקד כוח החירום של האו"ם בסיני וברצועת עזה שכוחותיו יעזבו את קווי הגבול ויתרכזו במחנותיהם. כוחות האו"ם חיכו להוראה ממזכיר האו"ם ונאצר פנה למזכיר האו"ם, או טאנט, בבבקשה שיורה על פינוי כללי של כוח החירום של האו"ם מאדמת מצרים. ב-22 במאי נענתה דרישתו של נאצר בחיוב. בעקבות צעדים אלה ואחרים פרצה מלחמת ששת הימים.

חוסר שיתוף הפעולה של האו"ם בנושא חטיפת החיילים מהר דוב ב
 

alia1

New Member
הן עם לבדד ישכון
מאת: דפנא לוין (UK) DHypPsych, התמחות בפסיכותרפיה והיפנותרפיה, מתמחה בתחום הטרנספרסונלי ובמטפיזיקה

לעיתים נדמה שכמשקיפים על הקורה אותנו סביב, על אופן התנהלותינו, על שפת הרחוב על הדפוסים, על אורח חיינו, כי הזהות הישראלית, הראשונית שהלכה והתגבשה עם קום המדינה, נעלמה לה. ישראל התמימה, הצעירה והמופלאה כל כך בעיני העולם, איננה עוד.

אפשר לראות חברה המתאמצת בכל מחיר להיות ככל העמים. חברה המנכסת לה את המנטליות של העם אותו נאלצה לכבוש. חברה שבמידה רבה איננה מכבדת את שורשיה ואיננה בהכרח משמרת את ערכיה. עם המתנהל כך - מאבד עצמו לדעת.

השיח אודות קיומה של המודעות או חסרונה בחיינו הפרטיים הולך ומשתרש בתודעה האנושית, לפחות אצל האדם המתפתח. אנחנו למדים שבשלב בו אנחנו מתחילים להקשות שאלות נוקבות באשר לקורות אותנו ; שכאשר אנחנו מתחילים להתחקות אחר משמעותם של האירועים ; שכאשר אנחנו מתחילים להבין את פשר חוסר המקריות והסינכרוניזציה הקושרים בין אירועי חיינו ; שכאשר אנחנו מחפשים אחר סבת קיומנו

וכתוצר לואי לכל אלה אנחנו לומדים לקחת אחריות - הרי שמודעותנו ערה .

רק כאשר עשינו את העבודה במישור הפרטי יכולים אנו להפנות את מבטינו למסגרת היותר רחבה בה אנו חיים, קרי לחברה, לעם, למדינה.

המודעות הקולקטיבית של עם צריך שתתפתח כך שישכיל לשאול את השאלות הנכונות באשר לחייו ולעתידו .

איכות חיינו כצבור, כעם, תלויה במידה רבה מאד ברמת המודעות הקולקטיבית שלנו. כמה איכפת לנו מן השכן הגר לידינו, כמה איכפת לנו מהחלשים והנחשלים סביבנו, כמה חשוב לנו לשמור על טוהר המידות במסגרת התפקידים שאנחנו ממלאים, כמה חשוב לנו לשמש דוגמא לדורות הצעירים, כמה כבוד אנחנו רוחשים לדורות המבוגרים, כמה אנחנו מוכנים לשמר את ערכינו המקוריים.

הואיל ולא בכל העמים אנו משיחים, אלא בעם העברי אנחנו מתמקדים, הרי נזכור כי עליו הוטל מיום היותו לעם, להביא מסר לעולם. כך קרה שנבחר מכל העמים ללמד מוסר וחסד לכל הברואים. לאהוב כל שבצלם, כל צמח, כל רגב, לגלם את הטוהר, הצדק והשגב. את הערכים והמידות הנצחיים, היה עליו להפנים, להדגים ולהחצין. וכה קשתה המטלה שהוכחה פעם אחר פעם כמכשלה.

וממש כמו במדיטציה שעושה הפרט על מנת להתבונן בעצמו ממרחק, כך הסתכלות רחבה, מעמיקה ורחוקת מבט, תלמד על מעגל מסתורי הממחזר עצמו לעד. מעגל גורלי של כיבוש וגדלות המתהפך כמו נוסחא הזויה של גירוש וגלות. מעגל של רדיפה ,של שנאה, של ריחוק והתבוללות, של חלום, של תקומה ושל עצמאות.

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>מה פשר לו למעגל מסתורי שכזה השב ונכרך בתולדות העם הזה ?

עוד כשנקרא הנביא בלעם לקלל, מצא עצמו מברך את ישראל .

"הן עם לבדד ישכון "איננו רק מטבע לשון,"ובגויים לא יתחשב" הוא צורך מפוכח.

ללמדך שבברכה זו טמונה כל התובנה, כל התפישה וכל העוצמה שבזו האומה.

אלא שטבע לו לעם הזה לשכוח את שורשיו ולהתכחש לתפקידיו.

נקל לו להתבולל בעולם סביבותיו ולנכס לעצמו מנהגיו של הזר והמוזר, מאשר להתכנס בדלית אמותיו, ללמוד וללמד את שעליו הוטל. לעולם חצוי ודעות לו הרבה. מפורד הוא ומסוכסך עם עצמו לגמרי.

על כן כל אימת ששכח את שורשיו, את הזהות, את הייחוד, את מקור כוחותיו, הוא שב ואיבד את עצמו לדעת, התרחק שנות דור מן היחד, ובכל פעם שב ואיבד את הארץ.

"מה טובו אוהליך יעקב" נאום הנביא, הוא סוד כוחו של העם העברי .

אשר על כן יזכור ישראל כי ייחודו הוא עוצמתו, וכוחו באחדותו. את קומתו יזקוף בחברת זרים, ולא יזדקק להצטדק בפני הגויים. ערכיו נכסי הצאן והברזל הם הם הדגם לחיקוי אצל העולם האחר.

"הן עם לבדד ישכון" היא הנוסחא המנצחת. היא המפתח להישרדותו, לשמירה על ייחודו, על ערכיו ועל עברו. רק כך יוכל לקום כלביא ולהתנשא כארי. </span>
 

אשת נח

New Member
• 'הן'

'הן עם לבדד ישכון'

מובא בילקוט שמעוני על פי מדרש תנחומא

"הן עם לבדד ישכן":
הן בלשון יוונית אחד.
אין הקב"ה מחשבן עם אומה אחרת.
תדע לך שהוא כן:
חשוב כל האותיות ותמצא שכולן יש להן זוג
חוץ משתי אותיות הללו
ה"א ונ"ון שאין להן זוג:

א' עם ט' - הרי הם עשרה,
ב' עם ח' - הרי עשרה,
ג' עם ז' - הרי עשרה,
ד' עם ו' - הרי עשרה,
ונמצאת ה"א לבדה.

וכן האות נו"ן אין לה זוג:

י' עם צ' - הרי הם מאה
כ' עם פ' - הרי מאה,
ל' עם ע' - הרי מאה,
מ' עם ס' - הרי מאה,
ונמצאת נו"ן לבדה.

אמר הקב"ה:
כשם ששתי אותיות הללו אינן מזדווגות עם כל האותיות,
כך ישראל אינם יכולים להתערב עם אומות העולם'.
 
חלק עליון