בס"ד
הקב"ה ברא את עולמו ב-ב' והשרה עליו ברכה.
ברכה אמיתית אפשרית,רק כאשר שני הפכים משתפים פעולה.
רק אז מגיעים לתכלית
בפעולת הבריאה,תופעות מנוגדות,
שמיים וארץ,אור וחושך,זכר ונקבה.
השמיים מספקים אור וגשם
האדמה מקבלת אותם ומצמיחה פירות
כך אדם וחוה
הם זוג אשר האחד אינו מושלם ללא השני
ובתור שכאלה
הם משמשים מודל לכל הזוגות המשלימים זה את זה.
"אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם,
ונתתי גשמיכם בעיתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו....ונתתי שלום בארץ" (ויקרא כ"ו)
האדם הוא בחיר הבריאה,
אם ישמור את ציווי האל
גם הטבע יתפקד ללא הפרעה.
כאשר האדם הראשון חטא וקולל
נתקללה האדמה עימו.
כל הברכות מותנות בהתנהגות האדם.
הקב"ה התחיל את התורה ב-ב', בשניות,בריבוי.
בשניים.
ברכה בבריאה.
כך אמרו חז"ל
"כל מה שנברא לצורך האדם נברא בזוגות:
התורה-תורה שבכתב ותורה שבע"פ
המצוות-מצוות עשה ומצוות לא תעשה
המתווכים-משה ואהרן
העולם-שמיים וארץ
המאורות -שמש וירח
האדם -זכר ונקבה".(מדרש מי השילוח)
הקב"ה ברא את עולמו ב-ב' והשרה עליו ברכה.
ברכה אמיתית אפשרית,רק כאשר שני הפכים משתפים פעולה.
רק אז מגיעים לתכלית
בפעולת הבריאה,תופעות מנוגדות,
שמיים וארץ,אור וחושך,זכר ונקבה.
השמיים מספקים אור וגשם
האדמה מקבלת אותם ומצמיחה פירות
כך אדם וחוה
הם זוג אשר האחד אינו מושלם ללא השני
ובתור שכאלה
הם משמשים מודל לכל הזוגות המשלימים זה את זה.
"אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם,
ונתתי גשמיכם בעיתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו....ונתתי שלום בארץ" (ויקרא כ"ו)
האדם הוא בחיר הבריאה,
אם ישמור את ציווי האל
גם הטבע יתפקד ללא הפרעה.
כאשר האדם הראשון חטא וקולל
נתקללה האדמה עימו.
כל הברכות מותנות בהתנהגות האדם.
הקב"ה התחיל את התורה ב-ב', בשניות,בריבוי.
בשניים.
ברכה בבריאה.
כך אמרו חז"ל
"כל מה שנברא לצורך האדם נברא בזוגות:
התורה-תורה שבכתב ותורה שבע"פ
המצוות-מצוות עשה ומצוות לא תעשה
המתווכים-משה ואהרן
העולם-שמיים וארץ
המאורות -שמש וירח
האדם -זכר ונקבה".(מדרש מי השילוח)