לכבוד הרב שלום!
תודה לך על השיעור השבועי הנפלא שזכיתי בו ע"י מעשה השגחה נפלאה.
מקווה ששאלותי לרב גם יוסיפו לדעת לכל אחי דורשי השם.
רבינו הקדוש ותלמידו הקדוש רבי נתן מורים לנו הרבה שמכל מקום וזמן אפשר לשוב ולדבוק בהשם יתברך.
ורבינו מלמדנו שהאדם הוא היכן שמחשבותיו שם הוא. ואכן המחשבה אינה מוגבלת לא לגוף לא לזמן ולא למקום פיזי.
לכן ברגע שרק חושבים על השם יתברך, תורתו ועבודתו כבר דבק בו וקרוב אליו.
אך ישנם אולי מצבים שבהם אפילו אם ירצה האדם לדבק מחשבתו בהשם יהיה מנוע ואפילו מדין תורה.
למשל, מתכנת מחשבים שכיר, בכדי לבצע את מלאכתו חייב להתרכז בכל כוחו שעות רבות בפתרון בעיות תוכנה במחשב ואף אם יחפץ לחשוב איזו מחשבה אפילו קטנה בהשם ותורתו או אפילו על השכל הפנימי שמסתתר בדברים שלפניו - מייד הוא בגזל.
נכון, לפני ואחרי ובהפסקות אפשר לחזור לזה. אבל מה עם "המכל מקום וזמן" של רבינו?
מקווה שהוברר העניין כראוי.
שבת שלום ושמחה,
נדב
תודה לך על השיעור השבועי הנפלא שזכיתי בו ע"י מעשה השגחה נפלאה.
מקווה ששאלותי לרב גם יוסיפו לדעת לכל אחי דורשי השם.
רבינו הקדוש ותלמידו הקדוש רבי נתן מורים לנו הרבה שמכל מקום וזמן אפשר לשוב ולדבוק בהשם יתברך.
ורבינו מלמדנו שהאדם הוא היכן שמחשבותיו שם הוא. ואכן המחשבה אינה מוגבלת לא לגוף לא לזמן ולא למקום פיזי.
לכן ברגע שרק חושבים על השם יתברך, תורתו ועבודתו כבר דבק בו וקרוב אליו.
אך ישנם אולי מצבים שבהם אפילו אם ירצה האדם לדבק מחשבתו בהשם יהיה מנוע ואפילו מדין תורה.
למשל, מתכנת מחשבים שכיר, בכדי לבצע את מלאכתו חייב להתרכז בכל כוחו שעות רבות בפתרון בעיות תוכנה במחשב ואף אם יחפץ לחשוב איזו מחשבה אפילו קטנה בהשם ותורתו או אפילו על השכל הפנימי שמסתתר בדברים שלפניו - מייד הוא בגזל.
נכון, לפני ואחרי ובהפסקות אפשר לחזור לזה. אבל מה עם "המכל מקום וזמן" של רבינו?
מקווה שהוברר העניין כראוי.
שבת שלום ושמחה,
נדב