בס"ד,
"מקץ"-חנוכה
פרשת "מקץ" נקראת בד"כ בשבת חנוכה.
רז"ל מצאו קשר בין תוכן הפרשה לנס חנוכה
ולמאורעות הקשורים בחג זה.
בחלומו הראשון של פרעה,והנה אכלו הפרות
"רעות המראה ודקות הבשר את שבע הפרות יפות המראה והבריאות",
ובשני,בלעו "השיבלים הדקות את שבע השבלים הבריאות והמלאות".
לכאורה חלומות משונים,כנגד הטבע,
וכנאמר במידרש רבה על הפסוק :
"קץ שם לחשך,זמן נתן לעולם
כמה שנים יעשה באפילה"(איוב כ"ח)-זמן נתן ליוסף
כמה שנים יעשה באפילה בבית האסורים,
כיוון שהגיע הקץ,"חלם פרעה חלום"וכו',
כי הנה החושך הזה מרמז על החושך של היוונים,
שהוא עניין קליפת הטבע והמזל,
בבחינת "ביון מצולה טבעתי".
וכשרצה ה' ית' לשים קץ לחושך,
ולהוציא את יוסף מבית האסורים,
שיתחיל לגלות השגחתו יתברך בעולם,
הביא על פרעה חלומות שהם היפוך הטבע,
ויוסף יצא לפותרם,ולגלות ההשגחה לפרעה
ולכל מצרים עד שעלה למעלה רמה ונעשה משנה למלך.
היפוך הטבע,הוא שארע לישראל
בימי מתיתיהו החשמונאי ובניו,
כשנמסרו בחסדי ה' "גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים".
"מקץ"-חנוכה
פרשת "מקץ" נקראת בד"כ בשבת חנוכה.
רז"ל מצאו קשר בין תוכן הפרשה לנס חנוכה
ולמאורעות הקשורים בחג זה.
בחלומו הראשון של פרעה,והנה אכלו הפרות
"רעות המראה ודקות הבשר את שבע הפרות יפות המראה והבריאות",
ובשני,בלעו "השיבלים הדקות את שבע השבלים הבריאות והמלאות".
לכאורה חלומות משונים,כנגד הטבע,
וכנאמר במידרש רבה על הפסוק :
"קץ שם לחשך,זמן נתן לעולם
כמה שנים יעשה באפילה"(איוב כ"ח)-זמן נתן ליוסף
כמה שנים יעשה באפילה בבית האסורים,
כיוון שהגיע הקץ,"חלם פרעה חלום"וכו',
כי הנה החושך הזה מרמז על החושך של היוונים,
שהוא עניין קליפת הטבע והמזל,
בבחינת "ביון מצולה טבעתי".
וכשרצה ה' ית' לשים קץ לחושך,
ולהוציא את יוסף מבית האסורים,
שיתחיל לגלות השגחתו יתברך בעולם,
הביא על פרעה חלומות שהם היפוך הטבע,
ויוסף יצא לפותרם,ולגלות ההשגחה לפרעה
ולכל מצרים עד שעלה למעלה רמה ונעשה משנה למלך.
היפוך הטבע,הוא שארע לישראל
בימי מתיתיהו החשמונאי ובניו,
כשנמסרו בחסדי ה' "גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים".