פורום ברסלב - רק לשמוח יש

אמונה

אשת נח

New Member
בוקר טוב!

אמונה לשון-אם,
כפי שיונקים מהאם ומחזקים את המערכת החיסונית בגופינו.
כך יונקים מהאמונה ומחזקים את החוסן הרוחני בנפשנו.
אמונה באה מהשורש אמן.
אמן בגימטרייה = מלאך.
מלאך הוא שליח שמחבר בינינו ומחבר אותנו עם בוראינו.
ואמונה לשון להתאמן, כמו להתאמן בחדר כושר
להתאמן ברוחניות בכשרות..
כי האמונה היא חוסן , אמונה היא כוח.
 

alia1

New Member
בס"ד,
בקר טוב!
בפרשה שלנו,"אמור"(ויקרא,כג',ג')-
"ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי שבת שבתון מקרא קדש"-

אמר רב חסדא,אמר עוקבא:כל המתפלל בערב שבת ואומר"ויכלו השמים וכו'"-
שני מלאכי השרת מלווים אותו בשובו מביה"כ לביתו,מניחים ידיהם על ראשו,
ואומרים לו"וסר עוונך וחטאתך תכופר"(עפ"י מדרשי חז"ל).
ורמז למלאכים המלווים את האדם אנו מוצאים באותו קטע של "ויכלו"...
מופיעה המלה"מלאך",מלמטה למעלה.בדילוג של 26 אותיות בדיוק(26=גימטריה ה').

"ויכלו השמים והארץ
ו<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>כ</span></span>ל צבאם ויכל אלקים ביום השביעי
מל<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>א</span></span>כתו אשר עשה וישבת ביום השביעי
מכ<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ל </span></span>מלאכתו אשר עשה ויברך אלקים את
יו<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>מ </span></span>השביעי ויקדש אתו כי בו שבת מכל
מלאכתו אשר ברא אלקים לעשות".


אמונה-"<span style='color:blue'>נ</span>'פתחו <span style='color:blue'>ה</span>'שמים <span style='color:blue'>ו</span>'אראה <span style='color:blue'>מ</span>'ראות <span style='color:blue'>א</span>'לקים"(יחזקאל א',א')
 

אשת נח

New Member
סיפור גלות מצרים, הגלות הקודמת לגאולה .
גם בהתפתחות האישית, והרוחנית, יש גלות לפני גאולה.
והאדם צריך להתחזק באמונה כדי לצאת ממצרים.

כמו שכותב ר' שמעון: "מי שיתקיים באמונה",
יזכה לאור ההוא של שמחת המלך,
ועל הזמן ההוא כתוב
"וצרפתים כצרוף את הכסף ובחנתים כבחון את הזהב".
והזמן ההוא הוא הזמן הזה.

בתקופה שלנו אי אפשר בלי אמונה .
הניסיונות קשים וצריך להאמין
שיש תוכנית אלוקית והיא עובדת
אף שנראה שבעולם הטבע יש כאוס.
מצרים מסמלים את ה"טבע",המטביע,
המייצרים, הצרות , מהם צריך עם ישראל לבקוע,
אל ה"רוח".
ויש מנהיג ,
משה שהוא מידת האמונה.
במה זכה משה שיהיה מנהיג?
תשובה לכך במדרש על הפסוק "ומשה היה רועה"

"אין הקב"ה נותן גדולה לאדם, עד שבודקו בדבר קטן, ואחר כך מעלהו לגדולה."
משה , בתחילת שליחותו הוא רועה
ורק אחרי שעומד בניסיון הופך לאיש האמונה לאיש האלוהים.

ובסיפור הסנה הוא עומד בניסיון

" ו
 

alia1

New Member
על הנסיון האחרון של "עקדת יצחק"-שהיה רק
לראות עד היכן מגעת אמונתו של בשר ודם....דבר ר' נתן זצ"ל
על גדולתו של אברהם אבינו,הנדיב הראשון,שמוכן
היה לנדב את לבו לקב"ה,ושאלו תלמידו"איך לוקחים
ומאיפה,לב כזה כמו של אברהם אבינו?"וענה לו:
"לך גם יש לב כזה,אלא שאינך מלבב אותו".........

ולהגיע למדה זו של לגלות לכלם את הקב"ה
אפשר דווקא ע"י מדת החסד עם זולתו,כי זו מדת
אברהם אבינו שעשה חסד עם כל הבריאה,כמו
שאומרים חז"ל(סוטה י')--"ויטע אשל בבאר שבע".
הוא נטע פרדס בב"ש,ומה היה בו?א'כילה,ש'תיה,ל'ויה.
שמי שבא לפרדסו-נתן לו לאכול לשתות ולוה אותו,
ודבר אתו מהקב"ה,וזה שחז"ל דורשים על הפסוק:
"ויטע אשל בבאר שבע,וירא שם בשם הוי"ה אל עולם",
אל תקרא 'ויקרא' אלא 'ויקריא',שהקריא אברהם
אבינו לשמו של הקב"ה בפה של העובר ושב.כיצד?
לאחר ששתו ואכלו,עמדו לברכו,ואמר להם:וכי משלי
אכלתם?משל א-להי עולם אכלתם,הודו וברכו
ושבחו למי שאמר והיה העולם........

ומהו האשל שנטע בביתו.ר"ת:"<span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>א'שפך ל'פניו ש'יחי</span></span>"
(תהלים קמ"ב,ג')-וזה שגילה לעולם-שיש בורא
כל העולמות,ואם אדם צריך לישועה,
שישפך נפשו לפני הקב"ה.

שנזכה כלנו להתחזק באמונה פשוטה ותמימה כשל
אברהם אבינו................אמן!
 

alia1

New Member
האדמור ר' חיים מצאנז היה אומר:שני הרים
חשובים לנו ביותר
הר המוריה-שעליו עקד א"א את יצחק בנו,
ועמד בניסיון הגדול ביותר בחייו,והר סיני-עליו
ניתנה התורה לישראל.
והנה מה רב הפלא-בית המקדש לא נבנה על הר התורה,
כי אם על הר המוריה,מקום העקידה.
משום שהעיקר אצלנו הוא מסירות הנפש...........
בזהר הקדוש נקרא א"א-הר,יצחק בנו-שדה,ויעקב אבינו-בבחינת-בית.
אברהם אבינו-סמל האמונה.
אברהם אבינו-הר.
אמונה זה הר.
הר חלק שצריך לנעוץ בו צפרניים.
ולהיאחז.בכח.................
 

אשת נח

New Member
יום אחד בא עשיר לבעל שם טוב ואמר לו
שחלה מאוד
וביקש ממנו קמיע לרפואה.
אמר לו הבעש"ט, וכי אתה באמת מאמין בי?
אמר לו העשיר,
כתוב לי קמע, אבריא
ואאמין בך.
אמר לו הבעש"ט,
אי אפשר ככה,
קודם תאמין.
 

alia1

New Member
גם אצל הבעש"ט הק' זי"ע,
היו מתנגדים שהתלוצצו מכמה אפשר
לדבר מגילוי אלוקותו ית',
ולחזור על זה שוב ושוב,
ואמר על זה הבעש"ט זי"ע:

משל למלך שהיה לו מנגן,
ונגן לו פעם איזה ניגון
שאהב במיוחד יותר מכל הניגונים,
וצוה לו לנגן אותו
שוב ושוב אלפי ורבבות פעמים.
ובמשך הזמן נמאס לו למנגן,וכבר לא היה לו חשק
לנגן אותו,אבל המלך אהב רק את הניגון הזה,
ורצה שינגן לפניו רק זה הניגון,והבין המלך
שאין למנגן חשק לזה.ולכן הביא בכל פעם לארמון שלו
שר חדש שעדיין לא שמע את הניגון הזה.וכשראה המנגן
שיש איש חדש שלא שמע את הניגון הזה,אזי התגבר
לנגנו בהתחדשות חדשה,כי רצה להראות כחו גם לפני
האיש הזה...
אבל במשך הזמן הביא המלך כבר את כל השרים
שבמדינתו,ושוב נמאס הניגון למנגן,עד שעלתה בדעתו עצה,
ועיוור את עיני המנגן.ובכל פעם אמר המלך למנגן
שנמצאים אנשים חדשים שלא שמעו את הניגון,
ובדרך זו היה לו תמיד חשק חדש
לנגן את הניגון האהוב על המלך.

ואמר הבעש"ט:המלך הוא מלך מלכי המלכים,
והניגון הוא הניגון ל האמונה הקדושה
בבחי'"תבואי תשורי מראש אמנה"(שה"ש),
וה' ית' רוצה תמיד לשמוע את השיר הנפלא הזה
מכל הבריות,
אבל האדם ע"י שנתון בתוך העולם הגשמי הזה,
במשך הזמן נמאס אצלו הניגון ונתיישנת האמונה אצלו,
ולכן אין לו חשק לנגן אותו,
אבל כשמשים עצמו כעיוור 'מחיזו דהאי עלמא' הגשמי,
ובכל דבר מסתכל רק אל אלקותו ית',
אזי האמונה הקדושה היא חדשה אצלו לגמרי
בבחי'"חדשים לבקרים רבה אמונתך,(איכה ה')
 

alia1

New Member
וזה שאמרו חז"ל,שבא חבקוק והעמיד
את כל עבודת האדם על עמוד אחד:"וצדיק באמונתו יחיה".
כי כל חשיבות הצדיק זה שנמדד לפי כמה אמונה יש לו.

מובא בזהר הק' שחבקוק הוא בן השונמית
שהחיה אלישע הנביא,וכל עבודתו היתה בכח התפילה
והאמונה,כשאמר:"את חובקת בן".

ולכן,חבקוק,זה אותיות חוק ק"ב.
חוק האמונה.
כי ק"ב=גימט' אמונה.
ואמר דהע"ה:"כל מצוותיך אמונה".

ובחגים ובשבתותו אומרים:"ק'דשנו ב'מצוותיך"-
ג"כ- ר"ת אמונה.
 

אשת נח

New Member
משחרב ביהמ"ק אין יום שאין בו קללה,
ככתוב
" ואל זועם בכל יום "(תהילים ז'),
ומי מבטל?
ר' אבין בשם ר' אמי אמר:
ברכות כוהנים מבטלים, ויהפכו הקללה לברכה, ובפרט במועדים שהם ימי הדין.

זועם-זעום
אל זועם בכל יום.
אומרים חז"ל:
זועם – לשון זעום. מעט, קצת.
לכעוס קצת זה נכון וטוב
וכמה זעמו? רגע
"רגע" – לשון "רגוע"..
 

אשת נח

New Member
"ה' צילך"

"ה' צילך" כתוב בתהילים
הבעל שם טוב אמר על הפסוק הזה
שהקדוש ברוך הוא מתנהג כמו צל
מה שהאדם עושה
הצל עושה...

ויש משל יפה
על ילד שכל כך רצה סוכריה מאביו
מה עשה?
בירך שהכל נהיה בדברו
ואז אביו נאלץ לתת לו

כך אנחנו חייבים לשמוח ולהודות
והוא כבר ישמח אותנו
ויתן סיבה להודות...
כמו צל...
 

אשת נח

New Member
•כמו שני משולשים

אני לדודי ודודי לי
כמו שני משולשים שווים
כמו מגן דוד

ככל שהצלע רחבה מלמטה
חזקה ויציבה
ושתי הצלעות כלפי מעלה
כך הצלע מלמעלה באיחוד עם שתי הצלעות
ישפיעו עלינו עמוק למטה

אני לדודי מלמטה למעלה
ודודי לי מלמעלה למטה
 

אשת נח

New Member
"כי נר מצוה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר" (משלי, ז', כ"ג),
מפני מה נמשלה המצוה בנר?
בגלל שמהנר יכולים להדליק את שאר הנרות,
וכך התורה, אחד לומד תורה, ומלמד את האחרים ומדליק להם את הנשמה.
כמו שאמרו החכמים: (רבי יהודה הנשיא, ורבי חנינא)
הרבה למדתי מרבותי, ומחברי יותר... ומתלמידי יותר מכולם!
וכן הנר הזה מאיר לאדם ושומרו שלא יכשל,
כן התורה מגינה על האדם שלא יכשל,
שנאמר "נר לרגלי דבריך"
(תהלים, קי"ט, ק"ה)
כמו שכתוב: מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך
 

אשת נח

New Member
הרבי מקוצק נשאל פעם: "היכן נמצא הקב"ה?"
והוא השיב: " בכל מקום שמניחים לו להיכנס".

אם לא תראה את ה' בכל מקום לא תמצאהו בשום מקום.
 
חלק עליון