פורום ברסלב - רק לשמוח יש

פרשת "מקץ"

alia1

New Member
בס"ד,

"מקץ"-חנוכה
פרשת "מקץ" נקראת בד"כ בשבת חנוכה.
רז"ל מצאו קשר בין תוכן הפרשה לנס חנוכה
ולמאורעות הקשורים בחג זה.
בחלומו הראשון של פרעה,והנה אכלו הפרות
"רעות המראה ודקות הבשר את שבע הפרות יפות המראה והבריאות",
ובשני,בלעו "השיבלים הדקות את שבע השבלים הבריאות והמלאות".

לכאורה חלומות משונים,כנגד הטבע,
וכנאמר במידרש רבה על הפסוק :
"קץ שם לחשך,זמן נתן לעולם
כמה שנים יעשה באפילה"(איוב כ"ח)-זמן נתן ליוסף
כמה שנים יעשה באפילה בבית האסורים,
כיוון שהגיע הקץ,"חלם פרעה חלום"וכו',
כי הנה החושך הזה מרמז על החושך של היוונים,
שהוא עניין קליפת הטבע והמזל,
בבחינת "ביון מצולה טבעתי".
וכשרצה ה' ית' לשים קץ לחושך,
ולהוציא את יוסף מבית האסורים,
שיתחיל לגלות השגחתו יתברך בעולם,
הביא על פרעה חלומות שהם היפוך הטבע,
ויוסף יצא לפותרם,ולגלות ההשגחה לפרעה
ולכל מצרים עד שעלה למעלה רמה ונעשה משנה למלך.
היפוך הטבע,הוא שארע לישראל
בימי מתיתיהו החשמונאי ובניו,
כשנמסרו בחסדי ה' "גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים".
 

alia1

New Member
נרות משמאל-מזוזה בימין

"ויהי מקץ שנתים"-רמז לחנוכה-"שנתים"-נוטריקון
ש- מונה, נ -רות ,ת- דליק ,י -מין ,מ- זוזה.זה שחכמים
אמרו:'מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל ובעל הבית וטלית מצוייצת באמצע'-
שלשה אלה זכרונות הם, המונעים שכחה.מזוזה-לזכור מלכותו,
צצית-וראיתם אותו,למען תזכרו,ונר חנוכה הוא זכירה ג"כ-
שכחה=אותיות חשכה-והיפוכם-וראיתם אור,ואמרו שהסתכלות
בנרות חנוכה מביאה זכירה כמו הסתכלות בציצית(וציצית עצמה מלשון"מציץ
מן החרכים",לשון הסתכלות,וזו הכוונה ביוסף שהוא"בכור שורו הדר לו"-מלשון
הפעל-שור,הבט,ההסתכלות הנכונה שהיתה לצדיק,דא יסוד וכו'...)
ואומר הבן איש חי(הלכות,שנה א',וישב)שכשמניחם בשמאל,מקיים שלש מצוות
כשנכנס-וקורא להן "צמ"ח"-ציצית,מזוזה,חנוכה-ובזכות זה יבוא משיח
צדקנו צמח שמו ויתקיים "פתחו לי ויבא גוי צדיק..כי ימין ושמאל תפרצי.."
וכן כתוב "אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד"(משלי ג'),
והיו העושר והכבוד שייכים ליוון(בנו הרביעי של יפת?)
וכיוון שהרשיעו היוונים זכו ישראל
גם בחלקם,ומעתה תובעים ישראל מלפני הקב"ה
גם העושר והכבוד שניתן בשמאל.
 

alia1

New Member
בחינת נר חנוכה סמוך לפתח...

וזה שמדליקים נרות חנוכה למטה מעשרה טפחים,
סמוך לפתח,בבחינת:"פתח דבריך יאיר",
שדווקא שם ניתן למצוא הפתח,ע"י אור האמת,
וזו בחינת"ופתח התבה בצדה תשים"(בראשית,ו')-
כי חנוכה הוא בחינת תבת נח,
ומצינו בפרשה שמידות התיבה גם כן מרמזות
על מדת הלשון ועמל הפה,כי התבה היתה:

"שלש מאות אמה אורך"-שזו האות ש'
"וחמשים אמה רחב"-זו היא אות נ'
"ושלשים אמה קומתה"-זו האות ל'
וביחד הן אותיות ל'ש'ן',
היינו,לשון הפה שממנו יוצאות תיבות התפילה...

כי בחנוכה פסקו מי המבול(מחשבות זרות ובלבולים)

וכמו שפירש רש"י(בראשית ז',יב')-שבכ"ז כסלו
פסקו הגשמים,וחנוכה הוא בחינת
תבת נח-היינו הדיבור היוצא באמת,
בחינת"צהר תעשה לתבה"
(ליקוטי הלכות,או"ח,חנוכה לר' נתן מברסלב זיע"א)
 

alia1

New Member
ובחינת חנ"ה כ"ו-חנוכה

וזה בחינת חנוכה-שהוא חנ"ה כ"ו
(כמבואר בכוונות,פרי עץ חיים,שער חנוכה פ"ד)
כ"ו-מניין השם הקדוש(יקוק),וחנה-כי היא בחינת
שלימות התפילה.חנה-לשון תחינה ובקשה.

"הלא אנכי טוב לך מעשרה בנים"אומר לה אלקנה,
במר עליה נפשה: ו
 

alia1

New Member
פרפראות-"מקץ"

"ותרענה באחו..."-"באחו "-גימט'-טוב,שימליץ טוב בעדו-
ואין טוב אלא תורה,שנאמר "כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו".

שבע שמות ליצר הרע(גמרא,מס' סוכה)-אבן,טמא,מכשול,צפון,רע,ערל,שנאה.
זה שכתוב "אצל,הפרות-"אצל"-נוטר' ל פום צ ערא א גרא
"מקץ"-נוטר' מ לאו קיא צ ואה.
ועל פרעה נאמר במשלי(כו',יא')-" כ
 
חלק עליון