פורום ברסלב - רק לשמוח יש

פרשת שבוע פינת שבת

רות וידאל

New Member
<span style='font-family:Times'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
הכנות לשבת
פרשת שבוע ויגש

מצוה על כל אחד מישראל להכין את הדרוש לשבת ימי השבוע ,ככתוב בתורה :" זכור את יום השבת לקדשו", כן מצוה לכבד את השבת ולענגה , ככתוב בנביא: "זכור את יום עוד נאמר בתורה על השבת "לא תעשה כל מלאכה ", ישנם ל"ט {39} אבות מלאכה והרבה תולדות כדי לזכות לשמור שבת כהלכתה ולהמנע מאיסוריה , יש ללמוד שבתועל כל ספק לשאול רב,
הכנות במטבח :
1}להכין מראש את כל הבישולים לשבת ,
2}להכין את המאכלים הדורשים לישה ,טחינה ריסוק וסחיטה,
3} להרתיח מים,
4}להכין תמצית תה,
5}לפתוח קופסאות שימורים ,אריזות מאכלים,ממתקים ,ותרופות,
6}לשחרר את הפקקים המתברגים על בקבוקי שתיה ,או תרופות מהטבעת המהדקת אותם,
7}לחתוך מפות נילון חד פעמיות, נילונים לפח אשפה , שקיות אוכל וכד' לפי הצורך,
8}להפריש תרומות ומעשרות וחלה ,
9}לסדר על כיריים גז או פלטה חשמלית את המאכלים המבושלים והמים הרתוחים שרוצים שישארו חמים לשבת,
10}לשטיפת כלים יש להכין אמה נוזלית מעורבת במים , אין להשתמש במשחה או בסבון ,
11} לנתק את הנורה במקרר או להדק את הכפתור,כך שהנורה לא תדלק בפתיחה הדלת או תכבה בסגירתה,
12} פרי וירק מלוכלך יש לשטוף לפני שבת,
13} לפנות אביזרי רחיצת כלים שהם "מקוצה ",ספוגים ,סמרטוטים רטובים ,כריות ניקוי סקוטשבריט ,וכד',

הכנות בבית:

1}לנקות הבית ולסדרו ,ראוי לפרוס מפות על השולחנות,
2} לכוון שעון -שבת לכבוי האור ולהדלקתו,
3}להדליק את התאורה הרצויה בבית ובחדר,
4}לכבות את הבוילר , מכונת כביסה , תנור , מגהץ,
5}לחתוך ניר טואלס לשרותים {ניתן להשיג חתוך}
6}עצה טובה לנתק את הטלפון והטייפ,
7}רצוי לכסות את מתני החשמל בכסוים מיוחדים,
8}לפנות דברי מוקצה- כמו מספרים מסרקים משחות, מכשירי כתיבה, בלי איפור ,סיגריות, קלטות , כסף ועוד- ממקומות שמשתמשים בהם השבת,
9}לפנות משחקי ילדים המכילים סוללות,
10} להכין נרות בפמוטים או נריות {רצוי שהבעל יכינס}
הכנות פרטיות
***************
1}לנקות לצחצח את בגדי ונעלי שבת,
2}להסתפר ולגזוז צפרנים לפי הצורך,
3}להתרחץ , להסתרק , ולקלוע , שער ,
4} לבדוק בכיסים אם אין בהם מוקצה,

כל ההכנות חייבות להסתיים לפני כניסת השבת,

להדליק נרות לפני או בזמן המופיע בלוח ולא ולאחר,

לאחר הדלקת הנרות וברכה:

נוהגת האישה להתפלל על כל בני המשפחה שילכו בדרך התורה והמצוות,

מי שטרח בערב שבת יאכל השבת,

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך
להקמא שכינתא מעפרא לביאת משיח צדקנו ולבנין בית קדשנו ותפארתנו שיבנה במהרה בימינו אמן
הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך
כל העם ישראל ישועות טובות
שבת שלום






כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע ויגש

<a href='http://www.shechem.org/torah/benishhi/reshon/vayegash.html' target='_blank'>http://www.shechem.org/torah/benishhi/r ... egash.html</a>

הכנות לשבת </span><a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a></span></span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-family:Times'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
הכנות לשבת
פרשת שבוע ויגש

מצוה על כל אחד מישראל להכין את הדרוש לשבת ימי השבוע ,ככתוב בתורה :" זכור את יום השבת לקדשו", כן מצוה לכבד את השבת ולענגה , ככתוב בנביא: "זכור את יום עוד נאמר בתורה על השבת "לא תעשה כל מלאכה ", ישנם ל"ט {39} אבות מלאכה והרבה תולדות כדי לזכות לשמור שבת כהלכתה ולהמנע מאיסוריה , יש ללמוד שבתועל כל ספק לשאול רב,
הכנות במטבח :
1}להכין מראש את כל הבישולים לשבת ,
2}להכין את המאכלים הדורשים לישה ,טחינה ריסוק וסחיטה,
3} להרתיח מים,
4}להכין תמצית תה,
5}לפתוח קופסאות שימורים ,אריזות מאכלים,ממתקים ,ותרופות,
6}לשחרר את הפקקים המתברגים על בקבוקי שתיה ,או תרופות מהטבעת המהדקת אותם,
7}לחתוך מפות נילון חד פעמיות, נילונים לפח אשפה , שקיות אוכל וכד' לפי הצורך,
8}להפריש תרומות ומעשרות וחלה ,
9}לסדר על כיריים גז או פלטה חשמלית את המאכלים המבושלים והמים הרתוחים שרוצים שישארו חמים לשבת,
10}לשטיפת כלים יש להכין אמה נוזלית מעורבת במים , אין להשתמש במשחה או בסבון ,
11} לנתק את הנורה במקרר או להדק את הכפתור,כך שהנורה לא תדלק בפתיחה הדלת או תכבה בסגירתה,
12} פרי וירק מלוכלך יש לשטוף לפני שבת,
13} לפנות אביזרי רחיצת כלים שהם "מקוצה ",ספוגים ,סמרטוטים רטובים ,כריות ניקוי סקוטשבריט ,וכד',

הכנות בבית:

1}לנקות הבית ולסדרו ,ראוי לפרוס מפות על השולחנות,
2} לכוון שעון -שבת לכבוי האור ולהדלקתו,
3}להדליק את התאורה הרצויה בבית ובחדר,
4}לכבות את הבוילר , מכונת כביסה , תנור , מגהץ,
5}לחתוך ניר טואלס לשרותים {ניתן להשיג חתוך}
6}עצה טובה לנתק את הטלפון והטייפ,
7}רצוי לכסות את מתני החשמל בכסוים מיוחדים,
8}לפנות דברי מוקצה- כמו מספרים מסרקים משחות, מכשירי כתיבה, בלי איפור ,סיגריות, קלטות , כסף ועוד- ממקומות שמשתמשים בהם השבת,
9}לפנות משחקי ילדים המכילים סוללות,
10} להכין נרות בפמוטים או נריות {רצוי שהבעל יכינס}
הכנות פרטיות
***************
1}לנקות לצחצח את בגדי ונעלי שבת,
2}להסתפר ולגזוז צפרנים לפי הצורך,
3}להתרחץ , להסתרק , ולקלוע , שער ,
4} לבדוק בכיסים אם אין בהם מוקצה,

כל ההכנות חייבות להסתיים לפני כניסת השבת,

להדליק נרות לפני או בזמן המופיע בלוח ולא ולאחר,

לאחר הדלקת הנרות וברכה:

נוהגת האישה להתפלל על כל בני המשפחה שילכו בדרך התורה והמצוות,

מי שטרח בערב שבת יאכל השבת,

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך
להקמא שכינתא מעפרא לביאת משיח צדקנו ולבנין בית קדשנו ותפארתנו שיבנה במהרה בימינו אמן
הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך
כל העם ישראל ישועות טובות
שבת שלום






כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע ויגש

<a href='http://www.shechem.org/torah/benishhi/reshon/vayegash.html' target='_blank'>http://www.shechem.org/torah/benishhi/r ... egash.html</a>

הכנות לשבת </span><a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a></span></span></span>


<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:eek:range'>בס"ד



בס"ד

כדאי להכנס פרשת ויחי

<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx</a>


פינת שבת
הכנות כאן להכנס
פרשת שבוע ויחי
הכנות לשבת

מצוה על כל אחד מישראל להכין את הדרוש לשבת ימי השבוע ,ככתוב בתורה :" זכור את יום השבת לקדשו", כן מצוה לכבד את השבת ולענגה , ככתוב בנביא: "זכור את יום עוד נאמר בתורה על השבת "לא תעשה כל מלאכה ", ישנם ל"ט {39} אבות מלאכה והרבה תולדות כדי לזכות לשמור שבת כהלכתה ולהמנע מאיסוריה , יש ללמוד שבתועל כל ספק לשאול רב,
הכנות במטבח :
1}להכין מראש את כל הבישולים לשבת ,
2}להכין את המאכלים הדורשים לישה ,טחינה ריסוק וסחיטה,
3} להרתיח מים,
4}להכין תמצית תה,
5}||המלצהלפתוח קופסאות שימורים ,אריזות מאכלים,ממתקים ,ותרופות,
6}||המלצהלשחרר את הפקקים המתברגים על בקבוקי שתיה ,או תרופות מהטבעת המהדקת אותם,
7}||המלצהלחתוך מפות נילון חד פעמיות, נילונים לפח אשפה , שקיות אוכל וכד' לפי הצורך,
8}להפריש תרומות ומעשרות וחלה ,
9}לסדר על כיריים גז או פלטה חשמלית את המאכלים המבושלים והמים הרתוחים שרוצים שישארו חמים לשבת,
10}לשטיפת כלים יש להכין אמה נוזלית מעורבת במים , אין להשתמש במשחה או בסבון ,
11} לנתק את הנורה במקרר או להדק את הכפתור,כך שהנורה לא תדלק בפתיחה הדלת או תכבה בסגירתה,
12} פרי וירק מלוכלך יש לשטוף לפני שבת,
13} לפנות אביזרי רחיצת כלים שהם "מקוצה ",ספוגים ,סמרטוטים רטובים ,כריות ניקוי סקוטשבריט ,וכד',

הכנות בבית:
*************
1}לנקות הבית ולסדרו ,ראוי לפרוס מפות על השולחנות,
2} לכוון שעון -שבת לכבוי האור ולהדלקתו,
3}להדליק את התאורה הרצויה בבית ובחדר,
4}לכבות את הבוילר , מכונת כביסה , תנור , מגהץ,
5}לחתוך ניר טואלס לשרותים {ניתן להשיג חתוך}
6}עצה טובה לנתק את הטלפון והטייפ,
7}||רצוי לכסות את מתני החשמל בכסוים מיוחדים,
כתובות אינטרנט נלוות:
פינת שבת
כאן
פרשת שבוע בן חיים




בס"ד
נצור לשונך מדריך להלכות לשון הרע חפץ חיים|

|לקרוא כל יום שתי הלכות בספר "שמירת הלשון "של החפץ חיים ,|


</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד
פרשת שבוע שמות פינת שבת
פינת שבת
פרשת שמות
פתיחה
והיה אם לא יאמינו לך ולא ישמעו לקול האות הראשו והאמינו לקול האות האחרון והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולא ישמעון לקולך ולקחת ממימי היאור וכו` והנה הדקדוקים רבו בפסוקים האלה ובדרשותי על התורה ביארתים לנכון בעזה"י וכדי להקל בהוצאת הדפוס לעת עתה לא הבאתי הדברים כאן גם הרב בינה לעתים ז"ל הביא הדקדוקים בפסוק זה ובאר אותם לנכון והיינו דהיתה הכונה בה כדי להשריש האמונה הישרה שראוי להאמין שהוא יתברך סיבה כוללת ברצונו הפשוט לכל דברים הן לטוב הן להופכו וכל השינויים הבאים מרע לטוב ומטוב לרע כפי היותם מסודרים ומוגבלים מחפצו יתברך ולא כאותם החושבים שפועל הטוב לחוד ופועל הרע לחוד ח"ו והודיעו בה על השינוי שאפשר להיות מאת שלשה צדדין ע"ש בד"ק כי נעמו וכדי להקל בהוצאה לא העתקתי דבריו שבאו בהרחבה כמדתו הטובה: והנה לפי האמור כל האותות אלו היו כדי להודיע דפועל הטוב הוא פועל הרע ולא שיש ח"ו ב` רשויות כדעת האפיקורסים ולכן תקנו אנשי כנה"ג לומר בכל יום ברכת ק"ש יוצר אור ובורא חושך וכן בערבית גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור להזכיר מדת יום בלילה ומדת לילה ביום כדי להוציא מלב התועין ומתעים שאומרים ב` רשויות ומי ברא אור לא ברא חשך לפיכך תקנו להזכיר מדת לילה ביום ומדת יום בלילה להורות על האחדות השלם אל אחד ברא שניהם באחדותו הפשוט וכמ"ש מרן ב"י ז"ל וכנז` בש"ץ ונ"ל בס"ד טעם אחר במה שתיקנו להזכיר מדת יום בלילה ומדת לילה ביום והוא כי באמת איןן לך שעה ביום שאין בה לילה, ואין לך שעה בלילה שאין בה יום וכמ"ש בספר הברית ז"ל שהארץ היא כדורי, ותלוי על מרכזו באמצע אויר השמים על בלי מה בגזרת האל יתברך, ובני אדם יושבים על שטח הכדור מסביב וכדור הארץ הלו בכללו תמיד חציו האחת יום, וחצי שכנגדו לילה, דכמו שהשמש מקיף ובא להאיר תמיד חצי הכדור מהארץ, כמו כן הצל בא אחריו מקיף לההחשיך תמיד החצי אשר כנגדו ונכחו, באופן כשהוא יום במדינה זו אז הוא לילה במדינה שכנגדו על הארץ ממולו בעבר השני, וזה חצי הכדור השני שהוא לנוכח חצי הכדור שאנחנו עומדים בו ולא נגלה לעיני העמים וחכמיהם בזמן הראשונים, ורק נמצא ונגלה בשנת חמשת אלפים ורנ"ב ליצירה לאחד מחכמי הגוים חלק גדול בארץ בחצי הכדור השני ששלחו מלך ספרד עם גבור חיל שמו אמריק"א באניות רבות עם אנשי חיל וכבש הארץ החדשה ההיא ונקראת על שמו אמריק"א אך עכ"ל תמצא כי רז"ל בזוה"ק הכירו בזה ברוח קדשם ורמזו על הארץ הזאת בזוהר פ` ויקרא דף י"ד וז"ל אית אתר בישובא כד נהיר לאילין חשיך לאילין, לאילין יממא ולאילין לילייא ע"ש והאריך בזה הרב בנועם לשונו ע"ש, ולכן בזה מצינו טוב טעם למה שאנחנו מזכירים מדת לילה ביום ומדת יום בלילה, כי באמת בעת אשר אצלינו יום הנה הוא לילה בעבר השני שכנגדינו והוא מאמר הכתוב ממש יום ולילה לא ישבותו: ובאופן אחר נ"ל בס"ד הטעם דמזכירין מדת לילה ביום וכו`, דהאור רמז למדת הרחמים שממנה ימשך הטוב, והחשך רמז למדת הדין שממנה ימשך ההיסורין והצרות, ורמזו אנשי כנה"ג לאדם בתיקון השבח הזה בכל יום שא יראה עומד בטובה ושלוה שהוא האור לא יבעט כמ"ש וישמן ישורון ויבעט, אלא יחשוב ויעלה על לבו את החשך שממנו יבואו צרות ויסורין, ואם יראה עצמו עומד בחשך בצרות ויסורין אל יתייאש מן הרחמים, אלא יעלה על לבו את האור שיזרח עליו בטובה ומנוחה לכך תקנו להזכיר מדת לילה ביום ומדת יום בלילה, ועוד אמרתי בס"ד טעמים אחרים בזה ולא הזכרתים פה:


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

אות א
כשיתחיל יוצר אור ימשמש בתש"י לבדו כי תפלת יוצר בעולם הבריאה ותש"י הוא בעולם הבריאה, ולא יעשה כמנהג בורים למשמש גם בתש"ר, כי משמוש תש"ר אין כאן מקומו אלא הוא קודם תפלת העמידהה וכאשר נבאר ומצאתי כתוב בספר כ"י טוב שיניח ידיו על תש"י למעלה מבגדיו כל משך זמן ברכות ק"ש דיוצר כדי לצאת י"ח מצד הסח הדעת לפחות בעת זו כי יש סוברים דסגי בהכי ע"כ, ובאמת היא עצה נכונה ותקנה חשובהה, אך הנוהג כך יזהר לנשק כמה פעמים באמצע דהיינו שישים אצבעותיו על שפתיו ויחזירם, דאל"כ אפשר אחר אשר הורגל להניח ידיו על תש"י גם בזה ירדם בהסח הדעעת, כי יהיה ההרגל טבע ויסיח דעעתו ונמצא שלא הועיל בתקנתו:

אות ב
קדושת יוצר צריך לאמרה מיושב ואם היה עומד צריך שישב, והמנהג פה עירינו שימתינו הציבור להחזקן כאן כדי שיאמרו כולם קדושת יוצר ביחד, וכשאומרים קדושת יוצר אז ג"כ ינשקו תש"י לבדו:

אות ג
יפסיק בין יוצר ובין אור דלא לישתמע יצרור כנז` באחרונים, וצריך לורמ ובטובו מחדש וכו` כי ע"י החסד הנקרא טוב מחדש בסוד חדשים לבקרים, גם צ"ל רצון קוניהם, גם צ"ל קדושה בשור"ק, כולם כאחד עונים דקאי אכולם כאחד כלומר קדושה כולם כאחד עונים ולכן יפסיק בין מלת ובנעימה למילת קדושה, גם צ"ל לעומת השרפים לעומתם משבחים ואומרים וכנז` בס` הכונות, גם לאל ברוך נעימות יהיה הלמ"ד בקמ"ץ ר"ל לאל הידוע שהוא ברוך יתנו נעימות, וכן למלך אל חי וקים הלמ"ד של למלך בקמ"ץ, גם ותשבחות ישמיעו התי"ו נקודה בחיר"ק, וכמ"ש לעיל בב"ש וכנז` בס` הכונות, ומברכין ומשבחין וכו` כולם וא"ו בריש תיבה ונו"ן בסופה וכשאומר בעל גבורות ידגיש העי"ן שלא יבולע ויהיה כאומר בל גבורות ח"ו וכנז` בחס"ל, ולא יאמר למען לא נבוש אלא יאמר ולא נבוש ולא נכלם כנז` באחרונים ז"ל:

אות ד
מצא עצמו בהגדול והגבור ונסתפק אי קאי בשם קדשך הגדול הגבור והנורא בטחנו או קאי בהגבור והנורא קדוש הוא שבברכת יוצר, לא יחזור לברכה ראשונה אלא יחזור לברכת אהבת עולם ויתחיל מראש אהבת משום סב"ל:

אות ה
כשיאמר מהר והבא עלינו ישים ב` צדדי הטלית על כתפיו, וכשיאמר ברכה ושלום מהרה מארבע כנפות כל הארץ יקבץ כל ארבע ככנפות הטלית ויאחזם בידו השמאלית כנגד הלב שהוא בשמאל, ותעשה כך עד שתאמר ודבריו חיים וקיימים ונאמנים וכו` דאחד אמת ויציב וכנז` בספר הכונות, ובספר קשר גודל להגאון חיד" ז"ל ושאר אחרונים כתבו שיניח הציציות בין קמיצה לזרת, אך לא נמצא ד"ז מפורש בס` הכונות, וכשאומר ובנו בחרת מל עעם ולשון וקרבתנו מלכנו יכוין לקיים מ"ע לזכור מעמד הר סיני ונתינת התורה שקרבנו השי" לשמו הגדול ע"י התורה וקבלנו מלכותו עלינו, וכשאומר לשמך הגדול יכוין לקיים מ"ע לזכור מעשה עמלק שבעבורו אין השם שלם ואין הכסא שלם, ויכוין לצפות לה` שבקרוב ימחה שם עמלק ויהיה שמו יתברך גדול שישתלם השם והכסא וכשיאמר באהבה להודות לך יכוין לקיים מ"ע לזכור מה שעשה הקב"ה למרים כי השי"ת לא ברא את הפה לאדם אלא רק להודות לו בו ולא ישתמש בו באיסור, ובפסוק אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים יכוין לקיים זכירת יצ"מ וכנז` בספר הכונות ופע"ח:





כתובות אינטרנט נילוות:
פרשת שבוע שמות


כתובות אינטרנט נלוות:
פינת שבת
פרשת שמות





כתובות אינטרנט נלוות:
פינת שבת
פרשת שמות

<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040[/COLOR' target='_blank'></span>]שבת קודש</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>פרשת משפטים עם רבי נחמן מברסלב


|הדגש|בס"ד

פרשת משפטים עם רבי נחמן מברסלב

שנים ישלם -חגנם משלם פעמים יצר הרע נקרא גנב כי עקר יצר הרע , מחשבות רעות אורה על האדם בכל עת ובכל רגע כמו גנב ממש ובעקר בתאוות נאוף, {ובכל מה שרודף האדם אחר תאוות נכפל צערו והוא מצטער כפלים ויותר על כל הנאה }


עד האלוהים - הדין שדן דין אמת נתלבש בו אור השם יתברך כביכול כי האמת הוא אורו יתברך בעצמו,

אם כסף תלוה את עמי- מובא בספר המידות 2 סיבות בדורות שגורמין לאדם להיות לווה ,

1 כי לא מקבלת תוכחה {ובשמעידים לו קשה לו לקבל }

2 עושה מעשיו במהירות בלי ישוב הדעת,

לא תהיה לו כנושה ,לא ילך המלווה עם הלווה במידת הדין בקושי רק במידת החסד לעשות עמו גימלות חסדים ממש להמתיק ממנו הדינים {ושלא יהיה נקרא בעל חוב כי חוב הוא עבודה זרה שמכריעה לכף חובה את הנבראים וגורמת למלוה שתובע בחוזק את כספו}

כי הלווה נצרך לחסד יותר מהלווה ומתגבר בו העניות ונחלש דעתו בכל פעם יותר, ומחמת זה הוא בכעס תמיד ודעתו ,
מבלבלת ,כי מטה ידו עד שהכרח לבוא לידי הלוואה מאחרים שהוא בחינת {ככתוב "עבד לווה לאיש מלוה "} ועל כן זה שמרחם עליו ומלווה לו ,מציל אותו מעבדות לחרות ומרחיב דעתו ואסור לו לתבוע אותו בחוזק,

ובשר בשדה טרפה לא תאכלו לכלב תשליכון אותו מי שנכבו כלב הסבה היא ,או שדבר לשון הרע או שאכל מאכלות אסורות ,ספר המידות,

תראה חמו שונאך - כשתראה יהודי שקוע בחמריות ותאוות,

רובץ תחת משאו - שמתגבר עליו משאוי עוונותיו ,

וחדלת מעזוב לו - ואז יוכל לעלות בדעתך שקשה לך לעזור לו על כן הזהירה התורה ,

עזוב תעזוב עמו - אפילו נפש כזאת צריך שתעזור בכל כוחך להגביהו ולעסוק בתקון נפשו ,

עמו - רק כשהוא עצמו רוצה לעסוק בתקון נפשו,


פעם אמר רבנו לתלמידו :" אתה בעלדי אינך יכול לעשות כלל {דהינו לתקן את נפשך{ אבל גם אני בעלעדיך ,איני יכול לעושת דבר",


אשתו של רבי חים טסלר באה בטענה לבעלה :" כולם הולכים למורנו נתן להתברך מפיו ואתה לא זכית בבנים , ואינך הולך אליו." ענה לה : " מורנו נתן כבר יודע מצרתנו ואין לי מה לבקשו על כך ף אם את רוצה לכי את לבקש ממנו ברכה ",,

ואכן הלכה אל מורנו נתן ונעמדה ליד הדלת ופרצה בבכי ושפכה לפניו את מר לבה ,השיב מורנו נתן :
"לכי לבעלך ואמרי לו שיקבל על עצמו לארח לימי ראש השנה 10 אנשים שבאים לציון רבנו באומן ויתן לחם לאכול ,ואיני מתכוון לבשר ודגים , אלא אפילו חלה עם אבטיחים ,"

ענתה האשה בשמחה :" "נקח את האורחים ונאכילס ", אמר לה מורנ"ת :" לכי שאלי זאת את בעלך ",

והלכה לבעלה וספרה לבעלה את תשובת מורנו נתן, אמר לה :" לכי ואמרי למורנ"ת שניתן לחם בשר ודגים ", והלכה למורנ"ת ואמרה לו זאת,
אמרו לה מורנו נתן :" כשיעזור השם ותזכו לבן זכה ,
תתנו לו שם "לוי יצחק " על שם רבי לוי יצחק מברדיטשוב ", וכן היה ואחר כך זבו רבי חיים ואשתו לעזור בן ובת |הדגש

</span></span>

<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:blue'>אם אשכחך ירושלים תשכח ימני


בס"ד
אם אשכחך
ירושלים תשכח ימיני

שמירת שבת קודש שקול כנגד כל התורה כולה {מד"ר ס"פ בשלח}
שמירת שבת קודש חמור יותר מיום הכיפורים ,{ מגילה ב"א}
שמירת שבת קודש הקמיע המעולה ביותר נגד גזירות קשות ורעות,
שמירת שבת קודש מכפר על עבודה זרה , גילוי עדיות ושפיכות דמים {שבת קי"ח}

המשתתף בשיעורי תורה בשבת קודש ושומע קדיש ועונה בכוונה לו על כל עוונותיו {פרקי דר"א ספי"ח}

שלחן של שבת מחזק ומקרב את כל המשפחה סביב השולחן,אשר בו עושים אוכל הכי טעים , בגדים הכי יפים, שקט ושלוה ,כולם רואים את כולם ומקבלים כוח לימות השבוע,

ע"י שמירת שבת קודש המלאכים מלוים אותו לבית ומברכים אותו יחד עם כל בני המשפחה , {שבת קי"ח}

צריך להוסיף מחול על הקודש גם במאכלים ,בלבושים ותיקון הבית, בגדים ,כסתות מרוקמים והכי יפים שבעולם , כמו לכבוד מלך גדול, ועאכ"ו לפני ממ"ה הקב"ה,{זוה"ק}

דבור חול בשבת עולה למעלה לשמים ונענשים על כך ,{זוה"ק}

כל ההוצאות של שבת קודש זה כמו שנתן הלואה להשם יתברך , וחוזר בחזרה למשפחה ,

מצוה להכין ולסעוד ג` סעודות בשבת קודש ולטעום מכל תבשילים {זוה"ק} ובזה מתכפר עוון חילול שבת קודש {ליקוטי מוהר"ן}

"אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מייד הן נגאלין"

שבת שלום מבורך כל הבית ישראל ישועות טובות להקמא שכינתא מעפרא למען הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך




כתובות אינטרנט נלוות:
אם אשכחך ירושלים תשכח ימני</span>


<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד


פרשת שבוע תצווה דברי רבנו נחמן מברסלב
כתית למאור -כמו שאת חזית צריך לכתת הרבה כדי שיצא ממנו השמן ,כך צריך כל אחד מישראל לכתת גופו ולסבול כמה יגיעות וכמה מיני מדידות עד שיפשיט הרע שבקרבו כדי שיהיה נתפס בו אור הצדיק ,



היה מורנו נתן אומר : צריך שיעבור הרבה כדי שיזכה האדם להיות יהודי כשר




ולכן אל יבהל האדם ולא יתבלבל כשרואה בתחלת התקרבותו לרבנו הפרעות ומחסומים קשים .... כי משמים מנסים לראות אם ראוי הוא להתקרב או שלבו גוטה להתאוות ,אשרי מי שיתגבר ולדלג על כל המניעות ויתקרב לרבנו ויסע לאומן לציונו וילך בעצותיו אשרי חלקו ,




ובהעלות אהרון את הנרות , הקרבת הקטורת היתה בשעהת הדלקת המנורה והטכתה כי קטורת מכניע כוחות הטומאה ומעלה את הקדושה מעמקי הקלפות , ומי שיאמר קטורת בכוונה גדולה יועיל לו מאוד לחזור בתשובה ,אבל עקר התשובה זוכין בבחינת המנורה שהיא אמירת תהילים ומי שקורא תהילים זוכה לכלול יחד התעוררות מלמטה והתעוררות מלמעלה בקשר נפלא מה שאי אפשר להבין ולהשיג כלל , אשרי מי שישתדל בקריאת תהילים ואמירת הקטורת,




ספר רבנו :" מעשה בעני שמצא אבן יקרה ששווה הוון רב , והלך לסוחר שיאמר לו את שויה ,אמר לו הסוחר :" במדינה זו אין אדם שיוכל לשלם לך שויה , כי האבן שווה הוון רב , צריך שתסע ללונדון עיר המלוכה עבור מכירתה,

העני לא היה לו כסף ליסע והלך ומחר את רכושתו חדל והלך מבית לבית לאסוף כסף שהספיק לו לנסוע עד הים ,

רוצה לעלות לספינה אולם לא היהי לו מספיק לשלם והלך לקפיטן והראה לו המרגילת , כשראה הקפטין את האבן הבין שאדם עשיר הוא ולקחו לספינה בכבוד גדול ונתן לו חדר מיוחד במחלקה ראשונה עם כל התענוגים שם , והעני היה תמיד משתעשע בחדרו עם המרגלית בפרט בעת האכילה ,כי הרחבת הלב גורם שיתעכל המאכל בנקל , פעם אחת כשישב לאכול , והמרגלית היתה מנחת על השולחן ,נרדם מרוב עיפותו , ובינתיים כשנרדם בא המשרת ולקח את המפה עם הפרורים שעליה והשילך הכול לים ...! כשהקיץ משנתו הבין מה שקרה . וההי לו צער גדול וכמעט שיצא מדעתו ... כי מה יעשה עתה , הרי הקפיטן יהורג אותו עבור מחיר הנסיעה ,ולאחר שנתישב בדעתו החליט לעשות את עצמו שמח כאלו לא אדע דבר ,והקפטין היה בא בכל יום לחדרו לשוחח עמו וכשבא אליו שוב ,לא הבחין על פניו שום שנוי כי העני עשה את עצמו שמח , אמר לו הקפיטן :" אנ רואה שהנך חכם וישר לב ,ובכן שמע לבקשתי :" ברצוני לקנות הרבה תבואה ולמכרה בלונדון עם רווח גדול , אולם אני ירא שמא יאמרו שגנבתי את הכסף לקנית התבואה ,על כן יההי הקנין על שמך ואני אשלם לך עבור זה סכום גדול ?" והטוב הדבר בעיני העני ועשי כן , והנה כשהגיעו ללונדון מת הקפטין ... ונשאר הכול אצל זה העני והיה ערך התבואה כפליים ויותר מן המרגלית ,,,,


וסיים רבנו :" משום מה זה לזה ,רק משום שהתחזק ולא נפל ברוחו !!!!!"</span></span>



<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a>
 
<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'> elzam002 elzam002
כמה אהבת ה' יש בך
אשרייך
בדיוק קראתי את זה בפורום אחר חחחחחחח
אוהבת אותך elzam002
את עושה זיכוי הרבים גדול
אשרייך אהובה</span></span>
 

רות וידאל

New Member
פרשת שבוע תשא

העשיר לא ירבה -הגבוה במעלה צריך לשים לב מאוד שלא יבוא לידי גאות {וצריכים להראות לו שעדין אינך יודע },

והדל לא ימעיט - הקטן במעלה לא ימעיט עצמו עד שנשבר ממה שעובד עליו, ויזכור שהשם יתברך שוכן עם הנמוכים והדלים דוקא ,

קום עושה לנו אלוהים אשר ילכו לפנינו - עשו עצמם כאלו אינם חולקים על משה בעצמו וקבלו לעצמם את הערב רב שהיו יכולים לעשות מופתים ועיקר חטאם ההי שלא האמינו בתלמידיו הקדושים של משה שהם אהרון וחור ויהשוע , וכן בכל דור החולקים על הצדיק {רבנו נחמן מברסלב {


עושים עצמם שאינם חולקים עליו ,רק כאלו יש להם טענות ברכה , תלמידיו ,ואינם מאמינים שהצדיק שמת ודאי הניח אחריו ברכה , תלמידים נאמנים , וממלא מחפשים בעלי מופתים וכו' , ולא יודעים שהמופת האמיתי הוא שהאדם ישתנה מדע לטוב,רבנו
,למרות שעשה מופתים הרבה היה מבקש את השם שישבחו את המופתים הללו ,כי רצונו היה שהאדם ישתדל אחרי השם ממקומו וממצבו דוקא בפשיטות,

והיה רבי נחמן מטולצי'ין אומר:" המופת של רבנו זה אני"!!!! הכונה מה היה עמו לפני שהתקרב לרבנו ומה אחרי כן ,וכן כל מי שיזכה להתקרב לרבנו {לספריו ולתלמידיו } יראה בודאי בעצמו שנוי עצום לטובה,

ופעם כתב רבנו לתלמידיו כזה הלשון :" ידעתי גם ידעתי העסק שעסקתי עמכם להוציא אתם משני הסמך מם ,,,, על כל אלה עיניו לטש ושניו חרק עלי ..."
אשרי מי שיתגבר על כל המניעות וישתדל אחרי רבנו בלב ונפש ,

למה ה' יחרה אפך בעמך - משה נמצא את הטוב ,

שהבם ואז נדחה הרע לגמרי ולכן אמר "למה וכו' " כי הרע אינו נחשב כלל כנגד מעט הטוב שיש בהם עדין , ומכאן יתבונן האדם כמה כמה עלינו להשתדל לדון לכף זכות את ישראל בכלל ובפרט והגס שחטא מאוד מאוד,


העמק דבר

ועתה הורד עדין מעליך ואעדעה מה אעשה לך -ואמר המעתיק כידוע שהעדיים סלמו את האמונה כי אמרו "אעשה ונשמע "והנה השם יתברך מזהירם להוריד את העדיים כדי להענישם ,והעניין יוכן על פי הכתוב בספר מידות :מי שנפל מהאמונה ידע שדנין אותו למעלה "{ ועין בהשמטות של ליקו"מ ותראה בזה נפלאות כי האמונה שומרתלמעלה "{ ועין כהשמטות של ליקו"מ ותראה בזה נפלאות כי האמונה שומרת ומצילה את האדם מכל המשפטים שלמעלה ושלמטה }


אשר שברת- שברי הלוחות בחינת האמונה השבורה כי על ידי שנשאר באדם איזה נקודה המאמונה השבורה על ידי זה חוזר ומתקן האמונה {כמו בלוחות השניות } ולכן אל יפול לב האדם כשרואה שנחלש באמונתו רק יזכור שתמיד נשאר בו יסוד האמונה ועל ידה יוכל גם יוכל לחזור לאמונה ברורה,


אל רחום וחנון - מלא רחמים ודן את הכול לכף זכות ומצא נקודה טובה ואפילו בפושעי ישראל,


ונוצר חסד לאלפים - השם יתברך מוצא נקודה טובה ובזה החסד נוצר וממתיק אלפי ועוונות שהאדם פגם....


ספר רבנו "סוחר אחד נסע עם עגלון שהיה שכור ובכל מקום שהגיע לאיזה פונדק נכנס שם לשתות עם השכורים זמן רב , בדרך הגיעו לפונדק שהיה חרב , ירד העגלון והסתכל בחורבה , והתאנח מאוד ,וכשחזר לעגלה שאלו הסוחר :" בשביל מה ירדת לחורבה והתאנחת כל כך ?" השיב העגלון :" זכרתי את הימים הטובים ששתיתי משקאות חריפים עם השכורים ואכלנו ושתינו ורקדנו והיינו שמחים ,ועכישו אוי ואבוי ...."


ואמר רבנו:" הזקנים שהרגלו כל ימיהם בתאוות ולא היה להם געגועים לשבור איזה תאוה , אזי בזקנותם נשאר יצר התאוות והגוף ואבריו חרבים ואין להם במה למלא את תאוותיהם ,וזוכרים איך שבאיברים הללו עשו מה שעשו והיה להם תענוג ,ומזה דעתם מטורפת ומבלבולת ,

אבל זקנים שבימי נעוריהם התגעגעו לשבור את התאוות,


והיו מלאים צעד מהתאוות מחמת שבגיל צעיר האיברי של האדם שלמים ובריאים ובכל פעם נסו לשבור התאוות ,אבל כשמגיעים ימי הזקנה ונחלשו האיברים אזי דעתם מתישבת עליהם כי אין להם מלחמה כמו בימי הנעורים והם שמחים שעל כל פנים בסוף ימהים זוכים למה שרצו"
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד

פרשת ויקהל

לא בערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת -ה שבת צריך כמה שיותר להמעיט בהערות ומסר נוקב חן כלפי אחרים הן כלפי עצמו ולזהר ביותר מהכעס ולכן לא אומרים וידוי , ורק בימי החול צריך לברר ולשפוט ולכלות את הרע ,ולכן צריך להתרחץ במים חמים בערב שבת , כי החום שבמים הוא אש בחינת גבורות שמסיר את הרע ולכן טוב מאוד להתרחץ או לטבול במים חמים ביום שישי וזה מועיל הרבה לאדם ,

והנשיאים הביאו את אבני השהם - הנשיאים הביאו אבנים טובות של החושן והאפוד , כי מנהיג צריך להיות חזק כמו אבן טוב , לעמוד כנגד עזות הרעים שבעם,


פעם כשישב רבנו עם תלמידיו אמר רבנו: " מי יש לו עזות בשולחן שלי שיהיה לו הרהור ..!? ואני לא מתכון לבני צ'רין ולא ברסלב
ולא טפליק".... והיה שם איש אחד מעיר טרוביץ והבינו כולם מיהו אותו איש כי לא היה לו שלום עם אשתו במשך שנתיים , ותיכף קם רבנו מן השולחן ונכנס לחדרו ,,,,

והאיש הנ"ל בא לפתח חרו של רבנו ובכה הרבה על התנהגותו עם אשתו וגם תלמידי רבנו בקשו מרבנו בעדו , והבטיח שיעשה תכף שלום עם אשתו ובני ביתו ואחר כך חזר רבנו לשולחן עם תלמידיו ,


היה איש חסיד אחד מכניס אורחים גדול וכשעבר רבנו בעירו בקש מרבנו שיבוא לאכול אצלו , השיב רבנו ": רוצה אני לקיים מצוות הכנסת אורחים בכם ", אמר לו רבנו : " אם כן רוצה אני בי בעצמי את המצווה ",,,, ואף על פי כן הפציר בו מאוד עד שהכרח רבנו להבטיחו שיאכול אצלו סעודה אחת ואכל רבנו אצלו ,

אחר כך אמר רבנו לתמידיו :" התקנאתי בו כשראיתיו יושב כמו רבי עם חסידים , והנה כל הרבים כשנוסעים מהם נותנים להם החסידים ,והנה כל הרביים כשנוסעים מהם נותנים להם החסידים מעות ,והוא עו דנתן לכל אורחיו מעות צדקה...."

</span></span>
<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>מדהים מאוד @@@@לכבוד שבת קודשו





זכור את יום השבת לקודשו. ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך. ויום השביעי שבת לה` א-לוהיך ..." (שמות פרק כ`)

כדאי להתכונן כל השבוע כדי שנשב ליד שלחן השבת בנחת ובשמחה ונאריך בזמירות ובשבתות.
"כל המאריך, מאריכין לו ימיו ושנותיו".

מצוה על כל אחד מישראל להכין את הדרוש לשבת עוד בימי השבוע, ככתוב: "זכור את יום השבת לקדשו".

כמו כן מצוה לכבד את השבת ולענגה, ככתוב: "וקראת לשבת ע
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת שבוע ויקרא דברי רבנו נחמן מברסלבו
ויקרא =אלף קטנה ללמדנו שאפילו שאתה רואה רשע גמור , תחפש בו זכות אפילו אחד חלקי אלף{!} ומשם תכניס אותו לכף זכות כמו שהשם קרא למשה והכניסו למשכן ,{כידוע לפי רבנו ז"ל המשכן הוא בטוי לקבוץ הטוב שבישראל }

ונפש כי תקרבי קרבן מנחה- מי שהוא עני במעשים טובים עצתו שיקריב את רצונו להשם ואז יזכה לתקון ועליה {כמו שהזכירה התורה נפש בקרבן של העני ונפש הוא הרצון }


כל חלב לה' -חלב הוא גאות ושמן ואסור לנו להתגאות כלל {כי הגאווה היא לבושו יתברך ככתוב ,"ה' מלך גאות לבש" } אלא להעלותו להשם ,וכלן כל הצלחה ושלטון שיש לאדם יזכור שמן השמים נתנו לו זאת כדי שיזהיר את השומעים בקולו בקיום המצוות {כגון אבא לבני ביתו וכן האמא כלפי הילדים או אדם שיש לו מנהיגות על בני אדם : קצין , מנהל ,ראש עיר ף שר וכיוצא } ואז הוא מעלה את הכבוד להשם יתברך , וכשאינו מזהיר את הנכנעים תחתיו , אזי הוא לוקח את הכבוד לתאותו ואזי הכבוד והמלכות שלו מתערערים ונפסקים ,כי מי שרודף אחד הכבוד , הכבוד בורח ממנו {כי הכבוד עצמו נשאר ומתיצב רק כאשר משתמשים בו לכבוד השם },



פעם בא אל רבנו משהו שרצה להיות מפורסם , אמר לו רבנו:" הלא לא תוכל אפילו לברך ברכת המזון באמת ,,, כי תצטרך בכל מעשיך לכון שיתקבלו בעיני בני אדם ולא תוכל לעשות עבודה קלה לשם שמים ...."



רבי יקותיאל מטירהויצא היה מגדולי הדור וזקן מפלג והוא זכה לראות את הבעש"ט והיה רב ומגיד על 80 בפריס ועירות ,והוא גם נתן הסכמה על סדור של בעל התניא זצ"ל , כשהיה בגיל למעלה משבעים התקרב לרבנו ועל כן התגברה עליו התנגדות ומניעות מכל מיני כוונים כי היה זקן וצדיק מפורסם ,והנה מתקרב הוא לאברך צעיר לימים שעדין לא יצא טבעו בעולם , כשבא רבי יקותיאל אל רבנו והסיח את לבבו , אמרו לרבנו :" אתם מסתירים א עצמכם מכל העולם וממני בודאי ,,,, יורים בי ופוצעים אותי , אצל שינקב כל גופי ביריות מהאמת לא אסוג ! ....

והיה המגיד רץ ברגליו לראות פני קדשו של רבנו, והוא זכה ביותר מכל הגדולים להכניע עצמו לההתקרב, וכן בניו ונכדיו זכו גם כן להתקרב לרבנו מאוד</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת שבוע שמיני דברי רבנו מברסלב
קח לך עגל אהרון נצטוה להקרבי עגל כדי לכפר על עוון העגל ,חז"ל כשאדם שב בתשובה אזי נעשה מהעוון עצמו תקון נפלא,

וידם אהרון -נדב ואביהוא פגמו בזה שהציצו למעלה ממדרגתם והוא נקרא רבוי אור , ותקון שלהם הוא "וידום אהרון "

על ידי שתיקתו של אהרון , וכן עקר התשובה של כל אדם הוא שישמע בזיונו וידום וישתוק ,ואז אשריו , אשרי חלקו והרבה צרות רבות ורעות וגזרות קשות ביותר יורדות ממנו,


כמה משפטים שכתב רבנו בעניין הבושה :


1} כשבושה בא עליך אין זה אלא בשביל שתעשה תשובה על העוונות שאתה רש בעקב {עוון שנעשה הרבה }

2} כשבא על אדם איזה בושה ,יצפה לישועה ,

3} תצייר לפניך אותיות אמונה ובזה לא יבוא עליך שום בושה ,

4} כשמבישין אותך תתן צדקה ,

5} כשחברך מבישך תודה לדבריו,

6} עקר התשובה על ידי בושה , כי צריך האדם להתבייש בעצמו מאוד מאוד כי עברה היא בוודאי בושה גדולה , כי עברה אינה שייכת לאיש ישראל כלל,


היה איש אחד שנכנס כמה פעמים לרבנו ורצה לדבר עצמו ולא היה יכול לפתוח פיו ולדבר לפניו מה שבלבו , פעם אחת הזדמן לו לבוא לשמש את רבנו , והיה בדעתו לדבר עצמו אבל לא היה יכול לפתוח פיו , אחר כך צווה רבנו שיושיט לו נעליו ,ואז בעת שהושיט לו מנעליו אמר לו רבנו:" תרגיל עצמך לדבר לפני השם יתברך ואז תוכל אחר כך לדבר עצמי..."



בס"ד |בס"ד אמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי : בס"ד אמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי : אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין .....{מסכת שבת ע"ח} משיח יתגלה דחוף אנא אחים ואחיות יקרים !!!השפיעו על מכריהם ידידיכם, להתחזק השמירת השבת כי בידינו להחיש את הגאולה השלימה ,ולזכות לגילוי משיח צדקנו ולראות בבנין בית מקדשנו ותפארתנו ולתחיית המתים , אמן. |
</span>


<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד

פרשת שבוע תזריע דברי רבנו מברסלב


וביום השמיני ימול בשר ערלתו - מצוות ברית מלה ביום השמיני ,כמו ארץ ישראל שהיתה של כנען ואחר כך נתנה לישראל ,וכן העולם היה 26 דורות בלי תורה ואחר כך נתנה התורה ,ועיקר קיום העולם על ידי ברית ואם כן תכף שפוגם האדם בברית היה ראוי חם ושלום שיחזור העולם לתהו ובהו ,לכן הקדים 7 ימים שיש בתינוק ערלה ללמדנו שגם באותן 7 ימים נותן השם יתברך חיות בחסדו הגדול וכן אפילו כשאדם חוטא ופוגם בברית אזי השם יתברך מקימו בחסדו הנעלם ומאריך אפו עד שישוב


ומובא בזוהר שעל פגם ברית אין מועיל תשובה ,ומסביר רבנו ז"ל שבאמת לאמתו התשובה גדולה מהכול ומועילה לכל הפגמים וכוונת הזוהר הוא על פי התורה הנגלית אבל על ידי התורה הנעלמת מועילה התשובה


העצות לתקון ושמירת הברית מאת רבנו ז"ל



1} שלא יחשוב ולא ידבר ממחלוקות של הצדיקים כלל ,רק יאמין בכולם ,

2} יזהר במצוות ציצית ,גם טלית קטן ,גם טלית גדול ,

3} ידבר עם חברו במוסר ויראת שמים ,

4} העיקר שירבה בדבורי תורה ותפילה,

5} לנסוע לצדיקים ולקברי הצדיקים ,

6} טבילת מקווה וקריאת תקון הכללי ,

7} יקרא שמע ישראל וברך השם וכו' בכוונה גדולה ,

8} יהיה נשמר מהסתכלות בנשים ,

9} יראה מהשם וכן מהרב וכן מורא אב ואם ,

10} שמחה ,

11} כשבאים הרהורים רעים , יסיח דעתו לדבר אחר ,

12} יקונן על מיתת הצדיקים ,

13}יאמר תמיד אמת,

14} יעשה חסד עם מי שלא יצפה לתשלום גמולו

15}יהיה רודף שלום ,

16}ישתדל להחזיר בני אדם בתשובה ,

17} יזהר מאוד מן הבטלה ,

18} יעשה טובות לבני אדם ,


חסיד חב"ד נלהב בשם רבי נטע התקרב לחסידי ברסלב באומן , והנה הטילו עליו הקומונסטים הלשלח למשך שלוש שנים למחנה בסיביר , מקפד המחנה שם הטיל עליו עבודת ההסקה של אולם האסירים משך כל הלילה ,וכמו כן צרף אליו בחורה נוצריה {שגם היא נשפטה לעבוד בסיביר }שתעזור לו ,

והנה גודל הנסיונות שעברו עליו לא נתן לתאר כלל , מרוב חששות מצדו שלא יכשל , היה יוצאת מדי יום ביומו {!} ליערות סיביר ושם שאג בקולי קולות כדי שלא יכשל עם אותה בחורה שעבדה עמו כל לילה , אחרי 3 שנים כשנפרדו ממנו האסירים ,נעמדה הגויה הנ"ל ואמרה הקול רם לכל הסובבים אותו :" אם עוד נמצא בעולם בחור קדוש , הרי שזה הוא !,,,"וההי הזה קדוש השם גדול מאוד ,רבי נטע היה תמיד אומר:" לולא שהתקרבתי לחסידי ברסלב וקבלתי מהם העצה של התבודדדות וצעקות להשם בודאי לא הייתי מחזיק מעמד בנסיון קשה זה",,

אמר המעתיק : פעם התקשר אלינו בחור חלוני מצפון הארץ ושאל : מה יעזור לי לעשות תשובה על פגם הברית , כי אני יודע ממילא שלמחרת אפגום שוש ושוב כי אין לי כוח להתגבר ..." שאלנו אותו :" האם שמעת על אמירת תיקון הכללי מרבנו נחמן מברסלב ?"


השיב :" שמעתי שכתוב בזוהר דברים נוראים על מי שפוגם בברית והרי גם אם אקרא תקיון הכלל אבל הקלקולים פי פי כמה יותר..." הסברנו לו שרבנו נחמן מה הכתוב בזוהר יותר יותר מכל אדם אחר ועם כל זאת הוא ציוה לומר תיקון הכללי ,


ענה הבחור :" תיגיד לי אתה בטוח שזה יעזור לי ?" אמרנו לו : "תשמע! אתה אל תחשוב מה יהיה מחר וגם לא מה יהיה עוד שעה , ותיכף אחרי שפגמת תעשה את שלך ולך לים ושם תטבול את גופך במים ואחר כך תקרא תיקון הכללי ותגיד להשם סליחה בפשיטות ותספר לו מה שעבור עליך ואחר כך תבקש ממנו שיתן לך כוח מול התאוה הזו ",


הבחור :" אתה בטוח במה שאתה אומר?..."


=כן ~ ...רבי נחמן יודע טוב מה שהוא אומר ,כל פעם שנפלת לאיזה עוון ,אתה תעשה את שלך כמו שיצר הרע עשה את שלום , ותזכור שאתה שומע לצדיק שהבטיח "נצחתי ואנצח",


הבחור קבל את הדברים .... אחרי חדשים התקשר הבחור אלינו וספר שעכשו הוא כבר לא פוגם כל יום ,אלא פעם בשבוע ,כי מרגיש שיש לו קצת כוח להתגבר ,,, עברו עוד כמה חדשים והבחור שוב מתקשר {בלי שאנו יודעים איך הוא נראה עם עצם היום הזה} ומודיע שכבר הוא לא חלוני אלא בעל תשובה עם זקן ופאות ואיך שהשם עזור לו לצאת שלב שלב מיאוש ונפילות כל כך עמוקות לחיים של עבודת השם ,




כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע תזריע דברי רבנו מברסלב פינת שבתו

</span></span>

<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת מצורע דברי רבנו נחמן מברסלב
תורת המצורע -הנגעים באים בעוון לשון הרע , חז"ל ולכן המפטפט לשון הרע ,שנהיה מצורע , מביא צפורים לכוהן כי הצפורים מפטפטים תמיד בצפצוף קול {יבואו המפטפטים ויכפרו על המפטפט }


הסבות שמביאין את האדם ללשון הרע מאת רבנו}

1} כשאין אהבה בין בני אדם ,

2} הדרכים {לכן אדם שהולך הרבה בדרכים יזהר ביותר מלשון הרע ,}

3} הגסות {המדבר רע על השני בהכרח מרגיש עצמו יותר טוב מהשני}

הסימנים של לשון הרע הם :

נהיה חולה בפיו,
אין לו חשק ללמוד,
נגעים באים בעורו {גדודים פצעים עוד יבש עוד מחספס ועוד קשה },

מפסיד הן בגשמית והן ברוחניות ונופל במלחמה ,
כלב נושך אותו ,
נתפס בבית הסוהר ,{ או שנתפס באיזה מקום מבלי יכולת לנוע },


התקון לשון הרע :

1} ישפיל רעתו ויעסוק בתורה
2} יאומר קטורת ,
3} אמת מצילה מלשון הרע,

מובא בזוהר הקדוש : יש נחש עליון והוא מלא קשקשים וכשאדם עובר עברה הוא מעורר קשקש אחד מהנחש העליון וכל עברה יש לה קשקש מיוחד והמדבר לשון הרע הוא מעורר ומקפיץ את הנחש העליון כלו על כל הקשקשים רחמנא לישובן ,

וכתב רבנו :" מי שמדבר רע {על השני וכיוצא } נעשה מרוח פיו רוח סערה שממנו באים כל הקטורונים שיש על האדם והוא מסעיר את גופו של האדם , וכל המלשניות והרעות שמדברים על האדם הוא מרוח סערה הזה ",

פעם בא עאדם לרבנו ואמר לו שיש יהודי אחד רעש,,,, רבנו הפסיקו ואמר:"איך תאמור על יהודי רשע ?!,,,,



שאל מרנו נתן את רבי מאיר מטפליק על מישהו מעיר טפליק ,והשיב לו כלאחר יד :" אין ממי לדבר ..." {כונתו שאותו איש אל נכנס כראוי לעבודת השם }


ענה מורנו נתן :" שמע נא בקולי אם תרצה להביט בעין כזו אזי תשלל את כולם ,,,, כי תביט בכל יושבי עירך בקצה העיר וכשתביט בו היטב יעלה בדעתך שאתה האיש הכשר ביותר מכל העיר ?!

השיב רבי מאיר:" גם אני אינני איש כשר כראוי,"


ענה מורנו נתן :" גם אתה אינך איש כשר ?,,,, אם כן מיהו האיש הכשר ?"
והמשיך מורינו נתן :, אצל כשתביט בעין יפה אזי גם כשתתבונן בגרוע שבגרועים מורינו נתן :" אצל כשתביט בעין יפה אזי גם כשתתבונן בגרוע שבגרועים תמצא בו איזה דבגר טוב וכל שכן במי שאינו גרוע כל כך וכן בכל אחד ואחד, וגם בך יש טוב וכך תהיהי מזכה את כל העולם ,"




רבי מדרכי מסוקולב היה חסיד ברסלב נלהב ודרכו היה לדון לכף זכות מאוד ,

פעם ראה כמה חסידים שמתוכחים ביניהם שכל חסיד מבטל ומקטרג את שאר האדמורים וחושב שהרבי שלו הוא מאת וגדול ,,,,

פנה אליהם רבי מדרכי :" אם כל חסיד טוען שהאדמורים אינם בעלי מדרגה כלל ורק הרבי שלו גדול וכו' יוצא לפי דבריו שהרבי שלו גדול מכל האדמורים הקטנים כל כך,,,,, אצל אם יאמור החסיד לחברו :" באמת רבך גדול במעלתו אולם הרבי שלי גדול ממנו בגלל סיבה זו וזו , אזי יתעלה מדרגת רבנו מאוד....@@@@@"



בס"ד
רבנו הקדוש אמר : "אני נהר המטהר מכל הכתמים..." את הכתמים שיש לנו מי יכול לנקות ?? רק רבנו הקדוש !!!!
כשצריכים רפואה אומרים ה"תיקון הכללי " מי שחס ושלום נפל אז תיכף, כאילו לא קרה כלום "תיקון הכללי " זה
אור של משיח! הכול כתוב בכל דיבור של רבנו ז"ל בספריו הקדושים. יש לכל אחד מישראל את כל התיקונים וכל הרפואות וכל
הישועות בידיו וזה הפצה!

להדפיס ספרי רבנו זה חיות כל העולם !!!





בס"ד
רבנו הקדוש אמר : "אני נהר המטהר מכל הכתמים..." את הכתמים שיש לנו מי יכול לנקות ?? רק רבנו הקדוש !!!!
כשצריכים רפואה אומרים ה"תיקון הכללי " מי שחס ושלום נפל אז תיכף, כאילו לא קרה כלום "תיקון הכללי " זה
אור של משיח! הכול כתוב בכל דיבור של רבנו ז"ל בספריו הקדושים. יש לכל אחד מישראל את כל התיקונים וכל הרפואות וכל
הישועות בידיו וזה הפצה!

להדפיס ספרי רבנו זה חיות כל העולם !!! </span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד

פרשת שבוע אחרי דברי רבנו ברסלב

ואל יבוא בכל עת אל הקודש, הכוהן הגדול אסור לו להכנס לקודש הקדושים שאלא ביום כיפור שהוא יום סליחה עוונות ואז יכול הכוהן גדול להרים כל פושעי ישראל , להשיבם , להשם יתברך כי אי אפשר לכנס לפני ולפנים רק כשיכולין לקשר כל הנמוכים להשם יתברך ,
גורלות -עיקר עניין הגורל כאן ללמדנו שהגורל עצמו אינו מקחה חס ושלום ואינו על פי מזל , רק הכול מאיתו יתברך ,

כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם -

היינו לטהר אותנו מעתה שלא נחטא עוד ,וללמדנו שביום כיפור יש כוח לאדם לפעול בתפלתו להשמר מהחטא ,


איש אחד הפציר את רבנו שיסכים עמו ויתן לו ברכה על שרוצה לנסוע למקום מלחמה ,בשביל פרנסה ,

השיבו רבנו :" שיהיה שווה כלבך אם לנסוע או לא ואחר כך תאומר 5 פרקי תהילים ,אחר כך איך שיכנס במחשבתך כן תעשה ," וכן עשה האיש הזה , ואחר כך בא לרבנו ואמר לו , שנפל בדעתו לנסוע , ורבנו לא הוטב זאת בעיניו , כי ידע שאל היה בשווי אם לנסוע או לא בגלל תאותו לכסף, ומכל מקום אמר לו רבנו בזה הלשון :" נו עם דג קטן לפעמים אפשר לתפוס דג גדל ..." האיש לא הבין את משמעות המשפט , אחר כך נסע האיש לדרכו , וסבב השם יתברך ומצא שם עשיר שהיה איש בליעל ורע מעללים והאיש הזה מצא חן בעיני העשיר הזה מאוד וקבל אותו לעבוד אצלו לעסקיו הגדולים , כן כוח וכוח נקשרו באהה זה לזה ,והתחיל האיש לדר בכל פעם על לב העשיר שהיה מבוגר ולא נשא אישה ,בדבורים רבים וטובים עד שבמשך הזמן , פעלו דבוריו העשיר שנה דרכו ונשא אישה כשרה , עד שבמשך הזמן נתהפך לחיות איש כשר וירא אלוהים , אז הבין תלמיד רבנו את מה שאמר רבנו עם דג קטן יכולים לתפוס דג גדול , כי שם אותו עשיר היה הכט {באידיש זה דג}</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'>פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב פינת שבת


בס"ד

ובא השמש וטהר רמז לפטירת האדם שאז יזכה להטהרה גמורה כמו שאמרו חז"ל :" יש עוונות שתשובה מכפרת , ויש עוונות שיסורים מכפרים ויש עוונות שיום כיפור מכפר , ויש עוונות, שרק יום המיתה מכפר ..... לכן אדם שבמשך חייו משתדל ומתחזק לטהר עצמו אזי אף על פי שלא עולה בידו משך ימי חייו להטהר כראוי ,ידע כי אין שום רצון טוב שנאבד {כל שכן דברו טוב או מעשה טוב } עד שיזכה שישלם טהרתו ביום האחרון ,ודע שהצדיק האמת {רבנו נחמן עם עצותיו } יכול לכפר גם עוונות הקשים ביותר שעליהם אמרו חז"ל שאין לו חלק לעולם הבא או סקילה שרפה ,הרג ,וחנק , כרת כו` כי הצדיק האמת יכול להעלות את כל הנופלים והרחוקים מאוד מאוד,

וכל זר לא יאכל קודש- הכוונה לסודות התורה שמי שאינו מבין עצמו כראוי אזי גורם לעצמו רביו אור ושבירת כלים {חרבן הדעת } והעיקר שכל מי שרוצה לזכות להכנס בסודות התורה שיבטל שכלו ודעתו לגמרי אל רבנו ז"ל ותלמידיו וספריו,


וספרתם לכם - כל אחד יספור לעצמו ,ללמדנו שהאדם ישתדל להתקרב אל השם מדרגה לדרגה ואפילו שרואה שחבריו זכו יותר ויותר ממנו לא יפול בדעתו מזה כלל , כי אין אדם דומה לחברו כלל , ולא יהרהר אחרי השם כי "טוב ה` לכול ",


פרי עץ הדר וכו` - אדם שמקיים מצוות 4 מינים {אתרוג , לולב הדס , וערבה } זוכה להשמיך השמחה לתוך עולם הזה לגופו ויזכה לקיים המצוות בשמחה גדולה ,


כל האזרח בישראל ישבו בסוכת -עיקר מצוות הסכה שיכון להיות נכלל באהבה ושלם עם כל ישראל {אפילו המצעדים לך והרשעים וכו`} עד שיהיה נחשב כאילו כל ישראל יושבין בסוכה,


כתובות אינטרנט נילוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב


כתובות אינטרנט נילוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב



כתובות אינטרנט נילוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב פינת שבת



כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב פינת שבת

<a href='http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx' target='_blank'>http://2222222222.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx</a></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='color:purple'><span style='color:purple'>בס"ד

ובא השמש וטהר רמז לפטירת האדם שאז יזכה להטהרה גמורה כמו שאמרו חז"ל :" יש עוונות שתשובה מכפרת , ויש עוונות שיסורים מכפרים ויש עוונות שיום כיפור מכפר , ויש עוונות, שרק יום המיתה מכפר ..... לכן אדם שבמשך חייו משתדל ומתחזק לטהר עצמו אזי אף על פי שלא עולה בידו משך ימי חייו להטהר כראוי ,ידע כי אין שום רצון טוב שנאבד {כל שכן דברו טוב או מעשה טוב } עד שיזכה שישלם טהרתו ביום האחרון ,ודע שהצדיק האמת {רבנו נחמן עם עצותיו } יכול לכפר גם עוונות הקשים ביותר שעליהם אמרו חז"ל שאין לו חלק לעולם הבא או סקילה שרפה ,הרג ,וחנק , כרת כו` כי הצדיק האמת יכול להעלות את כל הנופלים והרחוקים מאוד מאוד,

וכל זר לא יאכל קודש- הכוונה לסודות התורה שמי שאינו מבין עצמו כראוי אזי גורם לעצמו רביו אור ושבירת כלים {חרבן הדעת } והעיקר שכל מי שרוצה לזכות להכנס בסודות התורה שיבטל שכלו ודעתו לגמרי אל רבנו ז"ל ותלמידיו וספריו,


וספרתם לכם - כל אחד יספור לעצמו ,ללמדנו שהאדם ישתדל להתקרב אל השם מדרגה לדרגה ואפילו שרואה שחבריו זכו יותר ויותר ממנו לא יפול בדעתו מזה כלל , כי אין אדם דומה לחברו כלל , ולא יהרהר אחרי השם כי "טוב ה` לכול ",


פרי עץ הדר וכו` - אדם שמקיים מצוות 4 מינים {אתרוג , לולב הדס , וערבה } זוכה להשמיך השמחה לתוך עולם הזה לגופו ויזכה לקיים המצוות בשמחה גדולה ,


כל האזרח בישראל ישבו בסוכת -עיקר מצוות הסכה שיכון להיות נכלל באהבה ושלם עם כל ישראל {אפילו המצעדים לך והרשעים וכו`} עד שיהיה נחשב כאילו כל ישראל יושבין בסוכה,


כתובות אינטרנט נילוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב




|בס"ד
ספרי מוהר"ן וספרי הרב שלום ארוש שליט"א במחיר עלות כולל משלוח.
להזמנות וברורים - רות וידאל טל' : 054-5862001
ישתבח שמך לעד
<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=38949' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogId=38949</a>

שבת קודש
<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=54040</a>




כתובות אינטרנט נלוות:
פרשת שבוע אמור דברי רבנו ברסלב פינת שבתו</span></span>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד
פרשת שבוע בהר דברי רבנו נחמן מברסלב
והארץ לא תמכר לצמיתות- הקרקע נשארת בשורש למוכר , כי היא נחלתו והיא נמכרת לזמן מסוים כי בכל קניה ומכירה הקונה צריך לידע ולהאמין שהדבר שהוא קונה זה משמים שמסתובב לו לקנות דוקא דבר זה כדי לברר ולתקן בזה משהו מסוים , ולאחר שמברר ומתקן מה שצריך , אזי החפץ עובר הלאה ממנו , {ועל ידי שהאדם מתנהג באותו חפץ ככתוב בתורה הריהו מברר ומתקן הכול ,}

כי לי בני ישראל עבדים - אמרו חז"ל : ישראל נקראים עבדים כשאינם עושים רצונו של מקום,

ונקראים בנים כשהם עושים רצונו יתברך , ורבי מאיר אמר שנקראים תמיד בנים ,וכתב רבנו מאחר שהשם כבר קרא אותנו בנים , אזי תמיד אנו בנים ,אלא שהאדם בתחלת הקרבותו חייב להתחיל מיראת העונש {ולחיות בעבד
}לעבוד את השם ביראה ואחר כך האהבה תבוא ממילא כמו שאמר רשב"י : איש מחזר אחרי אשה " שהאהבה באה היכן שיש יראה ואז האדם זוכה להיות כן יקר וחביב להשם ,


אבל האדם צרך תמיד להשליך עצמו לעבדות גמור להשם מחדש כמו בן שמוכן להתמסר בשביל אביו , לעשות בשבילו דברים גם של עבד, ואז האהבה והיראה נכללין יחד



רבי מתתיהו הכהן מגדולי חסידי ברסלב , מרוב חיותו והרגשתו הגדולה ,בציון רבנו באומן , היה נשאר שם כל הלילה עד ,,, פעם באמצע החורף חקר שמעו אותו גועד ביצר הרע וצועק לו :" עזבני והסתלק לך ממני,
ואם לא אשכיב את עצמי בשלג עד שאקפא למות!!!!!!!...."


רבי חיים קצב מחסייד ברסלב בדור הקודם לעת זקנותו גר במושב זקנים והיו חסידי ברסבל מבקרים אותו, וספרו עליו שמרב תפלתו ובכיותיו בספר "ילקוטי תפילות" נמחקו ונטשטשו המילים שבספר וכשהיה מסים להתפלל , היתה צורת פניו הקדושים כמו אחד שיצא מחדר מרחץ אדים ....!!!!!


בשנות המהפכה ברוסיה היו כמה שודדים , ופושעים מסוכנים בתוכם יהודי בשם משה צדוק , לאחר המהפכה המשטרה חפשו אחריו כדי לשפטו על מעשיו המשחתים ,והוא ברח לכל מיני מקומות,


יום אחד הגיע לאומן והיה זה ביום השנה למותו של אביו והוא רצה לומר קדיש אבל כל הבתי כנסת התגרו בו וסלקוהו בהזכירם לו את מעשיו המכוערים ,כשהגיע לבית הכנסת של חסידי ברסלב באומן והנה רוא ההוא שאף אחד לא מתגרה בו ונשאר שם לומר קדיש על אביו , כשסיים את הקדיש פנה אליו חסיד אחד ואמר לו :" אמרת כבר קדיש על אביך ? אולי תניח גם תפילין ? ....." משה צדוק הסכים ,ותיכף הניח לו אותו חסיד תפילין בראשו ובזרועו , וכך נמשך משה צדוק לבית כנסת של חסידי ברסלב עד שבמשך הזמן נהפך לבעל תשובה גמור עם זקן ופאות ,והיה מרבה לקרוא תהילים ולקוטי תפילות בהתעוררות ובכיה רבה,

באותה עת סגרו השלטונות של רוסיה את כל המקואות וחסידי ברסלב כידוע מסורים מאוד בעניין טבילה במקווה, והנה פנה רבי לוי יצחק מגדולי חסידי ברסלב למשה צדוק ואמרו לו: "הרגשת הרבה יהודים ,
תקנתך להחיות יהודים , תבנה מקווה ותבוא על תקונך" הדברים נכנסו ללבו של משה צדוק באש בוערת ותכף הלך להאות סוסים וחפר שם 50 מטר באמדה עד שמצא מים , ושם טבלו חסידי ברסלב שנים רבות,

והיה זה מסירות נפש גדולה מצדו כי הסתכן בנפשו מפני השלטון העריץ באותו זמן ,,,,</span></span>
 
חלק עליון