פורום ברסלב - רק לשמוח יש

דבקות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

nadav_db

New Member
לכבוד הרב שלום!

תודה לך על השיעור השבועי הנפלא שזכיתי בו ע"י מעשה השגחה נפלאה.

מקווה ששאלותי לרב גם יוסיפו לדעת לכל אחי דורשי השם.

רבינו הקדוש ותלמידו הקדוש רבי נתן מורים לנו הרבה שמכל מקום וזמן אפשר לשוב ולדבוק בהשם יתברך.
ורבינו מלמדנו שהאדם הוא היכן שמחשבותיו שם הוא. ואכן המחשבה אינה מוגבלת לא לגוף לא לזמן ולא למקום פיזי.
לכן ברגע שרק חושבים על השם יתברך, תורתו ועבודתו כבר דבק בו וקרוב אליו.
אך ישנם אולי מצבים שבהם אפילו אם ירצה האדם לדבק מחשבתו בהשם יהיה מנוע ואפילו מדין תורה.
למשל, מתכנת מחשבים שכיר, בכדי לבצע את מלאכתו חייב להתרכז בכל כוחו שעות רבות בפתרון בעיות תוכנה במחשב ואף אם יחפץ לחשוב איזו מחשבה אפילו קטנה בהשם ותורתו או אפילו על השכל הפנימי שמסתתר בדברים שלפניו - מייד הוא בגזל.
נכון, לפני ואחרי ובהפסקות אפשר לחזור לזה. אבל מה עם "המכל מקום וזמן" של רבינו?

מקווה שהוברר העניין כראוי.

שבת שלום ושמחה,

נדב

 

breslav

Member
חבר צוות
בעזרהי"ת
שלום רב
אכן בכל מקום ובכל מצב אפשר וכדאי להיות דבוק בהקב"ה ואפילו בזמן עבודתך ואין בזה גזל, ולהיפך אתה תביא רווח והצלחה למעסיק שלך.
כשאתה יושב מול המחשב לתכנת איזה תוכנה או להתגבר על איזה 'באג' וכו', הדבק אל הקב"ה על ידי הדבור. דבר עם הקב"ה ותאמר לו שאתה מאמין באמונה שלמה שכל שכל המושפע עליך וכל רעיון וכל גאוניות וכו'
הכל ממנו יתברך והוא זה שמשפיע עליך את השכל.
תבקש ממנו לזרוק לך את הרעיון איך לעשות ומה לעשות והדבור עם הקב"ה באמצע עבודתך לא יגרע מעבודתך ולהיפך, תהיה הצלחה גדולה בזכות האמונה ובזמן קצר יותר תביא את הפרוייקט לסיומו המוצלח.
כי באמת כל מה שנשפע לעולם מושפע מהקב"ה במתנת חינם.
ולהיפך מי שמשתמש בשכלו וחוכמתו וחושב כוחי ועוצם ידי עשו לי את החייל הזה אני הוא הגאון והחכם וכו' הוא מסתבך משכל לשכל ומקושיא לקושיא עד שמאבד את מנוחת הנפש שלו, ובמיוחד בעבודה כמו שלך שהיא כולה שכל.
שמע עצות מנסיונו של חברך שגם הוא עוסק בתיכנות.
ואומר רביז"ל בשיהר"ן ה:
א
 

nadav56db

New Member
כיצד להכניס את האמונה למלאכה?

בד"כ מלאכת התכנות שבה אני עוסק מתחלקת בגדול לשלושה שלבים:
א. מציאת פתרונות יישומיים לדרישות הלקוח.
עיקר המלאכה פה היא לבחור איך לבנות לו את הפתרון. צריך ללמוד כל מיני חלופות כי יש כל הזמן הרבה חידושים לשקול ולהחליט. בשלב זה כמו שכתבת למעלה אני מתפלל לקבל השכל ממנו יתברך. הבעיה כאן שנכסים בשיקולים ומעמיקים בידע וההשגחה הפרטית נשכחת עקב כך. כך שבימים כאלו עקב חוזק ההעמקה רק בסוף היום נזכרים בבורא, כלומר שמעבדים ת הדבקות.
ב. פיתוח. בשלב זה מוציאים לפועל ומתחילים לבנות המחשבה מרוכזת בכלים ובעצמים בריכוז רב. גם כאן קשה לדבוק כי המחשבה רוצה כל הזמן להסתער על הבעיות ואז הכל נשכח.
ג. שיפור ותיקון בעיות תפעול. בשלב זה מנפים שגיאות ומשנים הבנויה לפי דרישות חדשות של הלקוח עיקר המלאכה פה היא ניסוי וטעיה, אלימינציות. לדוגמא יש איזה "באג" אני מתפלל לשם שיתן שכל. האם צריך אז להמתין עד שאקבל או לעשות נסיונות תיקון וכו'.

אם לא ברורים הדברים דיים אז הכוונה איך נדבקים עם השם יתברך בכל מלאכת מחשבת?

ותודה גדולה על השיעורים הנפלאים באתר,
נדב
 

breslav

Member
חבר צוות
בעזרהי"ת

שלום נדב

תחילת דבריך יכולים להיות הסבר נאות לשאלתו של רותם (למעלה באשכול).

סילקו לי את הדעת, תודה לאל, ואני במוחין דקטנות, שזה בחינת דינים, בחינת ירידה בשמחה, ירידה בחשק, ירידה בהכל וכו' וכו'.

לחומרה היתירה שהעלתה בסוף דבריך אין מקום בהלכה.
אמרו חז"ל: קול, מראה וריח, אין בהם משום מעילה. וכל שכן המחשבות. אין זה גזל אם באמצע העבודה מחשבותיך משוטטות.

אברהם ציון
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון