בעזרהי"ת
שלום
לא זו היא דרכה של תורה.
יש רשות לכל אחד לפלפל בתורה אך הוא חייב לתלות עצמו ודעתו בגדולי ישראל ששימשו במשך כל הדורות, אסור לאף אחד להמציא תורה חדשה שמנותקת משרשת גדולי ישראל. אין זכות לנביא לבטל את דברי משה רבינו ע"ה, אלא רק להבנות על דבריו, וכמו כן אין רשות לאמורא לחלוק על תנא, אלא רק להבנות על דבריו, וכמו כן אין רשות לגאונים לחלוק על האמוראים, ולא הראשונים על הגאונים, ולא האחרונים על הראשונים וכו' וכו', היהדות היא שרשרת נפלאה ומוצקה של טבעות שהדוקות אחת בשניה, כל מי שניסה לנתק את השרשת לא נישאר מזכרו כלום. והיו כאלה הרבה בהיסטוריה היהודית שבאו עם תורה חדשנית לגאול את עם ישראל. ועל זה אמרו חז"ל: והרי שלמה מבקש לעקור יו"ד ממני (מהתורה) אמר לו הקב"ה שלמה ואלף כיוצא בו בטילין ודבר ממך אינו בטל " (ירושלמי סנהדרין ב-כ)
לפסול את דברי הרמב"ם המעוגנים בדברי הגמרא משום "אשר ידוע שלא היה בקיא בתורת הקבלה" כדבריך, זו 'עמרציות'. תתייחס לדברי הקדושים שציטטתי, תתייחס לדברי הרמב"ם, תביא ראיות מן הכתוב או מגדולי ישראל להוכיח שאין הרמב"ם צודק זה מותר לך. אבל לבנות משחקי מילים, וגימטריאות, ומספרים, ועל סמך זה רצונך לדחות דברי הקדושים, זו פתיות.
לומר "הרב יש לו טעות בדרך אשר הינו מבין את הכתובים" ובזה לשכנע את הבורים בצדקת דבריך בלי לנסות להוכיח את דבריך, זו בדיחה.
ומה תאמר על דברי הזוהר "תיפח רוחם של מחשבי קיצין", תעשה גימטריא ומשחקי מילים ותעוות את פשט הכתוב?
עורה למה תישן! המח היחידי שעליו אתה סומך ובונה את דבריך הוא רק המח שלך, הוא זה שמביא לך את הראיות להוכיח דבריך. אין זו דרכה של תורה ואין זו מדרכי הענווה. אתה חייב לצטט, להביא ולהוכיח מעוד מוחות של גדולי ישראל שיסכימו עם דעתך, תביא משנה, גמרא, מאמר זוהר, מכתבי האריז"ל, ראשונים אחרונים וכו' וכו', לא חשוב על מי מהקדושים תסמוך, העיקר שתביא מישהו ולא תסמוך רק על דעתך. כך היא דרכה של תורה. בכל דבריך המקור היחידי שאתה מצטט זה את עצמך.
זכור את הגמרא שמספרת על הויכוח שהיה לרבי אליעזר הגדול, גדול הדור, בתנורו של עכנאי. מחלוקת היתה בבית המדרש בין רבי אליעזר הגדול לשאר חכמי ישראל בענין תנור של עכנאי אם מטמא או לא. תנא: באותו היום השיב רבי אליעזר כל תשובות שבעולם ולא קיבלו הימנו. אמר להם: אם הלכה כמותי - חרוב זה יוכיח. נעקר חרוב ממקומו מאה אמה: אמרו לו: אין מביאין ראיה מן החרוב. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - אמת המים יוכיחו. חזרו אמת המים לאחוריהם. אמרו לו: אין מביאין ראיה מאמת המים. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - כותלי בית המדרש יוכיחו. הטו כותלי בית המדרש ליפול. גער בהם רבי יהושע, אמר להם: אם תלמידי חכמים מנצחים זה את זה בהלכה - אתם מה טיבכם? לא נפלו מפני כבודו של רבי יהושע, ולא זקפו מפני כבודו של רבי אליעזר, ועדין מטין ועומדין. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - מן השמים יוכיחו. יצאתה בת קול ואמרה: מה לכם אצל רבי אליעזר שהלכה כמותו בכל מקום! עמד רבי יהושע על רגליו ואמר: לא בשמים היא שכבר נתנה תורה מהר סיני, אין אנו משגיחין בבת קול, שכבר כתבת בהר סיני בתורה: אחרי רבים להטות. רבי אליעזר הגדול שלא רצה לכוף דעתו לדעת הרוב נידוהו. (ב"מ נ"ט
בא תספר לנו מהי לדעתך גאולה? ממה רצונך לגאול אותנו, ולאן אתה רוצה להוביל אותנו? ועם איזה "חרב" תוציא לפועל תוכניותך? דהיינו כיצד הנך חושב להוציא לפועל כיסופיך?
עד עכשיו הבנתי ממשחקי המילים שבתשובתך לגבי הכדור נפץ, שהנך רוצה לחקות את דרכם של האירני או הטאליבני. כמו שכתבת בעצמך: "הרי הרב טעה והוא חושב שהגאולה תבוא ברחמים, אך לא כך הדבר, וראה הפסוק "משיח יכבש"- הינו כבש"ן א"ש שורפת "את כל העולם",
וחוץ מזה, מה אתה רוצה מאיתנו, למה אתה מספר לנו את זה, למה אתה מתאמץ כל קשה בגימטריאות והוכחות להוכיח שאתה כזה? אתה משיח!? סע לדרך ותביא את הגאולה, אל תספר לנו שיש לך בעיה כספית ואתה זקוק לעזרתינו בנושא הזה.
אברהם ציון